Het is nu do maart 28, 2024 4:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Foto gezocht...... 
Auteur Bericht
Hans
Bericht Foto gezocht......
Beste leden en bezoekers,

Ik ben op zoek naar een zelfgemaakte foto van een grafsteen van de volgende persoon :

798559 Sgt Frederick Falk
Royal Air Force
31-May-1942
Begraven Diepenveen General Cemetery - Row 1 G 1

Om zelf 'even' naar Diepenveen te rijden om een foto te maken hou ik echt als allerlaatste noodoplossing. Heeft iemand toevallig een zelfgemaakte foto in zijn/haar bezit of is iemand misschien genegen, die toevallig in de buurt woont of er wel eens langs komt, om hier naar toe te rijden en voor mij deze foto te maken ? Alvast bedankt voor de medewerking.

Hans


di jul 13, 2004 8:33 pm
dvdhoven
Bericht 
Hans,

Toevallig ik stond afgelopen zaterdag nog bij dat graf. Had toen geen camera bij me.
Maar een kleine moeite voor me, één dezer dagen fiets ik er even langs en maak een foto voor je.
Ik zal dan de "ruwe" jpg wel op mijn site zetten en dan een link hier posten. Dan kun je hem downloaden en verder zelf bewerken.

Er liggen daar trouwens 2 gedeeltelijke bemanningen. Tenminste zo lijkt het voor mij. Heeft deze Sgt deel uitgemaakt van een bommenwerper bemanning?


wo jul 14, 2004 8:20 am
Hans
Bericht 
Ha Dick, enorm bedankt voor je spontane reactie en medewerking. Ook foto's van de overige bemanningsleden zijn van harte welkom hoor :wink: Ik zal trouwens eens iets meer te weten zien te komen over Sergeant Frederick Falk.


wo jul 14, 2004 8:27 am
dvdhoven
Bericht 
Even een update.
Vanmorgen foto's gemaakt. Beetje slecht licht. Felle zon. Tegenlicht.

Hier een paar opnames
Afbeelding

Dit is een overzicht van de oorlogsgraven in Diepenveen. Sgt Falck ligt helemaal vooraan.

Afbeelding

De graven van Sgt Falck en de andere bemanningsleden. Sgt Falck op deze foto achteraan.

Afbeelding

De gedenkplaat op de muur, waar ook Sgt Falck gememoreerd wordt.

Afbeelding

De grafsteen van Sgt Falck zelf.

Goed er zijn nog een paar foto's, maar de kwaliteit is niet daverend.

Ik weet niet waar je de foto's voor nodig hebt. Voor Webpublicaties kunnen deze bewerkte foto's mogelijk voldoende zijn.
Voor afdrukken kun je beter de originele foto's gebruiken. Die zijn ongeveer 1Mb groot.
Laat me nog even weten of je de originele fotos nodig hebt, dan zet ik die nog op mijn site en geef je de links.
Geef ook aan als je betere kwaliteit wilt. Het kan dan even duren, want dan moet ik wat beter op zon en dergelijke letten.

Verder vond ik dit een leuke missie. Met graagte uitgevoerd. Ik houd me aanbevolen voor een ander assignment in deze regio.


za jul 17, 2004 4:36 pm
Hans
Bericht 
Dick,

Enorm bedankt voor je spontane medewerking. Ik heb ook per mail wat ontvangen van je, en zal deze vanavond op mijn gemak eens bekijken. Mocht er nog wat zijn hoor je dat wel van me :wink: In ieder geval, nogmaals bedankt !

Overigens, de foto´s worden natuurlijk voor onze eigen www.ww2awards.com site gebruikt, maar die van Sgt. Flack gaat, mits jij dit uiteraard ook goed vind, naar een hele goede vriend van mij in Engeland, Terry Hissey. Terry heeft dé database van het George Cross onder zijn hoede en mist nog enkele foto's, vandaar. Hij heeft ons overigens ook meer dan genoeg geholpen hoor. Zo komt alle informatie en foto's betreffende het George Cross op onze awards-site rechtstreeks van zijn site. Als we elkaar zo een beetje kunnen helpen....., mooi toch ?

Hans


za jul 17, 2004 7:04 pm
dvdhoven
Bericht 
Hans,

Uiteraard vind ik het prima!
Maar nogmaals als het origineel nodig is, even een piep geven. Ik zet het zo op mijn site en dan kan het gedownload worden.
Voor bijv. afdrukken is deze foto niet zo geschikt, maar dat had ik al aangegeven.


zo jul 18, 2004 7:14 am
IA001
Bericht 
Misschien is de foto zo wat beter:
Afbeelding


zo jul 18, 2004 10:28 am
David
Bericht 
Is deze begraafplaats onderdeel van de Commonwealth Wart graves Commission?
Zo op de foto's afgaande vind ik dat de graven wel een beetje beter verzorgd kunnen worden.


zo jul 18, 2004 11:03 am
Hans
Bericht 
David,

Dit stukje op de begraafplaats van Diepenveen valt inderdaad onder de CWGC. Zie daarvoor de volgende link : http://www.cwgc.org/cwgcinternet/cemete ... 113&mode=1

Ik moet je overigens wel gelijk geven hoor, het mag best wel eens opgeknapt worden. Eigenlijk on-Brits zoals dit stuk erbij ligt. Mijn ervaring is dat, waar ook ter wereld, al hun begraafplaatsen er uitstekend bij liggen en verzorgd worden.


zo jul 18, 2004 11:19 am
Hans
Bericht 
Dick,

Zou het mogelijk zijn om de door jou gemaakte foto's naar mij toe te mailen a.u.b. ? Mijn email adres is : hans@ww2awards.com.

Bedankt !

Hans


zo jul 18, 2004 12:37 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Dit lijkt mij mooi opgelost! Snelle en vlotte samenwerking :D

Gerd


ma jul 26, 2004 7:27 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group