Het is nu wo apr 24, 2024 9:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Nicknames toets 
Auteur Bericht
Grebbeberg.nl
Bericht Nicknames toets
Ik zou een oproep willen doen aan de redactie van dit op zich verrijkende forum om een regel in te stellen (dan wel te handhaven) om Nicknames op dit forum fatsoenlijk te houden en binnen grenzen van respect en waardigheid.

Ik ga er vanuit dat de gezonden bij geest die dit forum frequenteren, oorlog als een afgrijselijke zaak zien, die wij omwille van historische gebeurtenissen, strategie, tactiek, mechanica of andere op zichzelf interessante wetenschappelijke uitgangspunten bezoeken en met elkaar 'maken'. Daar horen geen nicknames bij als W02-freak en warfreak en meer van dergelijke bijnamen die mijns inziens respectloos, onbenullig en zelfs weerzinwekkend zijn.

Het zou me verbazen als er niet een overgrote meerderheid zou zijn binnen en buiten de redactie om die een fatsoenstoets voor nicknames zou willen introduceren. Ik steek vast mijn hand op vanwege 'voor'!


di jun 02, 2009 8:16 pm
Mia
Bericht 
Ik doe met je mee met de hand opsteken en aan het taalgebruik kan ook wel iets gedaan worden.


di jun 02, 2009 8:23 pm
Harro
Bericht Re: Nicknames toets
Grebbeberg.nl schreef:
die mijns inziens respectloos, onbenullig en zelfs weerzinwekkend zijn.

Echt een prettig welkom voor de veertienjarige "warfreak" Allert.


di jun 02, 2009 8:31 pm
chriske
Bericht 
sorry hoor maar als je al moet discussiëren over een onderwerp dat niks te maken heeft met WO2
dan vindt ik dit toch al redelijk ver gaan hoor
ik vind de oorlog een afgrijselijk iets maar ik heb mijn naam hierop niet gebaseerd en als u vindt dat mijn nickname ongepast is dan is dat u mening ik weet gewoon niet welke nickname ik anders moet gebruiken

Christophe


di jun 02, 2009 8:57 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Het lijkt mij dat deze forumleden enkel hebben willen overbrengen dat ze gewoon erg geïnteresseerd zijn in WOII/oorlog. Beter kun je ze dan op een wat minder aanvallende manier stimuleren om een betere naam te kiezen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di jun 02, 2009 8:58 pm
Profiel WWW
chriske
Bericht 
oké sorry ik ben een beetje te agressief geweest
excuseert u mij


di jun 02, 2009 9:01 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Ik kan je verzekeren dat de forumleiding de gekozen gebruikersnamen in de gaten houdt. Tussen een 'goede' en een 'foute' gebruikersnaam ligt echter een groot grijs gebied. W02-freak en warfreak liggen in dat grijze gebied, maar persoonlijk stoor ik me hier niet aan omdat deze gewoon een gezonde interesse voor WO2 als grondslag hebben. De motivatie voor de gebruikersnaam lijkt hier niet verkeerd te zijn geweest. En houd er met je krachttermen ook rekening mee dat we met kinderen te maken hebben.

Middels een privébericht naar een van de administrators of moderators kun je trouwens gerust een verzoek indienen voor wijziging van je gebruikersnaam.


di jun 02, 2009 9:37 pm
Profiel
Grebbeberg.nl
Bericht 
Heeft de redactie van Stiwot zich wel eens afgevraagd hoe het oogt als een onverhoedse bezoeker hier langs het forum komt, bijvoorbeeld door een google slagje, en daar namen als warfreak en wo2-freak voorbij ziet komen? Dat dergelijke namen op verwerpelijke platforms als Stormfront voorbij komen, lijkt me binnen het verwachtingspatroon te passen, maar alhier waar juist de verschrikking van oorlog door de meeste bezoekers zal worden erkend, kan ik geen enkel begrip opbrengen voor dit soort nicknames. Als ik dan lees dat de forumleiding gebruikersnamen in de gaten houdt en dit soort nicknames kennelijk heel gepast vindt, dan moet ik me wellicht beraden of ik zelf nog wel wil posten op zo'n forum, want ik vind dat beneden alle peil.

En of iemand nu 14 of 30 is, als je het besef niet hebt dat een bijnaam 'warfreak' nu niet bepaalt je klasse of gogme etaleert, tja, dan moet je wellicht door je omgeving een beetje geholpen worden. Als de moderators dat hier niet doen, dan ben ik daar gaarne toe bereid.

En waarde Auke, wil je me nog even duiden welke krachttermen er gebruikt werden door mij? Of mag ik mij niet in normaal Nederlands uitdrukken, terwijl tegelijkertijd een nickname als warfreak wel de toetsen der fatsoenskritieken op dit forum kan doorstaan? Treurig!


