Het is nu do maart 28, 2024 10:37 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
duitse troepen langs de grens 
Auteur Bericht
hulsmeijers
Bericht duitse troepen langs de grens
Wie weet welke duitse eenheden bij de nederlands/duitse grens ter hoogte van denekamp waren gestationeerd. Ik heb namelijk een duitse helm bij een boer gevonden met naam (deels onleesbaar] en En nu ben aan het uitzoeken wie hij is . Het kan ook zijn dat het terug trekkende troepen waren die het uniform achter lieten en in burger verder gingen . graag reactie


do aug 09, 2007 8:35 am
Pieter F
Bericht Re: duitse troepen langs de grens
hulsmeijers schreef:
Het kan ook zijn dat het terug trekkende troepen waren die het uniform achter lieten en in burger verder gingen

Indien dat het geval is wordt de zoektocht een stuk moeilijker. Ik heb wel een boek in de kast staan waarin ik de betreffende eenheden moet kunnen vinden, zal als ik tijd heb eens kijken..


wo jan 16, 2008 2:37 pm
g-1reaper
Bericht 
Wanneer, 1940 of 1944,1945?


zo jan 27, 2008 11:09 pm
Pieter F
Bericht 
Dat is natuurlijk de grote vraag, aangezien er uit de post van hulsmeijers valt op te maken dat hij niet weet of het om grenstroepen of terugtrekkende troepen gaat.. :?


ma jan 28, 2008 9:57 am
Leo
Bericht 
De vraag dateert ook al van 07 aug 07....En waar ligt Denekamp ergens, niet zo evident voor een Belg.

Ik heb een lijst liggen van alle Duitse eenheden aan de Nederlandse grens in....1940.

Ga nog effe wachten met posten. Misschien is er geen interesse meer voor.


ma jan 28, 2008 10:28 am
hulsmeijers
Bericht 
tijd weggeweest dus niet kunnen reageren . maar denekamp ligt in twente en van uit mijn plaats is ook de inval van nederland ingezet. maar ik was benieuwd naar welke duitse eenheden tijdens de oorlog hier gelegerd waren en welke via denekamp zijn terug getrokken.


za feb 16, 2008 8:01 am
gignnl
Bericht 
www.waroverholland.nl denk dat je daar wel verder komt


za feb 16, 2008 5:48 pm
Nico Roelofs
Bericht 
Misschien is het verstandig om een foto van de helm te plaatsen. Aan de helm kun je vaak al zien of het luftwaffe, heer of wat dan ook is. Daarnaast zijn er helm type die pas na 1940 zijn gedragen of bepaalde camo patronen. Dat kan al een heel stuk meer duidelijkheid geven.


zo feb 17, 2008 2:51 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group