Het is nu vr maart 29, 2024 3:57 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Projectje 
Auteur Bericht
sky
Bericht Projectje
Hallo allemaal. Ik zat vandaag even op de volgende website.
http://www.ww2-airborne.us/units/506/506_trp.html

bij de trooper pictures van the 101st Airborne miste ik een aantal namen,
oa. die van D. Burgett, Ed Shames, Frank Soboleski.

waarschijnlijk zijn het er nog even wat meer die er niet op staan. Het lijkt mij echter kleine moeite om die namen compleet te krijgen.

maar daar heb je toestemming voor nodig. Ik weet dat John contact heeft met Burgett, wellicht dat jij aan hem kan vragen of hij wil worden toegevoegd aan de lijst.

Ik moet dan een foto van hen in van toen in uniform hebben zijn rang en regiment, company..

Ik hoop dat jullie even willen helpen om de zaak compleet te krijgen.

Alvast bedankt.


do sep 04, 2008 4:55 pm
Thijs VDL
Bericht 
Inderdaad , redelijk veel namen ontbreken ! En dat geld niet alleen voor het 506th PIR. Mijn adoptiegraf staat ook nog niet bij de lijst van het 506th PIR. Dus ik doe mee ! :D

Groet Thijs


do sep 04, 2008 6:37 pm
Ronald S
Bericht 
Hey Thijs,

Daar zullen Judy en Debbie blij mee zijn.

Groet

Ronald


do sep 04, 2008 7:23 pm
Thijs VDL
Bericht 
Inderdaad , ik ben nu bezig met het vliegtuig op te sporen waar hij mee is gesprongen op d-day en tijdens Market Garden. Ik heb ondertussen ook al iemand gevonden die die spullen van Garland heeft , zijn jumpboots , helm , etc. Ook een getuigenisverklaring en zijn laatse woorden ( Mijn onderschrift ) ! Ik heb vernomen dat zijn lichaam is geseald voor de mensen van de uitvaartdienst , alleen daar is het nooit aangekomen. Dus nu ben ik bezig om het rode kruis te contacteren ! :mrgreen:

Groet Thijs


do sep 04, 2008 8:04 pm
Ronald S
Bericht 
Dat is super. Ik weet ondertussen waar hij geland is na de sprong, in ieder geval ongeveer, tijdens Market Garden en Normandie.
Volgende week heb ik een ontmoeting met een veteraan van dezelfde eenheid.

Groet

Ronald


do sep 04, 2008 10:29 pm
muncio
Bericht 
Prachtig om te lezen.


do sep 04, 2008 10:44 pm
sky
Bericht 
Thijs VDL schreef:
Inderdaad , redelijk veel namen ontbreken ! En dat geld niet alleen voor het 506th PIR. Mijn adoptiegraf staat ook nog niet bij de lijst van het 506th PIR. Dus ik doe mee ! :D

Groet Thijs


Het THijs, Mooi.

Ok Wie is het? moet dan een foto ( beetje hoge resolutie jpg) van hem in van toen in uniform hebben zijn rang en regiment, company. en dag van overlijden in dit geval. ik stuur je zo ff een pm.

Super dat je hier aan mee wilt werken.

ik hoop dat er meer gaan volgen,


vr sep 05, 2008 9:03 am
John S.
Bericht 
Ik kon zo snel ook de foto van Babe Heffron niet vinden
De foto van Hoobler vind ik klasse.
Ik doe mee. Ik heb nog ergens een foto van Everett D. Dye.

Ik weet niet hoe het zit met copyright !
Veel foto's van mannen die niet op de lijst staan zijn te vinden op de site van Mark Bando: trigger-time.


vr sep 05, 2008 11:12 am
sky
Bericht 
Wellciht kan je contact opnemen met bando om te vragen je ze van hem mag posten??

super dat je mee doet!! :)


vr sep 05, 2008 11:28 am
Let's Go
Bericht 
Goed initiatief!
Helaas kan ik jullie niet helpen, omdat mijn kennis daar niet echt toereikend voor is. Het viel me wel op dat de naam van Robert van Klinken verkeerd is geschreven, er staat namelijk Van Linken. Als jullie contact hebben met de webmaster kan dat misschien gelijk aangepast worden.


vr sep 05, 2008 6:32 pm
Ronald S
Bericht 
Ik heb vier foto's van 506th 3rd battalion mannen die ook niet op de website staan.
Eveneens van 327th GIR en 82nd PIR mannen heb ik een foto en de genoemde gegevens.

Groet

Ronald


vr sep 05, 2008 8:12 pm
John S.
Bericht 
Ook ik heb al foto's en info via PM en mail doorgesluisd. O.a. de foto en info over Burgett.

Hier alvast wat info over:

Edward D. Shames, 2LT, 506 2HQ, E, I, 0.0887950, S3 (operations officer), was ssgt, 13117836 (later COL).


vr sep 05, 2008 8:54 pm
Ronald S
Bericht 
Shames begon als sgt in 3rd battalion 506th


vr sep 05, 2008 11:13 pm
John S.
Bericht 
Ronald, dat staat er toch ook: I-CO, via SSGT naar 2LT (bij 2HQ en dan Easy-co).


za sep 06, 2008 10:23 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group