Het is nu vr maart 29, 2024 1:28 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Fort vol Soldaten - 10 en 11 september 2011 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Fort vol Soldaten - 10 en 11 september 2011
Vandaag een bezoek gebracht aan Fort Vechten in het kader van "Fort vol Soldaten":

Fort Vechten schreef:
Fort vol Soldaten op Fort Vechten staat dit jaar in het teken van D-day. De Duitsers in hun Atlantic wall zijn klaar voor de invasie. Het Franse verzet bereidt sabotageactie´s voor , de eerste Amerikaanse parachutisten zijn geland en in Zuid-Engeland treft men voorbereidingen voor de oversteek...

Op Fort Vechten gaan we terug naar de dagen rond D-day, het begin van de bevrijding van Europa. De verschillende historische militaire verenigingen laten u zien en beleven hoe het in juni 1944 geweest zou kunnen zijn. De bomvrije kazerne is omgebouwd tot een levendige straat met kledingzaak, schoenmaker, garage, kerk en tearoom. Verspreid over het fort zijn er kampen opgeslagen, is er een schuilkelder ingericht, zijn er demonstraties en kunt u authentieke voertuigen bekijken.


Niet veel foto's gemaakt omdat ik daar eigenlijk gewoon helemaal geen zin in had ;).

Afbeelding

En misschien ook omdat ik geen goede camera bij me had :roll:. Tijdens de entree over de Marsdijk viel al op dat de storm van gisteravond hier behoorlijk huis had gehouden. Bij de kaartverkoop volgde de mededeling dat het programma in verband met de stormschade helaas maar beperkt gevolgd kon worden. Veel re-enactors waren toen wij om half één binnenkwamen zelfs al aan het afbreken of op weg naar huis...

Uiteindelijk bleek dat gisteravond de wind onder de grote tent (waar op dat moment een jaren '40 feest aan de gang was met alle deelnemers en overige bezoekers) was geslagen en de tent gedeeltelijk was ingestort. Daarbij was nogal wat paniek ontstaan en zijn ook gewonden gevallen. Voor zover ik hoorde een hoofdwond, gebroken pols en zwaar gekneusde enkel. De hulpdiensten hebben vervolgens behoorlijk wat tijd nodig gehad om het Fort te bereiken over de Marsdijk vanwege omgevallen bomen en dergelijke. Alle deelnemers en bezoekers zijn tijdelijk opgevangen in de grote feestruimte (bomvrij gebouw volgens mij, dus kan wel wat wind hebben).

Begrijpelijk dat sommige re-enactors er geen zin meer in hadden. Zeiknat regenen, zo'n drama meemaken en niet slapen... Extra hulde voor de re-enactors die alle bezoekers van vandaag toch nog een mooie dag wilden bezorgen!

Iemand misschien meer foto's?


zo sep 11, 2011 7:13 pm
Profiel
Pieter F
Bericht Re: Fort vol Soldaten - 10 en 11 september 2011
Jammer dat dit evenement is overschaduwd door zo'n incident. Zoiets kost toch een hoop voorbereiding en geregel.


zo sep 11, 2011 9:42 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group