Het is nu vr apr 19, 2024 5:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Adelaarsnest 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht Adelaarsnest
Het adelaarsnest word omgetoverd in een hotel, het zou dit jaar klaar zijn. Wat is hier de mening over van de bezoekers van dit forum?
bron:
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief ... gaden.html


za jul 31, 2004 10:04 am
Ronald Stassen
Bericht 
Dennis,

Dat het Adelaarsnest voor openbare gelegenheden wordt gebruikt is niet nieuw.
Maar om er nu een hotel van te maken, tja de meningen zullen verdeeld zijn.


za jul 31, 2004 11:32 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Het gaat hier niet om het Adelaarsnest (Kehlsteinhaus) maar om de grond waar ooit Hitler's Berghof gestaan heeft, toch? Het Kehlsteinhaus wordt immers al geruime tijd gebruikt als toeristische attractie en deze moeilijk bereikbare locatie zal ongeschikt zijn om hier een hotel te bouwen.

Dit is een foto van het Adelaarsnest:

Afbeelding

Ik heb er geen probleem mee als op de vroegere locatie van de Berghof een hotel gebouwd wordt, al zou ik het meer kunnen waarderen als hier een herdenkingsmonument aan alle slachtoffers van Hitler geplaatst zou worden of een museum dat laat zien welke verschrikkingen Hitler veroorzaakt heeft.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za jul 31, 2004 2:25 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Het Adelaarsnest een hotel.....Okay,

Ziehier mijn dagindeling:

-0500 Opstaan en gestreepte kledij aantrekken.
-0505 Geen fruhstuck.
-0510 Vertrek naar de arbeitzplatz met bus naar keuze,gasinstallatie of niet.
-0530 Tewerkstelling in de plaatselijke industrie of stenen kappen.
-2000 Aankomst in het hotel.
-2010 Afvoeren van de dagelijkse doden naar het plaatselijke crematorium.
-2300 In rij aanschuiven voor een portie gort te nuttigen uit uw blote handen.
-2400 De ganse nacht luisteren naar het geratel en gerochel van uw gezellen.

Sorry, maar geen enkele Duitse instantie gaat voor dit projekt de toestemming geven.

...-


za jul 31, 2004 5:33 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
Sorry, maar geen enkele Duitse instantie gaat voor dit projekt de toestemming geven.

...-

Ik ben bang dat die toestemming inmiddels al gegeven is...

Citaat:
in de Beierse Alpen bij het stadje Berchtesgaden is gisteren de bouw begonnen van een luxe hotel met een eigen golfterrein, sauna en zwembaden.


za jul 31, 2004 7:56 pm
Profiel WWW
Ronald Stassen
Bericht 
Het is geen schande als er een hotel wordt neergezet.
Als het goed wordt aangepakt ben ik er zelfs voor.

Groet

Ronald


za jul 31, 2004 8:11 pm
Leo
Bericht 
Smakelijk eten....en een goede nachtrust gewenst.

...-


za jul 31, 2004 8:26 pm
Erik_C
Bericht 
Het zal best een mooie plaats zijn om in een hotel te verblijven. Misschien dat een hotel juist meer het vroegere gebouw en zijn geschiedenis doet vergeten en dan bedoel ik dat het niet meer met Hitler geassocieerd zal worden en als bedevaarstsoord wordt gezien door neo-nazi's.


za jul 31, 2004 8:57 pm
ErnstJan
Bericht 
Erik_C schreef:
Het zal best een mooie plaats zijn om in een hotel te verblijven. Misschien dat een hotel juist meer het vroegere gebouw en zijn geschiedenis doet vergeten en dan bedoel ik dat het niet meer met Hitler geassocieerd zal worden en als bedevaarstsoord wordt gezien door neo-nazi's.


denk dat juist verkeerd is het mag nooit maar dan ook nooit vergeten worden...

trouwens ben tegen hotel, vind het idee van een monument of museum idd veel beter.


za jul 31, 2004 9:01 pm
Antwerp X
Bericht 
Ach, men kan niet overal waar ooit iets van belang heeft gestaan als monument uitroepen. Moest de Berghof er nog staan zou ik voorstander zijn van er een museum in te richten (over Hitler, het Derde Rijk en de gevolgen van het nazisme in de periode 1933-1945, met misschien nog een aparte ruimte voor neo-nazisme).
Maar de berghof staat er nu eenmaal niet meer, pech, plaats gewonne, bladzijde omgedraaid, starten met de bouw van een hotel met prachtig uitzicht, ergens bij het hotel een steentje plaatsen dat op die plaats ooit Hitler's huis heeft gestaan, eventueel dat steentje vrij groot maken en errond wat blokken met daarop beeldhouwwerken en reliëfs over de Tweede Wereldoorlog en de holocaust.


za jul 31, 2004 9:36 pm
Dennis
Bericht 
Het zou jammer zijn dat er door een hotel een einde wordt gemaakt aan de geschiedenis van Hitler, het neemt toch een deel weg als daar een hotel wordt neer gezet. Zoals andere al zeggen op dit forum, zou het een veel beter idee zijn, om daar een soort van musea van te maken.
Zoiets mag niet vergeten worden, kunnen natuurlijk niet doen alsof er niks is gebeurd. Sonde als het weg zou gaan.
Om op de reactie van Erik_C terug te komen, je zegt dat het wellicht een bedevaartsoord van neo-nazi's zou kunnen worden. In de link die ik boven erbij heb gezet beloven ze dat ze dat willen voorkomen. Dus als het goed is gebeurd dat niet.


zo aug 01, 2004 11:24 am
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Ik denk niet dat het bouwen van een hotel noodzakelijkerwijze moet samengaan met een einde maken aan de geschiedenis van die plek. Je kan toch makkelijk plaats voorzien voor een herdenkingsmonument of zelfs een klein museum. Dat kan zelfs een extra troef zijn voor het toerisme: vakantie gekoppeld aan herdenking en herinnering. Ik denk dat de toekomstige uitbaters dat zelf ook wel zullen weten. Ik heb er dan ook geen probleem mee.

Gerd


zo aug 01, 2004 1:18 pm
Profiel
Erik_C
Bericht 
We hebben het hier over het vakantiehuis van een der grootste misdadigers ooit. Wat is het belang ervan om deze plek te bewaren of te herdenken? Doen we de man hier niet alleen maar eer mee aan? Je kan dit natuurlijk niet vergelijken met Auschwitz, kamp Vught of andere herinneringen en monumenten aan de verschrikkingen door de nazi's gepleegd. Waar herinnert de Berghof aan? Aan hoe Hitler ver van alle ellende zich zat te ontspannen en nieuwe gruwelijke plannen zat te bedenken. Weinig herdenkingswaarde mijns inziens.


zo aug 01, 2004 2:39 pm
Dennis
Bericht 
Alle monumenten wat er overal staan hebben toch betrekking op die misdadiger, het waren zijn idealen wat er gebeurd is, dus alles wat er over is van die tijd moet behouden blijven, of het nou zijn vakantie huis is of wat dan ook, het komt allemaal op hetzelfde neer. De waanideeen van 1 man, hoe erg het ook allemaal is.


zo aug 01, 2004 3:25 pm
Rick
Bericht 
Het berghof is al jaren geleden afgebroken omdat het een bedevaartsoord voor neo-nazi werd het enige dat nu nog over is is een stukje muur.

Rick


zo aug 01, 2004 5:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group