Het is nu do maart 28, 2024 11:25 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Soldaten uit grensgebieden sneller naar het front? 
Auteur Bericht
Weidman
Bericht Soldaten uit grensgebieden sneller naar het front?
Beste WO2 geinteresseerden,

Ik ben voor mijn hobby regelmatig in de Eifel en spreek soms Duitse veteranen.

Regelmatig vertellen deze veteranen dat ze sneller naar het front werden gestuurd vanwege dat ze uit grensgebieden kwamen en dus niet zo betrouwbaar waren.

Wat is jullie mening hierover?

Met vriendelijke groet,
Weidman


ma jun 05, 2006 10:35 pm
Leo
Bericht 
Als dat grensgebied dan de Eifel is ,is het maar normaal dat ze eerst gestuurd werden. Ze kenden de streek. En denk er ook aan dat de Belgische Oostkantons tot 1919 Duits grondgebied was. In de streek van Eupen, Malmedy, Sakt Vith en Butgenbach woonden hun buren en families.
Een niet te verwaarlozen voordeel vindt ik.

...-


di jun 06, 2006 12:22 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Over het algemeen werden Soldaten juist niet ingezet in een frontlinie waar ze zelf vandaan kwamen. Het risico van desertie was dan over het algemeen groter. Ik betwijfel ook of Duitsland dit zich kon veroorloven, immers de grote hoeveelheden militairen die aan het front moesten worden ingezet, staan dergelijke keuzes eigenlijk niet toe.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jun 06, 2006 12:52 am
Profiel WWW
Weidman
Bericht 
Sorry heren, ik was vergeten te vermelden dat het hier om het Oostfront gaat!

Groeten, Weidman


di jun 06, 2006 4:38 pm
History-lover
Bericht 
waarom zouden mensen die aan de grens wonen minder betrouwbaar zijn? En idd net wat nightwalker zegt de grenzen liepen voor 1918 veel breder. Dus eigenlijk woonden die Duitsters pas sinds pak en beet 22 jaar langs de grens, ook op andere gebiede, bijv in oostelijk Duitsland.

Ben wel beniewd namelijk


do aug 14, 2008 1:37 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Als je aan de grens woont, is de kans groter dat je je meer verbonden voelt met een buurland dan wanneer je ver van de grens af woont. Je deelt tenslotte dezelfde leefomgeving met de mensen net over de grens. En misschien werk je er, heb je er vrienden of familie of komt je familie er oorspronkelijk vandaan. Dan kan er dus twijfel zijn over waar je loyaliteit ligt. Ik neem aan dat dit is waar Weidman op doelt?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do aug 14, 2008 2:53 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group