Het is nu do maart 28, 2024 9:39 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
De vooroorlogse Poolse agressie tegen Volksduitsers 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Overigens was de Danzig affaire toch vastgelegd in (weliswaar opgelegde) verdragen in Versailles en onmogelijk de Poolse Staat aan te rekenen. Die bestond toen nog niet eens. Het waren andere staten die de Poolse Staat mede hielpen oprichten en de situatie van Danzig vastlegden in het Verdrag van Versailles. Hoe je ook over de Poolse houding tegenover Volksduitsers staat en erover denkt, in deze zaak hield Polen zich aan het nog immer geldende Verdrag van Versailles en de in 1934 met Duitsland afgesloten vriendschapsverdrag.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jul 31, 2006 11:42 pm
Profiel WWW
scaramouche
Bericht 
Harro schreef:
scaramouche schreef:
Het revisionistische gezeur over cijfers, waarvan ik dacht dat het niet toegestaan was op dit forum (tenzij de slachtoffers Duitsers zijn blijkbaar) doet in feite niks ter zake.

Wie daar alles over wil weten kan best het volgende werk lezen
"Bromberger Blutsonntag "
Todesmärsche-Tage des Hasses-Polnische grueltaten
(Bernhard Lindeblatt/ Otto Bäcker, 2001 Arndt-Verlag-ISBN 3-88741-041-6)


Arndt-Verlag? Wat val jij door de mand zeg.



Zoals altijd beste Harro moet u de man spelen en niet de bal.
Ik kan u begrijpen moest ik geen inzicht en argumenten hebben zou ik mezelf misschien ook wel verlagen tot uw niveau.

Ik daag u uit om manifeste onwaarheden uit het door mijn aangehaalde boek te tonen.


di aug 01, 2006 12:34 am
Motorway
Bericht 
scaramouche schreef:
Harro schreef:
scaramouche schreef:
Het revisionistische gezeur over cijfers, waarvan ik dacht dat het niet toegestaan was op dit forum (tenzij de slachtoffers Duitsers zijn blijkbaar) doet in feite niks ter zake.

Wie daar alles over wil weten kan best het volgende werk lezen
"Bromberger Blutsonntag "
Todesmärsche-Tage des Hasses-Polnische grueltaten
(Bernhard Lindeblatt/ Otto Bäcker, 2001 Arndt-Verlag-ISBN 3-88741-041-6)


Arndt-Verlag? Wat val jij door de mand zeg.



Zoals altijd beste Harro moet u de man spelen en niet de bal.
Ik kan u begrijpen moest ik geen inzicht en argumenten hebben zou ik mezelf misschien ook wel verlagen tot uw niveau.

Ik daag u uit om manifeste onwaarheden uit het door mijn aangehaalde boek te tonen.


Als meneer vindt dat Harro niet op de man moet spelen, moet meneer zelf het goede voorbeeld geven.

Over de Bromberger 'moorden':

http://www.h-ref.de/krieg/polen/bromber ... onntag.php
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=3697

Volgende keer je eigen huiswerk doen.


di aug 01, 2006 10:18 am
Harro
Bericht 
Tsja, wat betreftt Bromberg sta ik achter de feiten zoals ik die uitgebreid in dit topic heb gegeven en besproken. Ik ga géén boek kopen bij een extreemrechtse uitgeverij, enkel om de dicussie nogeens over te doen. Als het inzicht in van scaramouche in deze zaak zo groot is en hij argumenten zegt te hebben, nodig ik hem uit die hier te posten. Maar dat doet hij niet want dat past niet in zijn bekende tactiek. Liever noemt hij iedereen met een gezonde kijk op de geschiedenis "revisionisten" om vervolgens te claimen dat hij de waarheid in pacht heeft. Zo ook in dit topic. Want wat doet hij feitelijk? Draagt hij nieuwe informatie aan? Tracht hij ook maar iets dat hier geschreven werd te weerleggen? Nope, hij legt de claim dat we hier aan anti-Duits revisionisme doen en eist dat we voor de waarheid over Bromberg een boek lezen van een extreemrechtse uitgeverij waar ook boeken verschijnen van holocaustontkenners en andere pro-nazistische revisionisten.


di aug 01, 2006 10:30 am
John S.
Bericht 
Harro schreef:

Citaat:
hij legt de claim dat we hier aan anti-Duits revisionisme doen en eist dat we voor de waarheid over Bromberg een boek lezen van een extreemrechtse uitgeverij waar ook boeken verschijnen van holocaustontkenners en andere pro-nazistische revisionisten.



