Het is nu di apr 23, 2024 10:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Bevrijding ZUID LIMBURG 
Auteur Bericht
Arno Lasoe
Bericht Bevrijding ZUID LIMBURG
Voor mijn XIX Corps website ben ik opzoek naar aanvullende informatie omtrent de bevrijding van Zuid Limburg in september en oktober 1944. (laatste stukje Zuid - Limburg werd op 19 oktober 1944 pas bevrijd )

Heb al wat informatie, maar zoek naar nog meer details ( XIX Corps was immers een legerkorps met diverse grote en ook kleine eenheden, metname de kleine eenheden mogen wij niet vergeten)

Oja, de XIX Corps website (geheel in Engels) kunnen jullie vinden op: http://members.home.nl/alasoe/


vr apr 21, 2006 11:47 am
John S.
Bericht 
Heb je bijvoorbeeld het boekje DDay in Ubach over Worms al. Daar staan mooie anecdotes is en het is erg informatief.
Ik kan je verder aanraden om diverse heemkundeverenigingen te bellen / bezoeken. Daar is vaak veel aditionele info te vinden !!!


vr apr 21, 2006 1:28 pm
Arno Lasoe
Bericht 
Ik heb bijna reeds alle publicaties (ook DDay voor Ubach over Worms) die de afgelopen 60 jaar zijn verschenen in de regio Zuid - Limburg. Het probleem met deze publicaties is dat de verschillende auteurs maar zeer weinig authentiek bronnenmateriaal hebben gebruikt van de verschillende Amerikaanse legereenheden zelf.

Kijk eens naar de authentieke bronnen voor DDAY voor Ubach over Worms ( slechts enkel het AAR van 119th Inf Rgt )

Thans is het zo dat men bij de verschillende heemkundeverenigingen veel meer weet over de Romeinen (2000 jaar geleden) dan over de Amerikanen (60 jaar geleden). De publicaties zijn leuk voor het eventuele fotomateriaal, echte goede details omtrent de Amerikaanse opmars door Zuid-Limburg zijn in de publicaties maar moeilijk te vinden. Als je de verschillende publicaties gaat vergelijken dan ontdek je al gauw dat de verschilende auteurs elkaar hebben overgeschreven en dat van research nog nauwelijks sprake kan zijn.


Arno Lasoe (alasoe@home.nl)


vr apr 21, 2006 2:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group