Het is nu wo apr 24, 2024 3:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Königsberg aka. Koningsbergen aka. Kaliningrad 
Auteur Bericht
Maurice1976
Bericht Königsberg aka. Koningsbergen aka. Kaliningrad
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, dus als het verplaatst moet worden dan graag.

Graag had ik wat meer informatie gevonden over duitse troepen die gelegerd zaten in Königsberg (tegenwoordig Kaliningrad), wat zich daar afgespeeld heeft etc.

Een precieze periode heb ik nog niet, vermoed einde oorlog, ik ben nog aan het wachten op kopiën van papieren, maar die verwacht ik in de loop van volgende week. Dan kan ik mijn vraag iets preciezer uitschrijven.


do apr 19, 2007 4:47 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik had deze foto nog op mijn computer staan, twee Duitsers met een MG-34, begin 1945 in Königsberg. Ik weet niet meer waar ik de foto gevonden heb.

Foto


do apr 19, 2007 5:45 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Het gebouw op de achtergrond van Auke's foto kan een mooi aanknopingspunt zijn voor verder onderzoek, vaak kun je met zulke gebouwen de waren plaats identificeren.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do apr 19, 2007 6:30 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Ik heb scans van de complete Gliederung voor Festung Königsberg uit het boek "So fiel Königsberg" van Otto Lasch. Stuur even een pb met je emailadres want alle acht pagina's hier posten is wat veel.


do apr 19, 2007 6:58 pm
Maurice1976
Bericht 
Harro,

Heb je een PM gestuurd, alvast bedankt voor de moeite


vr apr 20, 2007 9:45 am
Maurice1976
Bericht 
Het gaat in ieder geval om de gebeurtenissen rondom de datum 04 maart 1945, dat is de datum die bij sneuvelen/vermist staat.
Ik hoop via de militärische werdegang erachter te komen in welk onderdeel de persoon die ik aan het natrekken ben zat zodat ik gerichter kan zoeken.


ma mei 14, 2007 5:26 pm
Maurice1976
Bericht 
Kan iemand mij vertellen welk onderdeel het volgende is:

2./Heer.Strum Pion.Brig.mot.627

2. Heer Sturm Pionier Brigade, kan ik er nog uithalen, maar bij welk onderdeel behoort dit?
Maar ik heb geen idee wat mot.627 betekend

Van het duitse leger weet ik niet veel af, dus elke hulp is welkom.

Alvast bedankt.


do mei 31, 2007 9:04 am
Harro
Bericht 
2de compagnie van Heeres-Sturmpionier-Brigade 627.

Mot. staat voor motorisiert.


do mei 31, 2007 9:51 am
Maurice1976
Bericht 
Iemand een idee waar ik kan beginnen om meer informatie te zoeken over dit onderdeel...
Wil heel graag erachter komen hoe, wat, waar etc en tot welk legeronderdeel deze compagnie hoorde.
Met de structuur binnen het duitse leger ben ik niet zo bekend, dus weet niet echt waar ik moet beginnen.


do mei 31, 2007 10:26 am
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Op www.lexikon-der-wehrmacht.de staan vrijwel alle formaties van de Wehrmacht en Waffen-SS genoemd. Ook Heeres-Pionier-Sturmbrigade 627:

Heeres-Pionier-Sturmbrigade 627

Heer Truppenteile / Einheiten / Gliederungen -> Pioniere -> Sturm-Pionier-Brigaden -> Heeres-Pionier-Sturmbrigade 627


do mei 31, 2007 5:50 pm
Profiel
Maurice1976
Bericht 
Er staat in de brief van Volksbund een erkennungsmarke vermeld.
Is dit de dogtag? het zijn 4 cijfers en dan een reeks afkortingen en eindigent op 1 cijfer

Kan ik ergens hoe dit te ontcijferen is vinden? Of iemand PM-en die hier vanaf weet.


vr jun 01, 2007 9:47 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group