Het is nu vr apr 19, 2024 10:04 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Luchtoorlog Mei 1940 
Auteur Bericht
markoes1984
Bericht Luchtoorlog Mei 1940
Hallo en zelf nieuw op deze site maar ben al sinds lange tijd geintresseerd in ww2. Wat me vooral de laatste tijd boeit zijn de nederlandse piloten tijdens de ww2. Hoewel ik volgens mij de meeste overwinningen van nl piloten weet. Zijn alle records over de meidagen niet te vinden en volgens mij niet geregisteerd.

Ik weet dat er 2 piloten waren die 4 neergeschoten hebben en ik heb ook veel verhalen van piloten uit die 4 dagen (dankzij het boek Nl vlieger in het vuur uit 1946, ja zelf jonkies van 22 hebben oude boeken) Wil ze best een keer overschrijven op forum als daar interesse voor is.

Maar goed ik dwaal af, weet iemand verhalen over de mei luchtoorlog en vooral ook over iets van een OFFICIELE kills die de nl piloten toendertijd maakten? Zijn er ook kills gemaakt met de oude fokkers (dus niet de D-21 en de G-1 maar de trainingtoestellen uit Texel die inees als luchtbeschreming voor de C-V verkenning/lichte bommewerpens moesten dienen?


zo feb 18, 2007 2:36 am
g-1reaper
Bericht 
Zonder gekheid, maar je zou over baanbrekend materiaal beschikken als daarin staat dat er piloten waren met vier "kills", en het boek nederlandse vliegers in eht vuur kennende, weet ik dat daar veel dingen een beetje zijn "aangedikt".
Er zijn wel een aantal piloten die drie "kills" haalden (buwalda onder andere, met een G.I)
Ik ken niet veel boeken met daarin echt betrouwbare gegevens.
probeer het internet eens; www.lva-1940.nl is een uitstekende site en redelijk betrouwbaar.


di feb 20, 2007 6:06 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
- http://home.deds.nl/~bhummel/gif/duitseverliezen.html

Geen idee of dit de actuele lijst is, anders kunnen we waarschijnlijk nog wel aan de actuele versie geraken...


di feb 20, 2007 8:37 pm
Profiel
Myrtle
Bericht 
[quote="probeer het internet eens; www.lva-1940.nl is een uitstekende site en redelijk betrouwbaar.[/quote]

De link doet het niet...

Grtz


di feb 20, 2007 10:16 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
De juiste link is www.lva-40.nl

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di feb 20, 2007 10:20 pm
Profiel
g-1reaper
Bericht 
Dat is inderdaad de juiste link, bedankt daarvoor!
die site is veruit de beste en complete over het onderwerp, gebaseerd op recente bronnen en onderzoek.


do feb 22, 2007 12:10 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group