Het is nu do apr 18, 2024 4:25 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
dutch ss sportbadge avegoor 1944 
Auteur Bericht
anisoara
Bericht dutch ss sportbadge avegoor 1944
Wie weet meer over deze badge die uitgereikt werd aan de nederlandse ss ers voor hun sportieve prestaties.
Kan zo een badge in Engeland kopen maar heb mijn twijfels over de orginaliteit.
Weet inmiddels dat er wel copien van verkocht worden en tegenwoordig word je bedolven onder copien die als orgineel verkocht worden .
foto's kan ik je toemailen


wo jan 02, 2008 7:56 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Zou je de foto's/site eens door willen mailen? Ik ben wel benieuwd..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do jan 03, 2008 11:54 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Of er een specifieke Nederlandse-SS sportbadge was waag ik te betwijfelen, maar dat kan ik uiteraard mis hebben. Veelal gaat het in dit geval om de volgende onderscheiding, de WA Sportonderscheiding:
http://www.ww2awards.com/award/2037

Door de goede wijze van kopieren is het moeilijk om een "handleiding" te geven hoe je een kopie van origineel kan onderscheiden. Mijn advies, koop bij een bekende handelaar waarvan bekend is dat deze geen troep verkoopt. Dan nog heb je geen 100% zekerheid.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jan 03, 2008 2:59 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
Of gaat het over deze SS-(Sport)Germanische Leistungsrune?

Engels: Germanic Proficiency Runes
Denmark: SS-Æresruner or SS-Ærestegn
Netherlands: Germaansche Leistungsrune
Norway: Germanske Runemerke or Germanske Dugleiksrune


Afbeelding


za jan 05, 2008 1:21 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik heb ondertussen de foto's gezien. Het gaat om de versie zonder zwaard van de volgende onderscheiding:

Foto in topic axis history forum van replica versie met zwaard http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=101128

De betreffende onderscheiding is voor zover ik kon zien een replica. Van deze onderscheidingen zijn ondertussen meer replica's in omloop dan er ooit onderscheidingen zijn gemaakt.
Als er een inscriptie Avegoor 1944 op staat is de onderscheiding vrijwel zeker replica. In Avegoor in 1944 werd namelijk op de bewuste ceremonie een andere uitgereikt en wel degene in de topic van Rudi hierboven.

De hier bedoelde is uitgegeven sinds 1942 door Feldmeyer en nooit door de Duitsers als onderscheiding erkend. Met zwaard was de versie voor gewonden. Deze was in 1 uitvoering. Zonder zwaard bestonden er drie versies, Brons, Zilver en Goud. Het was vooral een NSB onderscheiding en Nederlandse soldaten in dienst bij de Waffen SS mochten deze niet op hun uniform dragen. Ik heb zelf nog nergens een origineel gezien van zowel de versie met als zonder zwaard, alleen de volop in de handel zijnde replica's

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jan 05, 2008 12:02 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Bedankt voor je antwoord Wilco! :wink: Edwin van http://www.waffen-ss.nl/ kwam tot dezelfde conclusie.. Het blijft jammer dat handelaren proberen te flessen. :evil:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za jan 05, 2008 3:55 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Inderdaad, overigens zijn de replica's wel erg makkelijk te verkrijgen in de handel heb ik ondertussen gemerkt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jan 05, 2008 6:16 pm
Profiel WWW
anisoara
Bericht dutch ss sportbadge avegoor 1944
bedankt voor alle antwoorden ik ben in ieder geval weer veel wijzer en wel een illusie armer wat betreft handelaren die je de garantie van orginaliteit geven maar jou tegelijkertijd willen tillen voor veel geld!!!


za jan 05, 2008 6:22 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Vergeet niet dat veel handelaren je werkelijk ter goeder trouw iets goeds willen verkopen, maar zelf ook onvoldoende kennis in huis hebben. Als er garanie wordt gegeven laat dat in elk geval zwart op wit vastleggen en laat je item bij twijfel gewoon keuren door kenners. MJaar zelfs die kenners zullen er wel eens naast zitten. Ik heb replica's gezien die niet onder deden voor het origineel. Vooral als de replica door dezelfde fabriek met dezelfde mallen gemaakt zijn. Overigens kan je daarbij ook zelfs nog een discussie voeren wat je onder replica verstaat. In het laatste geval spreek ik liever van een hedendaags origineel tegenover een historisch origineel.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jan 05, 2008 7:08 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group