Het is nu di apr 23, 2024 12:34 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
welke was de beste divisie waarover de duitsers beschikten 
Auteur Bericht
sitting bull
Bericht welke was de beste divisie waarover de duitsers beschikten
welke was volgens jullie de beste divisie waarover de duitsers beschikten en welke daden heeft ze dan verricht?
dank bij voorbaat...


vr jul 29, 2005 9:14 pm
Von Manstein
Bericht 
een van de beste voor mij waren toch de 9de en 10de ss-pantserdivisie


vr jul 29, 2005 9:38 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
En waar baseer je dat op? Volgens mij is het niet mogelijk een Divisie aan te wijzen die 'het beste' was.


vr jul 29, 2005 10:07 pm
Profiel
Von Manstein
Bericht 
wel ja daar heb je gelijk in maar je moet toch wel zeggen dat deze twee hard gevochten hebben in holland wat toch tot het einde van de oorlog duits was hé of heb ik het mis, niet dat andere divisies niet hard gevochten hebben.


vr jul 29, 2005 10:13 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Die twee hebben hard gevochten ja. Maar hebben de honderden Divisies aan het Oostfront dat niet? En de Divisies in Afrika? En de Divisies in de rest van Europa?


vr jul 29, 2005 10:19 pm
Profiel
Von Manstein
Bericht 
wal ja deze waren de eersten die in mij opkwamen had juist topic over arnhem bekeken


vr jul 29, 2005 10:22 pm
Gertos45
Bericht 
Von Manstein schreef:
..." niet dat andere divisies niet hard gevochten hebben."


Hij zegt toch dat de andere divisies ook hard gevochten hebben?

Maar het bewijst dat zulke topic niet objectief zijn en slechts het moment van de schrijver aantonen...


vr jul 29, 2005 10:23 pm
Von Manstein
Bericht 
maar echt de beste divisie kan je niet noemen ik ben er zeker van dat alle duitse divisies hard en moedig hebben gevochten


vr jul 29, 2005 10:23 pm
Toon Schouteten
Bericht 
hadden de duitsers niet zo'n diviesies als de amerikanen met hun "the big red one"? een uitspraak van iemand uit die diviesie vrij vertaalt was:

"the big red one is de enige diviesie in het amerikaanse leger. al de rest dienen om de verliezen hiervan op te vullen."


za jul 30, 2005 3:02 pm
steunwieler
Bericht 
Wel...de 1ste en 2de SS-divisie(das reich+??)
volgens mij hebben die de meeste harde dingen gedaan...(ardennen, frankrijk, rusland??)


zo jul 31, 2005 3:02 pm
Leo
Bericht 
Alle gepansterde en gemotoriseerde divisie's. Ze beten steeds de spits af.

...-


zo jul 31, 2005 8:43 pm
Von Manstein
Bericht 
Zeer juist maar ik blijf er bij een beste divisie kan je niet aanwijzen.


zo jul 31, 2005 8:51 pm
Toon Schouteten
Bericht 
ik had ergens is gelezen dat "gemotoriseerd" ook kon slaan op het feit dat elke soldaat uit die divisie over een fiets beschikte of was dit de term mobiel?


ma aug 01, 2005 11:33 am
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Bij de Duitsers waren gemotoriseerde Divisies (in theorie) Divisies waarbij bijna alle troepen met voertuigen vervoerd konden worden. Hoe dat bij de Nederlandse Divisies zit weet ik niet.


ma aug 01, 2005 12:04 pm
Profiel
Toon Schouteten
Bericht 
ik heb het wel degenlijk over de duitse maar dat zal dan over de mobiele gaan denk ik


ma aug 01, 2005 12:05 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group