Het is nu wo apr 17, 2024 12:07 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Aantal Russische doden door 41-46 
Auteur Bericht
broeloe
Bericht 
Ik heb ook weleens een verhaal gehoord dat er na de oorlog dorpen in Rusland waren, waarin nog slechts enkele mannen leefden, en de rest vrouwen waren. (<zucht> was ik maar 1 van die mannen :mrgreen: )


do mei 19, 2005 12:22 pm
JanDeMan
Bericht 
Broeloe, bedankt voor de info.. Met name de laatste opmerking!


do mei 19, 2005 12:29 pm
geert
Bericht 
broeloe schreef:
Ik heb ook weleens een verhaal gehoord dat er na de oorlog dorpen in Rusland waren, waarin nog slechts enkele mannen leefden, en de rest vrouwen waren. (<zucht> was ik maar 1 van die mannen :mrgreen: )
.... dan mocht je ook werken om al die vrouwen te onderhouden...... :? ..... :wink:


do mei 19, 2005 12:54 pm
broeloe
Bericht 
geert schreef:
.... dan mocht je ook werken om al die vrouwen te onderhouden...... :? ..... :wink:

Ik zie het meer andersom: al die vrouwen werken om mij te onderhouden :mrgreen:


do mei 19, 2005 1:00 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
En nu weer fijn terug ontopic aub 8).


do mei 19, 2005 1:03 pm
Profiel
..Alex..
Bericht 
ik weet geen precieze aantallen maar stalin heeft 10-miljoenen aan sovjets vermoord in zijn bewind. zijn hele leger werd gezuiverd omdat hij het niet vertrouwde.. kunstenaars enz. iedereen die een beetje cultuur maakte verdween in de goelags.. De Nazi's vonden Slavische volken Untermenschen, en wat in het oosten gebeurde in 41 - 45 was het begin van de unterzuivering, en die heeft heel veel mensen gekost.

Alex.


di jul 12, 2005 10:42 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
We hebben ze zelf al eens gepubliceerd, volgens mij bij actueel.
Volgens de Deutsche Kriegsgraberfursorge, publicatie van dit jaar:
Sovjet Strijdkrachten: 6.700.000 slachtoffers
Sovjet Civiele Slachtoffers: 13.600.000

Als opmerking daarbij staat dat de Sovjets zelfs opgeven 8.668.400 doden volgens berekening van 23-03-1991

De grootste zuiveringen in het Sovjet leger en in de Sovjet-Unie door de Sovjets zelf waren van voor 1940 en na 1946.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jul 12, 2005 12:01 pm
Profiel WWW
Mario
Bericht 
Over het aantal dode landgenoten dat Stalin op zijn geweten heeft, heerst nog lang geen eensgezindheid. De schattingen variëren enorm.


di jul 12, 2005 12:30 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
We hebben ze zelf al eens gepubliceerd, volgens mij bij actueel.


Zie:
- http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3409


di jul 12, 2005 4:26 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group