Het is nu di apr 16, 2024 1:29 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Informatie gezocht omtrend de Prinses Irene Brigade 
Auteur Bericht
97Th Division
Bericht Informatie gezocht omtrend de Prinses Irene Brigade
Ik ontving vandaag een mail van een vriend van mij die mijn hulp vroeg over zijn opa.Zijn opa had gediend in de Prinses Irene Brigade.Zijn opa was 17 jaar toen hij erin kwam dat was in 1944 en hij praat er nu niet over zoals veel mensen.Mijn vriend had alleen van zijn moeder gehoord wat ze wist en dat was dat hij alleen in 1945 heeft meegedaan in Den Haag zijn opdracht was namelijk als er steden bevrijd waren er achter aan gaan.Zijn opa praat er niet over en er zal dan wel daar iets gebeurd zijn en hij wou weten wat er in Den Haag dan gebeurd is.De vraag is dus of er iemand iets weet wat er in Den Haag is gebeurd toen en wat de bedoelingen van deze acties waren zodat het voor opheldering zorgt bij mijn vriend.Informatie is dus welkom

Mvg Airborne


zo apr 16, 2006 9:21 pm
woazigejohan
Bericht 
Al op www.prinsesirenebrigade.nl gekeken.
Interessante site kwam de link ooit hier op het forum tegen. Gaat over alles van de Prinses Irene Brigade van de vlucht uit Nederland in de meidagen tot het eind van de oorlog.

GR. WJ


ma apr 17, 2006 12:37 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
En Go2War2.nl natuurlijk:
- http://www.go2war2.nl/artikel/928


ma apr 17, 2006 1:28 pm
Profiel
97Th Division
Bericht 
Bedankt al voor de links :D
En Barry natuurlijk had ik al als eerste gezocht bij Go2War2 maar bedankt voor de moeite hoor :wink:

Mvg Airborne


ma apr 17, 2006 5:43 pm
97Th Division
Bericht 
Weet niemand meer hier iets vanaf :?:
als iemand ook maar iets weet alle info is welkom :wink:

Mvg Airborne


wo apr 19, 2006 8:10 pm
97Th Division
Bericht 
Echt niemand een flauw idee :?: :(

De site is daarover niet hulpvol maar ik snap best dat als hier niemand iets weet het ook ophoudt :(


wo mei 17, 2006 8:38 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Als je informatie zoekt over de Prins Irene brigade bij Leopoldsburg dan laat je mij dat maar eens weten ik woon namelijk op nog geen 10 km van Leopoldsburg.


wo mei 17, 2006 8:51 pm
97Th Division
Bericht 
Bedank voor de tip michiel maar helaas zoek ik dat niet.
Toch erg bedank voor je moeite :wink:


wo mei 17, 2006 9:13 pm
markoes1984
Bericht 
Spijt me zeer, kweet dat ik ergens in een boek wat over de eerste inzet en verloop van de Prinses irene brigade heb alleen kan ik het in mij boeken momenteel niet vinden. Heb het momenteel ook te druk ivm stage om het te vinden, zal het later nog een s proberen.


zo feb 18, 2007 2:17 am
A.C.E. van T.
Bericht Re: Informatie gezocht omtrend de Prinses Irene Brigade
97Th Division schreef:
Ik ontving vandaag een mail van een vriend van mij die mijn hulp vroeg over zijn opa.Zijn opa had gediend in de Prinses Irene Brigade.Zijn opa was 17 jaar toen hij erin kwam dat was in 1944 en hij praat er nu niet over zoals veel mensen.Mijn vriend had alleen van zijn moeder gehoord wat ze wist en dat was dat hij alleen in 1945 heeft meegedaan in Den Haag zijn opdracht was namelijk als er steden bevrijd waren er achter aan gaan.Zijn opa praat er niet over en er zal dan wel daar iets gebeurd zijn en hij wou weten wat er in Den Haag dan gebeurd is.De vraag is dus of er iemand iets weet wat er in Den Haag is gebeurd toen en wat de bedoelingen van deze acties waren zodat het voor opheldering zorgt bij mijn vriend.Informatie is dus welkom

Mvg Airborne


Zelfde was er a/d hand met mijn grootvader.
Hij was lid v/d O.D. Tholen en heeft ook na Den Haag de brui eraan gegeven.
Geen medailles,staat nergens genoteerd op de officiele lijsten.
"Deed hij het ook niet voor" Kreeg ik alleen te horen.
Het enige wat hij heeft gehad is de bekende brief van Prins Bernhard.
Op een raar soort papier en afmetingen.
Heeft pas in 1995 bij de 50 jarige bevrijdingsherdenking een paar dingen verteld.
De rest moest ik zelf maar achter komen.
Ik heb al vaker uitproberen te leggen,wat er schijnbaar speelde,maar het lijkt me beter als mensen alles lezen en tussen de regels door zien.

Begin maar met Trouw januari 1945.
Daar staat een bericht in een belangrijke gebeurtenis van eind oktober 1944.
Daar word oa de regering in London genoemd.
Lees het maar goed door.
Er was nml niet alleen een strijd gaande tegen de duitsers.
Konining Wilhelmina heeft het ook ooit goed verwoord.
"Na de oorlog moet het allemaal anders".
Helaas is dat dus niet gelukt.
Als je het gelzen hebt hoor ik het wel.


vr feb 23, 2007 5:24 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group