Het is nu do maart 28, 2024 4:23 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Lend-Lease hulp voor de Sovjets 
Auteur Bericht
Haen
Bericht 
JA !
HN


do apr 20, 2006 8:37 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
A.u.b. ophouden over de Vietcong, daar discussieren jullie maar op een ander forum over.

steunwieler schreef:
En dit is misschien eentje voor Haen:
Zou het mogelijk geweest zijn dat het Duitse leger Moskou/Lenin-Stalingrad/... kon innemen??

Ook daar wil ik het hier niet over hebben, daar hebben we ook nog zat andere topics over...


do apr 20, 2006 10:17 pm
Profiel
steunwieler
Bericht 
Ok, duidelijk Haen...

Sorry Auke :oops:

Steuner :oops:


vr apr 21, 2006 7:25 pm
Haen
Bericht 
Haen schreef:
JA !
HN

L .S.
Dat JA was bestemd voor de poster die vroeg of de "hulp" ook was afgeleverd.
HN


ma apr 24, 2006 1:12 am
Toon Schouteten
Bericht 
Citaat:
Ook dienen we rekening te houden met de lengte van de aanvoerlijnen vanuit (met name) Amerika. Globaal gezien werden de goederen afgeleverd in het noorden van Rusland (Moermansk, Archangelsk), in het zuiden (vanuit Iran) en in het Verre Oosten (Vladivostok).


warom werd het niet vanaf alaska over de beringstraat getransporteerd? Dan zou het verder over de transsiberische spoorlijn getransporteerd worden en dan moesten de voorraden over een veel korter traject wat mij ook veel vijliger leek. Natuurlijk zou de aanvoerlijn tijdens de winter wel zuidelijker gelegd moeten worden.


ma apr 24, 2006 10:10 pm
zoon van piet
Bericht 
Ik meen dat via de Beringstraat heel wat vliegtuigen geleverde werden. Ik las ergens op het www een verhaal van een piloot die P39's naar de Sovjet unie vloog...


di apr 25, 2006 9:35 am
Stefke
Bericht 
Heren,

2 reden waarom ze niet vaak over de beringstraat met schepen gingen, japan had een groot deel daarvan onder controle en duikboten waren daar vaak. Daarbij in de beringstraat kan het er erg ruig aan toe gaan en er wil ook wel eens een stukje ijs rond drijven en men was de Titanic nog niet vergeten :wink:


di apr 25, 2006 10:05 am
Zhukov
Bericht 
Aanvoer over de Bering Straat was geen optie, daar de infrastructuur in dat deel van de wereld niet op zulke enorme operaties was toegerust. Zowel in Alaska als in Oost-Siberië waren er onvoldoende wegen en spoorlijnen om de goederen getransporteerd te krijgen. De goederen zouden bij wijze van spreken zijn afgeleverd op een kale hopeloze vlakte zonder achterland. Bovendien weet ik niet of de haven van Anadyr wel geschikt is voor het ontvangen en lossen van de vrachtschepen en of de haven hiervoor de capaciteit bezat. Ook komt erbij dat de afstand die vanaf Anadyr afgelegd zou moeten worden nog weer eens groter is dan de enorme afstand die al vanaf Vladivostok afgelegd moest worden.

http://www.unlv.edu/faculty/pwerth/East-Siberia.jpg

Ohja; de Transsiberische-spoorlijn loopt vanaf Moskou naar Vladivostok ;)

Afbeelding

[Edit Auke]Link gemaakt van afbeelding, 600 px is de maximum breedte.[/edit]


di apr 25, 2006 2:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group