Is inderdaad de omgekeerde wereld.
Hij is erg stellig in zijn beweringen. Laat 'm eerst dan maar zelf met onderbouwingen komen. Dan kunnnen wij daarop reageren.


di aug 01, 2006 11:56 am
Harro
Bericht 
Ik stel voor dat scaramouche drie van de in dit topic zijns inziens verkeerd (hij noemt het revisionistisch) gebruikte argumenten aanhaalt, ons toont wat het door hem geprezen boek daartegen inbrengt en er tot slot zijn eigen licht (argumenten) over laat schijnen. Een beetje helderheid kan geen kwaad - anders blijft hij telkens in loze, niet onderbouwde en uiterst dubieuse beschuldigingen steken.


di aug 01, 2006 12:10 pm
mies
Bericht 
Hallo !

Ik ben het met wilco en Kevin eens.
Discriminatie was er in polen idd maar panzermeyer vergeet wel even dat in de gebieden Pommerellen (1772 geannexeerd) en Posen Poznan (1793 geannexeerd) voor 146 jaar een Duitse discriminatie politiek van kracht was geweest. Een paar voorbeelden :
Alle privileges van de Poolse edelen werden hun ontnomen.
Ten tweede werd de Poolse taal verboden inclusief literatuur zoals boeken.
In de school mocht alleen in het Duits les worden gegeven.
vervolgens werden bezittingen van de Polen (inclusief grond) afgenomen en aan Duitsers gegeven.

Keer op keer werden er verordeningen en algemene maatregelen van bestuur doorgevoerd waarin steeds meer vrijheden werden afgeschaft. Zo werd ook de godsdienst in de Poolse taal verboden.

Polen werden gedwongen naar andere plaatsen te verhuizen bijvoorbeeld naar het roergebied. Ethnic clansing of etnische zuiveringen in de naam van de Duitse keizer en zijn Bismarck.

Voor wereld beroemde Polen (pianist Paderewski goede vriend van voormalige president Wilson) werd de toegang tot steden zoals Posen / Poznan ontzegd.

Steden zoals Dantzig , Posen/ Poznan, Katowice/ katowitzz werden alleen door Duitse functionarissen bestuurd.

In de soldaten en arbeidersraad van 1918 in de gemeentehuis van Posen / Poznan werden in eerste instantie geen Poolse leden toegelaten.

Polen hadden niet dezelfde rechten als Duitsers. Ze waren alleen maar goed om zwaar en ongeschoold werk te verrichten. Beter werk werd aan Duitsers gegeven .
De pool vormde in het Duitsland van bijvoorbeeld 1870 t/m 1918 een derderangs burger.
Ook het bloed en bodem politiek en de drang nach Osten waren racistisch ideeën die de Duitsers in praktijk omzetten.

Van Dantzig t/m Silezië hoor je dezelfde geluiden over Duitse discriminatie en op elke vlak. Van Politiek, cultuur, onderwijs , economie, taal, religie, landbouw.

Als je alleen al pools sprak kon je worden gearresteerd en in de gevangenis belanden. (weinige die daar levend vandaan kwamen)

In 1918 tijdens de vredesbesprekingen van Brest-Litovsk (tussen Duitsland, Sovjetunie, Oostenrijk/Hongarije) werd door de drie overheersers een geheim document opgesteld waarin werd overeengekomen dat Polen nooit meer als soevereine staat mocht herrijzen.
Elke aanspraak door Polen werd door de drie mogendheden tegengesproken en gezamenlijk acties ondernomen tegen Polen.
Dit document is uiteindelijk in Poolse handen terecht gekomen.
De Poolse staatsman J. Pilsudski had het in zijn bezit.

Het Ribbentrop/ Molotov pact van augustus 1939 gaat nog veel verder. Daarin werd aan beide zijden al afspraken gemaakt om niet alleen Polen te verdelen maar ook haar inwoners uit te moorden .

De Duitse inval was een continuering van wat ik hierboven heb geschreven.
De nazi’s voegde nog specifieke eigenschappen aan toe.
De massale arrestaties (vanaf 1 september 1939) in Poolse steden en dorpen (geholpen natuurlijk door de Duitse minderheid in west Polen) van Polen en executies op stads en dorppleinen.
Plaatsen zoals :
- Bydgoszcz (Bromberg)
- Inowroclaw
- Koscian
- Kostrzyn
- Sroda
- Lesno
- Gostyn
- Kalisz (Kalisch)
- Zloczew
- Czestochowa
- Katowice (kattowitz)
- Olkusz
- Piasnica
Deze plaatsen liggen in West Polen (andere plaatsten niet meegerekend) .

