Het is nu do maart 28, 2024 4:33 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Rol Waffen-SS na de aanslag op Hitler 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
HISTORICUS schreef:
:? Deze post had ik juist daarom weg gehaalt moet hij dan toch door jouw geplaatst worden Barry?


HISTORICUS schreef:
Kan iemand mij een voorbeeld geven van het falen van de ss in 44 of 45
en het slagen van de heer?

mvg


Omdat het uitermate storend is wanneer mensen een post waarin ze duidelijke uitspraken doen wijzigen in iets dat totaal niet meer op de oorspronkelijke post lijkt. Het komt de overzichtelijkheid van een topic totaal niet ten goede. Bovendien stikt het hier van de warrige aannames en leek het mij net als jou een goed idee deze discussie te beeindigen.

En het antwoord op je vraag is al gegeven: het Ardennenoffensief. Voor dergelijke vragen mag je overigens een ander topic openen want ze zijn hier volkomen off-topic.

De laatste post van [USER]Harro lijkt me overigens overduidelijk. Wanneer je hierop toch weer wilt reageren verwacht ik bronnen en concrete informatie. Misschien is het dus goed om met posten te wachten totdat je thuis bent en je je boeken erbij kunt openslaan :wink:.

HISTORICUS schreef:
Maargoed we kunnen dus stellen volgens velen dat de kracht van de waffen-ss dus overschat word en dat het een mythe is dat de ss beter presteerde dan de heer?


Goede conclusie. De Duitse propaganda was hier inderdaad voor een groot deel debet aan. Case closed hoop ik.


wo jun 21, 2006 4:13 pm
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
In plaats van dat je Harro citeert, zou je beter zijn bericht kunnen lezen Historicus. In jouw reactie zie ik namelijk helemaal niks terug van wat ik lees in de reactie van Harro. Zo komen we in deze discussie echt niet vooruit.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo jun 21, 2006 4:13 pm
Profiel WWW
HISTORICUS
Bericht 
Harro schreef:
Je begrijpt het alweer niet.


Je geeft me weer geen antwoord Harro.....
Mischien dat je het niet duidelijk genoeg uitlegt.
Je beweert dat de meeste jonge mannen op genomen werden door de heer door de dienstplicht?
Vervolgens vraag ik je of je ontkent dat er een strijd gaande was om
jonge fitte mannen en krijg geen antwoord.
Dus voor de 3de ontken je dat er een strijd gaande was tussen de heer en ss om jonge jongens?

mvg


wo jun 21, 2006 4:20 pm
HISTORICUS
Bericht 
barry schreef:
HISTORICUS schreef:
:? Deze post had ik juist daarom weg gehaalt moet hij dan toch door jouw geplaatst worden Barry?


HISTORICUS schreef:
Kan iemand mij een voorbeeld geven van het falen van de ss in 44 of 45
en het slagen van de heer?

mvg


Omdat het uitermate storend is wanneer mensen een post waarin ze duidelijke uitspraken doen wijzigen in iets dat totaal niet meer op de oorspronkelijke post lijkt. Het komt de overzichtelijkheid van een topic totaal niet ten goede. Bovendien stikt het hier van de warrige aannames en leek het mij net als jou een goed idee deze discussie te beeindigen.

En het antwoord op je vraag is al gegeven: het Ardennenoffensief. Voor dergelijke vragen mag je overigens een ander topic openen want ze zijn hier volkomen off-topic.

De laatste post van [USER]Harro lijkt me overigens overduidelijk. Wanneer je hierop toch weer wilt reageren verwacht ik bronnen en concrete informatie. Misschien is het dus goed om met posten te wachten totdat je thuis bent en je je boeken erbij kunt openslaan :wink:.

HISTORICUS schreef:
Maargoed we kunnen dus stellen volgens velen dat de kracht van de waffen-ss dus overschat word en dat het een mythe is dat de ss beter presteerde dan de heer?


Goede conclusie. De Duitse propaganda was hier inderdaad voor een groot deel debet aan. Case closed hoop ik.


Ik zou de case graag sluiten maar ik heb nog 1 op en aanmerking.
Teneerste vind ik de toon tegen mij niet echt vriendelijk terwijl ik niks kwaats in zin heb hier alleen maar kom uit interesse.
Ik word steeds gevraag om bewijzen enz terwijl Harro ook nog geen bewijzen heeft maar dit word wel aangenomen.
Ik vind de kritiek best wel onterecht dit is het laatste wat ik hier over zeg.

mvg

[EDIT barry] Quote even gefixt. Case closed dus inderdaad.[/EDIT]


wo jun 21, 2006 4:24 pm
Harro
Bericht 
HISTORICUS schreef:
Dus voor de 3de ontken je dat er een strijd gaande was tussen de heer en ss om jonge jongens?

