Het is nu vr apr 19, 2024 12:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Personen 
Auteur Bericht
JaqLah
Bericht Personen
Vraag!!

Ben net klaar met het boek “Waarom wij deserteerden” ( “Conversations with Americans”) van Mark Lane, met een voorwoord van Dr. J. J.Buskes.
Deze schrijver heeft over de gehele wereld met gedeserteerden Amerikaanse G.I.’s uit de Vietnam oorlog gesproken. ( volgens hem zijn er alleen in Canada al 60.000!! ).
Ik zet veel ?????? bij dit boek. De schrijver wordt volgens mij, door de soldaten, soms wel eens in de maling genomen, hier een verhaal van een deserteur:
“Ik ben geboren als Dieter von Kronenberger, mijn vader was in WO2 Kapitein in het Duitse leger en de Adjudant van Generaal Heinz Guderian. In 1948 ging mijn vader naar de USA en ik kreeg de naam Michael Raymond Schneider. We gingen naar Radcliff, Kentucky en mijn vader werd burger-instructeur in Fort Knox. Wat later werd hij Kapitein in het USA leger en werd commandant van een compagnie pantsertroepen in Korea. Na de Korea oorlog werd hij compagniescommandant in Augsburg, Duitsland. Mijn vader ging, als Kolonel, twee maal naar Vietnam en werd de vervanger van George Patton als commandant van het Elfde Regiment Pantsertroepen”.

Uit mijn info blijkt dat de Vietnam Commanders van het 11th Armored Cavalry ( Armored Cavalry Regiment) “The Blackhorse Regiment”, Fort Meade, waren o.a. Colonel George S. Patton, July 1968—Colonel James H. Leatch, April 1969—Colonel Donn A. Starry, Dec 1969—Colonel John L. Gerrity, June 1970, Colonel Wallace H. Nutting, Dec. 1970. De naam Schneider kom ik nergens tegen!!
Uit andere bronnen is dit ook naar voren gekomen.

Nu mijn vraag, kan iemand mij vertellen of er in WO2 een Kapitein von Kronenberger inderdaad de Adjudant van Generaal Heinz Guderian is geweest???

Groet, JaqLah.


wo apr 23, 2008 7:51 pm
John S.
Bericht 
Ho stop !

Mark Lane is een controversieel persoon in Amerika.

Antwoord op jouw vraag:

There is no Colonel Schneider or von Kronenberger, according to the army records. No such man ever commanded the 11th Armored Cavalry Regiment. There is no trace in the records of any officer who resembles the description that Michael Schneider gives of his father.

Here is some more information from Army records that Mr. Lane also does not mention in his book. Michael Raymond Schneider left Europe last January, flew to New York and surrendered to the army at Kennedy Airport. He soon went A.W.O.L. and was arrested by police in Denver in July in a murder warrant from Oklahoma. The records last placed him in the maximum security ward of Eastern State Mental Hospital in Vinita, Okla., in October.

Meer info: hier:

http://mcadams.posc.mu.edu/smearing.htm

http://legendofpineridge.blogspot.com/2 ... ories.html

http://caseagainstkerry.com/index.php?id=1,11,0,0,1,0


Ik hoop dat dit jouw vraag oplost.

Groet,

John


wo apr 23, 2008 8:16 pm
JaqLah
Bericht 
John S.
Bedankt voor je snelle info. Ik kon deze info over Mark Lane totaal niet, ik had het boek zomaar blind gekocht, maar tijdens het lezen kreeg ik het idee dat er iets niet klopte, alles was erg eenzijdig/negatief/gewelddadig. Maar uit de feite blijkt dat ik er dus niet ver naast zit met mijn bedenkingen. Na jaren lang lezen/studeren begin ik er toch een beetje kijk op te krijgen :)
Groet, JaqLah.


do apr 24, 2008 12:59 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group