Het is nu vr maart 29, 2024 4:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Dordrecht: Hotel Willemsdorp 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Dordrecht: Hotel Willemsdorp
Hallo, ik heb oude foto's gezien van Dordrecht met o.a. Hotel Willemsdorp.
Hierbij staat als locatie: Oude rijksstraatweg 2 in Dordrecht.
Met google maps vind ik deze locatie niet? Kan het zijn dat er een straatnaam vervanderd is? En weet iemand om het (oude) pand van (het vroegere) hotel Willemsdorp nog bestaat?


do nov 05, 2009 4:01 pm
Vin1
Bericht 
Ik wist dat jij zou gaan reageren :wink:
Als je naar deze link gaat: http://www.grebbeberg.nl/dordt/

Dan naar Willemsdorp, en dan zie je daar ook een foto van het hotel staan.

Ik vroeg me alleen af of dit pand er nog staat en waar deze dan staat. Aan de kop van de brug?

Volgend jaar heb ik namelijk ook dordrecht op mijn lijstje staan voor een Then en Now serie. Dus deze wil ik ook namaken, maar dan moet ik wel weten waar ik heen moet. En goed voorbereiden scheelt weer veel zoeken op locatie. En scheelt veel tijd.


do nov 05, 2009 9:58 pm
Vin1
Bericht 
Weet jij trouwens of die hoge bunker nog bij de kop van de maasbrug staat? Of is deze gesloopt? Die bij Willemsdorp.
Daar staat ook een foto van op de bovenstaande site.


do nov 05, 2009 10:00 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Vin1 schreef:
Weet jij trouwens of die hoge bunker nog bij de kop van de maasbrug staat? Of is deze gesloopt? Die bij Willemsdorp.
Daar staat ook een foto van op de bovenstaande site.

Bunker staat er niet meer. Een deel is verdwenen onder de nieuwe brug geloof ik. Rest is gesloopt.

Wel zijn er enkele Duitse bunkers.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


vr nov 06, 2009 12:15 am
Profiel
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Comu schreef:
Onder de nieuwe brug kan ik wel komen. Eens kijken of ik resten kan vinden.

Ben ik al geweest. Niets te vinden.

Maar als je toch die kant uit gaat ;)... er liggen nog twee Duitse bunkers in achtertuinen aan de westkant van de snelweg. Die heb ik vorige keer vanwege de begroeiing niet kunnen vinden. Zou graag foto's en locaties willen hebben voor OM :)

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


vr nov 06, 2009 10:20 am
Profiel
Vin1
Bericht 
Comu schreef:
Onder de nieuwe brug kan ik wel komen. Eens kijken of ik resten kan vinden.


Is de Maasbrug dan niet meer origineel?
Op google earth zie ik 3 bruggen, 2 spoorbruggen en 1 autobrug.
Ik ken namelijk oude foto's van de maasbrug. Volgens mij zijn dit foto's van een brug die sterk lijkt op de oude spoorbrug die ik zie op google earth. Ik las toevallig dat de Duitsers ook de spoorbrug gebruikte om doorgang te vinden met auto's etc.
Had de oude maasbrug ook zo'n stalen overkapping?


vr nov 06, 2009 11:07 am
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Spoorbrug is nog origineel. De oude wegbrug was een vakwerkbrug. Deze is later vervangen voor een brede en betonnen versie.

De derde brug is de brug voor de HSL. Deze is van recente datum.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


vr nov 06, 2009 3:02 pm
Profiel
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Comu schreef:
Even iets specifieker, Fedor. :D

Tja heel exact weet ik het niet, anders had ik ze zelf wel gevonden ;)

Vlak voor Willemdorp gaat een weg over de snelweg. Daar houd je de hoofdweg aan (langs de parkeerplaats achter het hek). Er gaat dan een fietspad rechtdoor en je kan rechtaf richting de jachthaven. Tussen de weg naar de jachthaven en het fietspad richting de moerdijkbrug zouden de bunkers moeten liggen.

http://www.bunkerfotos.nl/Baupunkt95.htm

Het gaat dan om de 501 en de 502.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


za nov 07, 2009 12:42 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group