Het is goed met je. Ik hou het nu echt voor gezien. Ik ontken helemaal nergens iets, maar als je mijn antwoorden niet leest of niet begrijpt. Natuurlijk was die strijd er, alleen trok de SS aan het kortste einde. Ze kregen ze niet en daarom gingen ze Duitse en buitenlandse vrijwilligers werven en kregen ze overtollig personeel van andere diensten. Is deze vraag voor jou van fundamenteel belang bij het beantwoorden van de vraag hoe de Waffen-SS zou reageren op een geslaagde aanslag op Hitler? Het komt op mij een beetje over alsof je de discussie totaal niet begrijpt, mijn argumenten niet leest of niet snapt en je vastbijt in allerlei onbelangrijke details.


wo jun 21, 2006 4:28 pm
Harro
Bericht 
HISTORICUS schreef:
Ik word steeds gevraag om bewijzen enz terwijl Harro ook nog geen bewijzen heeft maar dit word wel aangenomen[/EDIT]

Het verschil zit hem, zoals al eerder geschreven, in de mate van onderbouwing.


wo jun 21, 2006 4:30 pm
HISTORICUS
Bericht 
Harro schreef:
HISTORICUS schreef:
Dus voor de 3de ontken je dat er een strijd gaande was tussen de heer en ss om jonge jongens?

Het is goed met je. Ik hou het nu echt voor gezien. Ik ontken helemaal nergens iets, maar als je mijn antwoorden niet leest of niet begrijpt. Natuurlijk was die strijd er, alleen trok de SS aan het kortste einde. Ze kregen ze niet en daarom gingen ze Duitse en buitenlandse vrijwilligers werven en kregen ze overtollig personeel van andere diensten. Is deze vraag voor jou van fundamenteel belang bij het beantwoorden van de vraag hoe de Waffen-SS zou reageren op een geslaagde aanslag op Hitler? Het komt op mij een beetje over alsof je de discussie totaal niet begrijpt, mijn argumenten niet leest of niet snapt en je vastbijt in allerlei onbelangrijke details.


Juist dat is het enige wat ik van de vroeg en na3 keer krijg ik eindelijk antwoord.
Deze disccussie ging op gegeven moment wat verder dan alleen de rol van de waffen-ss na de aanslag op Hitler,de discussue ontaarde in een discussie over van alles en nog wat het had dus niks meer temaken met het originele onderwerp.
Lees maar terug en je zal zien dat veel postings niet meer over het eigenlijke onderwerp gaan zowel post van jouw als van mij :lol:


wo jun 21, 2006 4:32 pm
HISTORICUS
Bericht 
Harro schreef:
HISTORICUS schreef:
Ik word steeds gevraag om bewijzen enz terwijl Harro ook nog geen bewijzen heeft maar dit word wel aangenomen[/EDIT]

Het verschil zit hem, zoals al eerder geschreven, in de mate van onderbouwing.

Ow dus als ik er een beetje leuke draai aan geef en het komt wel overtuigent over dan is het waarheid,had ik toch niet van je verwacht Harro als ik bronnen moeten tonen jij dan ook.

mvg


wo jun 21, 2006 4:33 pm
HISTORICUS
Bericht 
Maar laten we A.U.B ontopic blijven.


wo jun 21, 2006 4:34 pm
HISTORICUS
Bericht 
Stel de aanslag op Adolf Hitler was gelukt wat was dan de rol van de waffen-ss zou de ss werkelijk meegevochten hebben met de heer?
Zou er geen strijd ontstaan zijn over wie er nu daadwerkelijk de macht had?
Men moet niet vergeten dat ze bijvoorbeeld een himller ook nog niet te Pakken hadden.

mvg


wo jun 21, 2006 4:36 pm
Harro
Bericht 
Ik zou zeggen: begin eens te lezen op pagina één van dit topic.


wo jun 21, 2006 4:37 pm
HISTORICUS
Bericht 
Harro schreef:
Ik zou zeggen: begin eens te lezen op pagina één van dit topic.


Laat maar ik stop ermee dit word vervelend.
Er zijn nog meer mensen die hier een meing hebben jouw waarheid is niet altijd een anders zijn waarheid.

goedendag


wo jun 21, 2006 4:39 pm
Harro
Bericht 
Dan moet je er niet mee stoppen maar rustig wachten op die andere mening. Overigens ben jij het levende bewijs dat mijn waarheid niet altijd iemand anders zijn waarheid is :mrgreen:


wo jun 21, 2006 4:41 pm
HISTORICUS
Bericht 
Harro schreef:
Dan moet je er niet mee stoppen maar rustig wachten op die andere mening. Overigens ben jij het levende bewijs dat mijn waarheid niet altijd iemand anders zijn waarheid is :mrgreen:


:mrgreen: idd nu heb je wel een keer gelijk!


wo jun 21, 2006 4:45 pm
Harro
Bericht 
Zucht


wo jun 21, 2006 4:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group