De Bromberg moorden op de Duitse minderheid zijn een reactie daarop.

- Luftwaffe (stuka’s en Messersmith) die doelbewust op onschuldige burgers vanuit de lucht beschoten. In feite op alles wat zich voortbeweegt zoals trams, bussen , vluchtelingen en zelfs het rode kruis bleven niet gespaard.
Plaatsen als Posen/ Poznan, Tussen Krakau en Tarnow zijn voorbeelden daarvan.

- Schleswig-Holstein die zijn schoten op de postkantoor van Gdansk/ Dantzig loste waar onschuldige burgers zaten…. geen militaire object.
(allemaal kwamen ze om en dat op dag 1.)

-Officieren werden in kampen gestopt waar weinig van terug kwamen.

Zomaar een paar voorbeelden van Duitse agressie en discriminatie op Polen.

Dus Panzermeyer over discriminatie van Poolse zijde kun je nu denk ik wat beter begrijpen.

Al met al ben ik tegen elke vorm van discriminatie tegen wie dan ook.


wo aug 02, 2006 1:10 pm
Harro
Bericht 
LOL. Door onze eerdere onenigheid wil Mies het wel met Kevin en Wilco eens zijn maar niet met mij. Wat natuurlijk vreemd is want Wilco en Kevin zijn het wel weer met mij eens :mrgreen:


wo aug 02, 2006 2:04 pm
Harro
Bericht 
Het wachten is op scaramouche.


wo aug 02, 2006 7:18 pm
John S.
Bericht 
Citaat:
Het wachten is op scaramouche


Iets in mij zegt me dat wij heel lang kunnen wachten.
Hij komt over een tijdje even terug, gooit weer wat stellingen in de groep en vertrekt dan weer, zonder te reageren op onze vragen.


wo aug 02, 2006 7:22 pm
zero
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Citaat:
Het wachten is op scaramouche


Iets in mij zegt me dat wij heel lang kunnen wachten.
Hij komt over een tijdje even terug, gooit weer wat stellingen in de groep en vertrekt dan weer, zonder te reageren op onze vragen.


volgens mij doet scaramouche aan HIT EN RUN.
de boel wat opstoken en dan weglopen.
KINDERACHTIG GEDRAG


wo aug 02, 2006 10:23 pm
scaramouche
Bericht 
zero schreef:
Jumpmaster schreef:
Citaat:
Het wachten is op scaramouche


Iets in mij zegt me dat wij heel lang kunnen wachten.
Hij komt over een tijdje even terug, gooit weer wat stellingen in de groep en vertrekt dan weer, zonder te reageren op onze vragen.


volgens mij doet scaramouche aan HIT EN RUN.
de boel wat opstoken en dan weglopen.
KINDERACHTIG GEDRAG


Absoluut niet, ik heb enkel niet de tijd om op alles en nog wat te reageren of om alle topics te lezen .
Bovendien lezen velen niet wat er staat maar wat ze denken dat er staat.

Ik heb over de slachtparij in Bromberg ook geen cijfers genoemd enkel een verwijzing gegeven naar een interessant werk over deze materie.
Mijn enige vastselling is dat men over cijfers met Duitse slachtoffers de teller rustig naar beneden kan halen terwijl men over andere slachtoffers zelfs niet mag twijfelen aan bepaalde (al dan niet door de overheid) opgelegde dogma's.

Nogmaals over Blomberg; in het door mij aangehaalde werk komt deze slachtpartij komt ook uitgebreid aan bod.
Ik heb dit werk momenteel niet bij de hand maar meen me te herinneren dat het hier om een goede 1200 à 1300 slachtoffers ging.
Als ik het terugvind in mijn bibliotheek zal ik de correcte cijfers hier plaatsen.
In ieder geval minder dan de cijfers van panzermeyer, maar duidelijk meer dan het negationistische cijfer van Harro.


do aug 03, 2006 2:55 pm
Harro
Bericht 
Een specifieke vraag aan scarmouche vanwege zijn opmerking dat dit topic " revisionistische gezeur over cijfers" is. Als hij ook nu weer besluit de vragen te negeren dan hoop ik dat hij besluit ons helemaal nietmeer lastig te vallen met zijn pogingen Hitler en de doelstellingen van zijn partij, zijn politiek en zijn daden goed te praten.