wo jun 03, 2009 1:35 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Heeft de redactie van Stiwot zich wel eens afgevraagd hoe het oogt als een onverhoedse bezoeker hier langs het forum komt, bijvoorbeeld door een google slagje, en daar namen als warfreak en wo2-freak voorbij ziet komen? Dat dergelijke namen op verwerpelijke platforms als Stormfront voorbij komen, lijkt me binnen het verwachtingspatroon te passen, maar alhier waar juist de verschrikking van oorlog door de meeste bezoekers zal worden erkend, kan ik geen enkel begrip opbrengen voor dit soort nicknames. Als ik dan lees dat de forumleiding gebruikersnamen in de gaten houdt en dit soort nicknames kennelijk heel gepast vindt, dan moet ik me wellicht beraden of ik zelf nog wel wil posten op zo'n forum, want ik vind dat beneden alle peil.
Je zou eens moeten weten wat er allemaal voor usernames voorbij komen en die er door ons uitgehaald worden. Daar gaan je de nekharen pas van overeind staan. Ik ben het helemaal met je eens dat de aangehaalde Usernames niet echt van grote klasse zijn, maar zoals Auke het al aangaf is er een bepaald grijs gebied. Bovendien gaat het hier vaak om jonge jongens of meiden die hier komen vanuit een bepaalde historische interesse. De ervaring leert dat mensen hier binnenkomen met de meest fantastische (letterlijk) Usernames en daar later regelmatig op terug komen en een andere Username aanvragen. Ik denk dat je hier toch moet proberen je empathisch vermogen aan te spreken en enigzins te verplaatsen in jonge Users die de nicknames uit games mee nemen naar een Forum als dit. Wat is nu werkelijk belangrijk? Dat we ze enkele fatsoensnormen meegeven als het om Usernames gaat? Best wel, maar wat ik nog belangrijker vind is dat we ze betrekken bij onze gemeenschappelijk interesse en de kennis daarover doorgeven. Die Username volgt dan vanuit het eigen besef vanzelf wel.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo jun 03, 2009 9:29 am
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2711
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik was één van die relschoppers.... :oops:

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


wo jun 03, 2009 9:37 am
Profiel
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
En met jou is het ook helemaal goed gekomen.. :wink:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo jun 03, 2009 9:38 am
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
En waarde Auke, wil je me nog even duiden welke krachttermen er gebruikt werden door mij? Of mag ik mij niet in normaal Nederlands uitdrukken, terwijl tegelijkertijd een nickname als warfreak wel de toetsen der fatsoenskritieken op dit forum kan doorstaan?

Daarmee doelde ik op "respectloos, onbenullig en zelfs weerzinwekkend" en "tamelijk ziek en van puur onbenul getuigen". Een enthousiaste, leergierige 14-jarige knul kun je gewoon niet in hetzelfde hokje plaatsen als een volwassen persoon. Zie voor argumentatie verder Franks post hierboven.


wo jun 03, 2009 10:26 am
Profiel
Grebbeberg.nl
Bericht 
Auke schreef:
Grebbeberg.nl schreef:
En waarde Auke, wil je me nog even duiden welke krachttermen er gebruikt werden door mij? Of mag ik mij niet in normaal Nederlands uitdrukken, terwijl tegelijkertijd een nickname als warfreak wel de toetsen der fatsoenskritieken op dit forum kan doorstaan?

Daarmee doelde ik op "respectloos, onbenullig en zelfs weerzinwekkend" en "tamelijk ziek en van puur onbenul getuigen". Een enthousiaste, leergierige 14-jarige knul kun je gewoon niet in hetzelfde hokje plaatsen als een volwassen persoon. Zie voor argumentatie verder Franks post hierboven.


Dat vind ik geen krachttermen, maar gewoon kwalificaties. En terechte kwalificaties. Het is een kwestie van opvoeding. Mijn zoon van 9 krijgt gewoon te horen hoe erg oorlog was en dat de dingen die gebeurden erg spannend waren, maar dat mensen enorm leden. Dat heet empathie bijbrengen. Opvoeden, wat dit forum en andere serieuze fora tot hun taken rekenen, betekent ook poortwachter spelen en tijdig users informeren dat een bepaalde stijl of een bepaalde bijnaam niet passend zijn. Juist bij jonge mensen werkt het ze hier duidelijk op te wijzen, zodat de boodschap arriveert. Idealiter gebeurt dat niet door een andere bezoeker omdat je als mods direct ingrijpt in plaats van een keuze voor zo'n bijnaam nog te gaan verdedigen ook. En ja, ik begrijp dat er nog veel ergere nicknames al bij de poort worden tegengehouden. Ik zie dat echter als een taak voor de beheerders en geen verdienste.

In elk geval zag ik dat warfreak zijn naam heeft aangepast. Heel volwassen en verstandig. Ik wens hem dan ook veel plezier op dit overigens leerzame forum.


wo jun 03, 2009 10:42 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Dat vind ik geen krachttermen, maar gewoon kwalificaties. En terechte kwalificaties. Het is een kwestie van opvoeding.
Inderdaad, dat zijn kwalificaties, maar geen kwalificaties die bij een jongen van 14 jaar horen. Spreek je je eigen zoon ook in deze bewoording toe als hij in zijn jeugdige enthousiastme iets doet wat in jouw ogen echt niet door de beugel kan? Ik hoop van niet. Je legt hem uit waarom het niet zou mogen of niet gepast is en stimuleert hem om het goede te doen. Dat proberen we hier ook. De tijd van gestrekte handen en schoolmeesters met linealen ligt ver achter ons.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


wo jun 03, 2009 11:21 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Grebbeberg.nl schreef:
Als ik dan lees dat de forumleiding gebruikersnamen in de gaten houdt en dit soort nicknames kennelijk heel gepast vindt, dan moet ik me wellicht beraden of ik zelf nog wel wil posten op zo'n forum, want ik vind dat beneden alle peil.

Dat is wellicht de enige verstandige opmerking in je hele betoog. Waarom richt jij je vitriool op een jongetje van veertien? Als je nou het nieuwe forumlid "nsdap1933" was opgevallen dan had je een punt maar zelfs dan had jij je ongenoegen gewoon even kunnen uiten in een pb naar het betreffende forumlid en/of een moderator. Denk de volgende keer dat je met je verkeerde been uit bed stapt even na voordat je wat zegt.


wo jun 03, 2009 1:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group