Het is nu do maart 28, 2024 1:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Autopsierapport Hitler 
Auteur Bericht
Ries
Bericht Autopsierapport Hitler
Kan iemand me aan een kopie van het - originele of desnoods vertaalde - autopsierapport van Hitler helpen?


wo okt 01, 2008 6:46 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Hebben ze van Hitler wel ooit stoffelijke resten teruggevonden?


do okt 02, 2008 4:57 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Yep, de Russen hebben een aantal botten (ook zijn schedel/kaak naar ik meen) terug gevonden.. Ik weet echter niet in hoe verre dat rapport openbaar is of waar dat op te vragen zou zijn.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


do okt 02, 2008 7:00 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
De resten van Hitler zijn bij mijn weten ooit ergens (na onderzoek) in oost-Duitsland vernietigd en begraven in een bos. Op die plek zou later en tankstation gebouwd zjn.


vr okt 03, 2008 11:13 am
muncio
Bericht 
Las op internet een leuk stukje
http://www.straightdope.com/columns/rea ... e-testicle


vr okt 03, 2008 2:52 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De stoffelijke overblijfselen van Hitler zijn op een niet nader gespecificeerde locatie begraven, slechts enkele fragmenten (kaakdeel en schedeldeel) zijn voor determinatie/bewijslast in een Moskous archief opgeslagen. Nog niet zo lang geleden is een team van of Discovery of National Geographic in de gelegenheid geweest onderzoek naar de resten te doen.
Het autopsierapport zit nog in een geheime archieven. Is voor zover ik weet nog niet wettelijk verjaard om vrijgegeven te worden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 03, 2008 4:10 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Ik geloof er niets van dat het geheim is en dat het zou moeten verjaren. Diverse vooraanstaande historici citeren er uit.


vr okt 03, 2008 5:18 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mooi, dan is het niet geheim en kan je het denk ik bij het Russische Staatsarchief opvragen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 03, 2008 5:46 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De laatste onderzoeken naar de overblijfselen van Hitler in de voormalige Sovjet archieven staan in ieder geval gepubliceerd in
Acta Odontologica Scandinavica, Volume 31, Issue 1 1973 , pages 43 - 69

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr okt 03, 2008 5:52 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Was dat maar waar. Het artikel omvat niet veel meer dan een gebitsvergelijking van de gegevens van het lichaam van Hitler dat de Russen in handen hadden, met gebitsgegevens van zijn Duitse tandarts. Waarmee overigens aangetoond werd dat het lijk van Hitler was.


vr okt 03, 2008 6:28 pm
Ries
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Mooi, dan is het niet geheim en kan je het denk ik bij het Russische Staatsarchief opvragen.


Dat zal niet nodig zijn. Athans als ik http://www.nationmaster.com/encyclopedi ... olf-Hitler mag geloven: ‘In 1969 Soviet journalist Lev Bezymensky's book on the SMERSH autopsy report was published in the west but because of earlier disinformation attempts historians may have thought it untrustworthy.[6] However in 1993 the KGB/FSB publicly released the autopsy records and other statements by former KGB members. Drawing from these, historians reached a consensus about what happened to the bodies of Hitler and Braun.’

In ieder geval blijkt dat het rapport niet meer geheim is.


za okt 04, 2008 12:38 am
Ries
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
De stoffelijke overblijfselen van Hitler zijn op een niet nader gespecificeerde locatie begraven


Volgens dezelfde, op het eerste gezicht betrouwbare, site werden de resten van Hitler verbrand en de as in de Elbe verstrooid:

Citaat:
By 1970 the SMERSH facility (now controlled by the KGB) was scheduled to be handed over to the East German government. Fearing the possibility any Hitler burial site might become a Neo-Nazi shrine, KGB director Yuri Andropov authorised a special operation to destroy the remains. On April 4, 1970 a Soviet KGB team (which had been given detailed burial charts) secretly exhumed the bodies and thoroughly burned them before dumping the ashes in the Elbe river.


za okt 04, 2008 12:46 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Hardstikke mooi, dan waren je vragen volgens mij een beetje overbodig.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 04, 2008 10:36 am
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Nee hoor. Het resultaat kun je lezen en is eigenlijk niet veel meer dan het weerleggen van je antwoord. Bovendien stelde ik mijn vraag, in de hoop op een bruikbare aanwijzing, voordat ik bijna een dag op google ging.

Ook het boek van Lev Bezymensky is tot nu toe volkomen onvindbaar. Dus ik zit nog met lege handen. De vraag waarmee ik het topic startte blijft dus onverkort staan.
Het lijkt me dat het rapport ook zonder het boek van Bezymensky, en zonder brief naar het Russische Staatsarchief - wat dat ook is - ergens te lezen moet zijn. Wie weet is er iemand die me op het spoor kan zetten.


za okt 04, 2008 11:49 am
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Het Russische Staatsarchief (RGA) bestaat er meerdere secties, waarvan de bekendste RGALI (Russisch Staatsarchief voor Literatuur en Kunst), RGASPI (Russisch Staatsarchief voor Sociaal-Politieke Geschiedenis) en RGVA (Russisch Militair Staatsarchief) zijn.

Voor als je overweegt contact met ze op te nemen, dit is de site van het archief. Delen van de site zijn ook in het Engels, dus je kunt overwegen ze een Engels mailtje te sturen.

http://www.rusarchives.ru
support@archives.ru

Over Bezymensky's boek kan ik niets vinden. Er staat een redelijk uitgebreide bibliografie op zijn Russische Wikipedia-pagina, maar daar wordt zijn boek niet genoemd.


za okt 04, 2008 12:14 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group