Het is nu vr apr 19, 2024 10:08 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
informatie geplande commando raid Noordwijk 
Auteur Bericht
Dean
Bericht informatie geplande commando raid Noordwijk
Hey iedereen,

Ik heb op internet een website gevonden word van een commando raid op noordwijk, deze is niet doorgegaan,

de website waar het vandaan kwam: http://195.241.8.237/

zijn er mensen die meer weten hierover of andere bronnen hebben?

Bij voorbaat dank, Dean


di apr 12, 2005 3:13 pm
Dean
Bericht 
helemaal niemand :O??


wo apr 20, 2005 8:14 am
IA002
Bericht 
Ik ken wel van een mislukte bij de wassenaarse slag waar de Fransen de mist in gingen... Noordwijk zeg mij niets...


do apr 21, 2005 5:53 pm
gunslinger
Bericht 
heb intussen wel even de website bekeken van Rene Swankhuizenn.
Speciaal het stukje Prinses Irene Brigade.
De helf kan er zo vanaf, zeer overdreven geouwehoer,
Niets kwaads over deze mensen, maar gezien de feiten heeft de PIB dus gewoon heel weinig gedaan, en weinig aktie gezien.
Beetje teveel bravour.

Met vriendelijke groeten


do apr 21, 2005 9:14 pm
IA002
Bericht 
gunslinger, Ik vind jouw reactie ongepast. Als Rene de moeite neemt om een webpage te maken over een dergelijk onderwerp is dat enkel bewonderingswaardig. Zeer zeker geen 'overdreven geouwehoer' zoals jij stelt. Opmerkingen als dat de Prinses Irene Brigade 'weinig gedaan' zou hebben en 'teveel bravour' zijn volstrekt onjuist.


do apr 21, 2005 9:40 pm
gunslinger
Bericht 
Pietje, Feiten Feiten...
Als ik lees dat B van Blokland zegt dat hij met 1000 man de Slag om arnhem had kunnen keren, Kom op zeg,
Dan de sommige persoonlijke berichten van de manschapen, in mijn ogen dronkemans praat, vooral als het om de SS gaat.
Wat zijn de daadwerkelijke wapen feiten, en onder welke omstandigheden,
tegen welke divisies zijn ze daadwerkelijk ingezet ingezet, en welke operaties.
Als je het mij vraagt zijn ze pas laat ingezet, en zonder enige belangrijk doel, om de britten niet voor de voeten te lopen, maar meer om het nationale gedeelte te vullen.
Als jij nog indrukwekkende afterbattle reports heb wil ik die graag zien,
Ik begrijp je reactie wel, maar voor mij gelden alleen keiharden feiten, en die vergelijk ik dan met andere noemenswaardige eenheden en operaties
om tot een objectieve conclusie te komen.
Jij laat je ongetwijfeld voeren door emoties, prima.

vriendelijke groeten/


do apr 21, 2005 10:03 pm
IA002
Bericht 
Dat sommige verhalen misschien niet helemaal historisch verantwoord zijn wil nog niet zeggen dat de Prinses Irene Brigade niets heeft gedaan... Dergelijke verhalen kom je over al tegen. Hoeveel Britten zeggen niet dat ze een bevoorradings container met rode baretten hebben gevonden bij Arnhem (er zijn er geen gedropt blijkt uit alle stukken!). Om iemand af te zeiken voor de moeite die hij heeft genomen om ergens een webpage van te maken vind ik ongepast. Laag!
Vergeet overigens niet dat de PIB slechts een kleine brigade was welke voornamelijk is ingezet voor de beveiliging van wat rustiger front sectoren en voornamelijk patroulles hebben gelopen voor wat betreft hun tijd in Nederland. Ze bezat vrijwel geen ondersteunende wapens. Dat had denk ik meer met uitrusting te maken dan met de strijdgeest van de troepen want daar was niets mis mee.
Voor de feiten moet je dan maar eens naar de IMG. Daar hebben ze volgens mij alle officiele verslagen en nog veel meer, ook over de akties in Frankrijk en Brabant...


do apr 21, 2005 10:25 pm
gunslinger
Bericht 
Citaat:
Om iemand af te zeiken voor de moeite die hij heeft genomen om ergens een webpage van te maken vind ik ongepast. Laag!


Ik begrijp het .....de emoties.
Laat een ding duidelijk zijn, als iemand een website maak over de geschiedenis van een bepaalt onderdeel, hoeft dat niet aangedikt worden met persoonlijke anecdotes die ik daar tegenkom,die dan alleen getuigen van frustraties,en dus niet bijdragen tot enige waardering van mijn kant voor de PiB.
en dan denk ik, teveel bravour en te weing daden.
Renee had zich kunnen beperken tot de feiten, dat had een realistischer
beeld gegeven.
Ik heb niets tegen persoonlijke anecdotes, maar dan wel wat genuanceerder, niet het pesoonlijke gebla over, "ik schoot toen die , en sus SS en zo SS, terwijl er nooit een noemenswaardige operatie door PiB
geweest is gericht tegen troepen van de Waffen SS.


vr apr 22, 2005 12:26 am
IA002
Bericht 
Ja ik heb gelukkig nog emoties, maar hebben niet veel van doen met het beantwoorden van dit soort vragen... eerder empatie.
Zeker als je zelf ook niet met feiten komt. Afzeiken is natuurlijk altijd gemakkelijk! Kom dan eerst eens zelf met een onderbouwde mening dat de PIB niets heeft gedaan... Al naar den Haag geweest om de rapporten in te kijken...? Waren er maar meer mensen als Rene!

Misschien moet je even naar het vaandel kijken en dan konkreet met informatie komen mbt die akties die op het vaandel staan die volgens jouw niets voorstelde...

(kleine tip) misschien moet je even een nieuw topic starten!


vr apr 22, 2005 3:55 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Gunslinger, terug ontopic maar weer, als je het beter weet, bouw dan een eigen website.

En nu weer over de geplande commando raid in Noordwijk

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr apr 22, 2005 5:03 pm
Profiel WWW
swankhuizen
Bericht Re: informatie geplande commando raid Noordwijk
panzer_dean schreef:
Commando raid op noordwijk


Deze actie is veraden door infiltratie bij verzet ...
Het ging om hoge Duitse officieren mee te nemen naar Engeland


vr apr 22, 2005 5:05 pm
swankhuizen
Bericht 
gunslinger schreef:
Laat een ding duidelijk zijn, .


? ? ?


vr apr 22, 2005 5:10 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: informatie geplande commando raid Noordwijk
swankhuizen schreef:
panzer_dean schreef:
Commando raid op noordwijk


Deze actie is veraden door infiltratie bij verzet ...
Het ging om hoge Duitse officieren mee te nemen naar Engeland

Misschien is hierover nog wat meer info gewenst cq beschikbaar... ?

Voor andere zaken graag een nieuw topic !


za apr 23, 2005 10:35 pm
Profiel
Dean
Bericht Re: informatie geplande commando raid Noordwijk
swankhuizen schreef:
panzer_dean schreef:
Commando raid op noordwijk


Deze actie is veraden door infiltratie bij verzet ...
Het ging om hoge Duitse officieren mee te nemen naar Engeland


Intressant, toch alweer wat meer informatie....heb je bronnen? en weet jij (of iemand anders) welke hoge Duitse officieren ze mee wilde nemen

gebeurde dit wel eens vaker?


zo apr 24, 2005 2:13 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group