Het is nu za apr 20, 2024 12:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Tiel in WO2 
Auteur Bericht
Chase
Bericht Tiel in WO2
hallo.

is er iemand die toevallig foto's / luchtfoto's en /of verslagen heeft van de stad Tiel in WO2?.

Bij het stad historisch archief is hier haast niks van te vinden omdat het merendeel van de foto's cq informatie verloren is gegaan tijdens de gevechten in en rondom de stad of de foto's cq verslagen zijn door mensen van buiten Tiel gemaakt en in hun prive bezit.

Het enigste wat ik tot nu toe weet is dat Tiel een bolwerk was van hoge duitse officieren en dat er erg veel troepenbewegingen waren.
Aan de overkant van de Waal , in Wamel zaten de Engelsen.
in Echteld (is mij althans verteld) stond een V1 of V2 lanceermodule?.

Ik zoek allerhande informatie over Tiel en hoop het zo te kunnen verkrijgen.

alvast bedankt en met vriendelijke groet , Marco


zo nov 13, 2005 5:39 pm
Nico Roelofs
Bericht 
Hallo Marco,

Ik ben in het bezit van een Duitse stafkaart. Deze is geheel ingetekend. Verschillende posities van zowel Duitse als geallieerde eenheden staan hier op. Ook frontlinie's en dergelijke staan hier op. Aan de hand van deze posities heb ik de kaart kunnen dateren op eind april 1945. Dit is allemaal in de omgeving van Tiel. Misschien dat dit ook wel interessant is voor je?

Verkopen doe ik de kaart niet. Maar de kaart bekijken en eventueel kopieën maken heb ik geen bezwaar tegen.

Nico.


ma nov 14, 2005 12:34 pm
Haen
Bericht 
Kan je die kaart scannen? en e-mailen ?
Ik ben op zoek naar een oude kaart van Arpil/Mei 1945 van de laatste stellingen van Rgt 83 en 84 van de Landstorm Nederland.

Tussen haakjes, wist je dat een groepje van de Landstorm de bank in Tiel hadden beroofd ?

HN.


di nov 15, 2005 6:25 am
Nico Roelofs
Bericht 
Haen schreef:
Kan je die kaart scannen? en e-mailen ?
Ik ben op zoek naar een oude kaart van Arpil/Mei 1945 van de laatste stellingen van Rgt 83 en 84 van de Landstorm Nederland.

Tussen haakjes, wist je dat een groepje van de Landstorm de bank in Tiel hadden beroofd ?

HN.


Ja de positie van Reg. 84 staat hier ook op aangegeven. Tevens ook van De Landstorm divisie zelf ook. Ook de Volkgrenadiersdivisie 361 en 2 van haar regimenten.

Maar scannen zal niet lukken. Het is namelijk een kaart die bestata uit 4 kaarten die aan elkaar zijn gemaakt. Dus het is nu 1 grote kaart.


di nov 15, 2005 7:44 am
Haen
Bericht 
Dank je Nico.

"too bad".

Op mijn flatbed scanner, kan ik grote afbeeldingen in stukken scannen en dan later bij elkaar "lijmen" met m'n fotoprogram.

HN


di nov 15, 2005 9:09 pm
IA002
Bericht 
.... eeeeh... je mag hem ook in stukjes scannen... 8) plakken we de scan's zelf wel aan elkaar :!:


do nov 17, 2005 8:21 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Haen schreef:
Tussen haakjes, wist je dat een groepje van de Landstorm de bank in Tiel hadden beroofd ?


Kun je ons daar meer over vertellen?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do nov 17, 2005 8:46 pm
Profiel
Chase
Bericht 
inderdaad , kan je ons wat meer info hier over geven ?


vr nov 18, 2005 12:46 am
Nico Roelofs
Bericht 
Pietje schreef:
.... eeeeh... je mag hem ook in stukjes scannen... 8) plakken we de scan's zelf wel aan elkaar :!:


De kaart is 80 bij 100 cm. En dan ben ik wel erg lang bezig om dit te scannen. Plus dat ik de kaart niet ga vouwen om deze goed onder de scanner te krijgen. :wink:
Komen kijken mag altijd. Heb nog veel meer kaarten van de Betuwe ook nog een andere ingetekende. Verder nog vele kranten en documenten. Dus valt genoeg te zien. :wink:


vr nov 18, 2005 1:44 pm
IA002
Bericht 
Bedankt voor de uitnodiging. Ik ben nu druk bezig met de strijd om Woensdrecht uit te pluizen, maar ik kom op je aanbod zeker nog terug!


vr nov 18, 2005 2:29 pm
Nico Roelofs
Bericht 
Pietje schreef:
Bedankt voor de uitnodiging. Ik ben nu druk bezig met de strijd om Woensdrecht uit te pluizen, maar ik kom op je aanbod zeker nog terug!


Is prima ik hoor het wel wanneer je keer zin hebt om langs te komen.


vr nov 18, 2005 6:25 pm
Haen
Bericht 
Bigshot schreef:
Haen schreef:
Tussen haakjes, wist je dat een groepje van de Landstorm de bank in Tiel hadden beroofd ?


Kun je ons daar meer over vertellen?


Sorry, alles wat ik er over weet is wat ik na de oorlog in de Harskamp hoorde van de Nederlandse bewakers, die erg geinteresseerd waren in waar al dat geld nou wel was heengegaan.
Oh well.
HN


za nov 19, 2005 3:42 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group