Het is nu vr maart 29, 2024 4:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
116th pz brig 
Auteur Bericht
Henk Zuidweg
Bericht 116th pz brig
Ik ben modelbouwer en ben niet verder gekomen bij Twenot :cry: , met mijn vraag, en hoop dat hier iemand een antwoordt heeft.

Ik ben een sd.kfz 251/3 (1944) aan het bouwen deze heeft het voertuig nummer 2555.
Wat ik zou willen weten is hoe komen ze aan dit nummer :?:

Er waren op Twenot 2 opties.
1) het nummer was zo groot om de tegenpartij te mislijden.
2) het eerste nummer <2> staat voor pz gren reg 60 , de 1e <5> voor de 5 de coy, de 2e <5> voor 5e zug, 3e <5> 5 vrtg.
(<1...> pz brig. <2...>1e pz gren reg, <3...>2e pz gren reg, <4...> aufkl.reg enz.
andere optie
een 251/3 is een commando vrtg dus kan volgens mij nooit een 5 als cijfer hebben tenzij ze als misleiding coy 1>4 gewoon nummeren en de regementstaf als coy 5 bestempelen.

Daar ik meerdere van deze 251's aan het bouwen ben zou het leuk zijn dat ik de overige ook op een bepaalde manier kon nummeren.


wo jan 13, 2010 10:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group