Wat is volgens scaramouche en het boek dat hij aanhaalt negationistisch aan deze samenvatting:

Op 8 september 1939 noemde de Deutsche Rundschau de gebeurtenissen de "Bromberger Blutsonntag". De Duitsers onderzochten de gebeurtenissen zelf en volgens een officieel rapport uit 1939 van de Duitse diplomatieke dienst (Auswärtigen Amt) werden in september 1939 in heel Polen (dus niet enkel in Bromberg) in totaal 5437 etnische Duitsers vermoord.

De "Bromberger Blutsonntag" is in 1939 ook onderzocht door een neutrale, internationale commissie bestaande uit artsen uit ondermeer India, Persië, Italië, Griekenland en Chili. Volgens het rapport werden door Poolse soldaten en lokale burgers, op de vlucht voor het snel optrekkende Duitse leger, 3841 etnische Duitsers vermoord. In Bromberg vielen nog geen 200 slachtoffers te betreuren. Dit was het resultaat van het ondervragen van 593 overlevenden.

Op 7 februari 1940 maakte het Reichsministerium in een intern communiqué per decreet bekend dat in toespraken, in de media en in publicaties alleen het getal 58 duizend gebruikt mocht worden. In dit decreet worden ook voor het eerst joodse bolsjewisten als daders naarvoren geschoven (ipv. Poolse soldaten). De Duitse media kregen de order niet de werkelijke cijfers te noemen maar het verzonnen cijfer dat tien maal hoger ligt.

De documenten - het rapport van de Duitse diplomatieke dienst, van de internationale commissie en het decreet van het Reichsministerium - bevinden zich in het Bundesarchiv in Koblenz onder zoeknummer 12, BA, Ost. Dok. 7: "Dokumentation der Verschleppungsmärsche und polnische Kriegsverbrechen im September 1939"


Ik ben uitermate nieuwsgierig naar jouw bewijzen voor mijn revisionisme en negationisme. Je wekt de suggestie dat ik daarmee persoonlijk de "teller" naar beneden haal. Een vreemde suggestie. Ook zeg je dat ieder die "alles" over Bromberg wil weten "het beste" het door jou aangehaalde boek kan lezen. Een boek van een uitgeverij van extreemrechts, nazistisch signatuur waarin ze volgens jou 1200 tot 1300 slachtoffer tellen in Bromberg. Of dit nu enkel Bromberg betreft (nog geen 200 slachtoffers volgens onderzoek destijds) of alle volksduitse slachtoffers in Polen in september 1939 (5437 slachtoffer volgens de Duitse diplomatieke dienst in 1939), tussen de 1200 en 1300 slachtoffers is uitermate vreemd gezien de primaire documentatie op dit gebied. Dat je de feiten uit die documentatie als mijn persoonlijk negationisme en revisionisme neerlegt zegt veel over de moeite die je genomen hebt dit topic überhaupt goed te lezen en te begrijpen.


do aug 03, 2006 3:17 pm
frundsberger
Bericht 
Harro,als Arndt verlag een neonazi broeinest is waarom is die uitgeverij dan nog niet dicht gegooid dan?
en kunnen ze doorgaan met het publiceren van hun wonderschone boeken??
lijkt me sterk dat het moderne democratische multiculturele duitsland dit niet zal vervolgen??
mischien een tip voor jou om dit bij de duitse justitie aan te kaarten gezien je duidelijke politieke voorkeuren!
zou je niet mistaan in je anti nazi queeste.


vr aug 25, 2006 2:22 am
Motorway
Bericht 
frundsberger schreef:
Harro,als Arndt verlag een neonazi broeinest is waarom is die uitgeverij dan nog niet dicht gegooid dan?
en kunnen ze doorgaan met het publiceren van hun wonderschone boeken??
lijkt me sterk dat het moderne democratische multiculturele duitsland dit niet zal vervolgen??
mischien een tip voor jou om dit bij de duitse justitie aan te kaarten gezien je duidelijke politieke voorkeuren!
zou je niet mistaan in je anti nazi queeste.


1) je speelt op de man, 2) je hangt nu een drogreden op namelijk 'begging the question' en 3) je legt harro woorden in de mond. Hoor je bij Scaramouche of ben je het zelf?


vr aug 25, 2006 2:59 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group