Het is nu vr apr 19, 2024 1:47 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
StuG III in N-Afrika 
Auteur Bericht
IA002
Bericht StuG III in N-Afrika
ik zat net naar een oude documentaire te kijken van The World at War, het deel over de woestijn oorlog. Daar kwam een shot voorbij in ongeveer de 47ste minuut van een uitgeschakelde StuG III (vermoedelijk een uitvoering C of D). Welke eenheden in N Africa waren uitgerust met StuG III's ?


ma dec 13, 2004 1:30 pm
David
Bericht 
Vroeger had ik het boekje van Osprey hier liggen over het Afrika Korps. Opbouw, structuur en wapens en zo werden hierin beschreven. Helaas heb ik het een tijdje geleden verkocht. Misschien dat iemand anders het ergens heeft liggen want er is een kans dat het hierin te vinden kan zijn.


ma dec 13, 2004 8:21 pm
Harro
Bericht 
Die StuG III ausf. D (Fahrgestell Nr. 90683) was er één van Sonderverband z.b.V 288 (weet niet hoeveel ze er totaal hadden, ik dacht zes).

Het Afrika Korps had geen andere StuGs. De eenheden die in 1942/43 Tunesië actief waren natuurlijk wel maar die waren van het type F/8.


ma dec 13, 2004 8:39 pm
Johannes
Bericht 
Mooi...kan ik even inhaken ?
Ik werk momenteel aan een (1/35) StuG-III 40 F/8 en ben erg benieuwd waar ie is ingezet. Iemand toevallig nog specifieke informatie over deze uitvoering ? Informatie online is schaars en eentonig, merk ik...

mvg
Johannes


ma sep 26, 2005 11:17 pm
Sbf.Koch
Bericht 
7 StuG-III Ausf.D werden ingezet bij het Afrika Korps:

3 met Sonderverband 288 en 4 met StuG-Brigade 242 (10. Panzer Division)

Daarnaast waren Italiaanse divisie's in Afrika mondjesmaat uitgerust met de Semovente L40 da 47/32 en de Semovente M40-75/18 , beide gebaseerd op de StuG-III.


di sep 27, 2005 7:08 am
Siggy
Bericht 
Koch, zeg je nou dat het ontwerp van de semovente is gebasseerd op het ontwerp van de StuG???


di sep 27, 2005 7:46 am
Mario
Bericht 
Het idee erachter waarschijnlijk wel, maar ik denk niet dat er gemeenschappelijke onderdelen waren.


di sep 27, 2005 8:09 am
Sbf.Koch
Bericht 
Ja, dus gebaseerd op. Geïnspireerd door & ontwerp afgekeken van... Hoe moet ik het anders stellen?


di sep 27, 2005 8:35 am
Siggy
Bericht 
"geinspireerd" vind ik wel een goeie. :wink: Ik was even bang dat je de semovente als een technische afgeleide zag van de StuG; ik had beter moeten weten.


wo sep 28, 2005 1:19 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group