Het is nu vr maart 29, 2024 10:28 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Arrestatie Gestapo-officier in Appelscha? 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Arrestatie Gestapo-officier in Appelscha?
Op Go2War2.nl kregen we het onderstaande bericht binnen. Weet iemand hier meer van?

dhr. v/d Walle schreef:
In Uw artikel beschrijft U dat " Hetzelfde gold voor de groep die al op de 8ste om zes uur in de morgen de Stokersverlaatbrug in Appelscha wist te bemachtigen en vanaf dat moment de doorgang voor Duitsers onmogelijk maakte en intussen tientallen gevangenen maakten."

De Stokersverlaat brug werd op Dinsdagmorgen 10 April tegen 12 uur bezet door 14 Franse parachutisten onder commando van luitenant Duno. De Fransen stuurden een aantal patrouilles uit in het Fries-Drents grondgebied maar waren hoofdzakelijk betrokken in het bezetten van de Stokersverlaatbrug. Bij de brug is toendertijd een vrij hoge GESTAPO officer gevangen genomen die belangrijke documenten bij zich had. Ik heb ettelijke malen geprobeerd om meer informatie over deze officier te krijgen maar zonder enige resultaat. Sommige bronnen beweren dat hij het hoofd van de GESTAPO in Den Haag was maar daar heb ik zo mijn twijfels over. Misschien dat U wat informatie daarover heeft.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma jul 06, 2009 8:13 pm
Profiel WWW
Crazy Chris
Bericht 
Heb helaas momenteel het boek " Operatie Amherst " uitgeleend. Daar staat het hoe en wat omtrend de Franse Para's in beschreven

Maar voor zover ik dingen uit het stuk over Appelscha kan herrineren ... werd er niet gesproken over een Gestapo officier. Ni ik dat boek niet heb kan ik het niet nazoeken.


ma jul 06, 2009 11:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group