Auteur |
Bericht |
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Ik heb het door mij gelopen trace op een satelietfoto geprojecteerd.
Tussen de twee rode punten heb ik nog niet gelopen, is een zover ik weet een afgesloten landgoed.
Nu nog het laatste stukje.
Rijk.
Satelietfoto te zien op mijn site:
http://home-4.tiscali.nl/~t810052/
|
vr feb 24, 2006 1:33 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Rijk,
dat klopt een gedeelte is van Koningsjagt en dat andere naar de otterloseweg is van een boer als ik het goed heb. Zodadelijk zal ik wat foto's van de funderingen vh stationsgebouw uploaden van het eindpunt vd lijn op het vliegveld, veldwerk van vanmiddag
|
vr feb 24, 2006 8:15 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
|
vr feb 24, 2006 8:29 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Spoorlichaam vanaf stationsgebouw tot rolbaan vliegveld.
180 graden gedraaid
Vanaf rolbaan tot park Hoge Veluwe
|
vr feb 24, 2006 8:37 pm |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Bommemlijn
We hebben vandaag het laatste stukje gelopen vanaf het hek van de Hoge Veluwe tot aan de funderingen van het stationsgebouw.
Nu nog de aftaking tot aan de munitiedepots en het kleine stukje op Koningsjagt en landgoed De Heipol.
Rijk.
|
ma feb 27, 2006 1:05 am |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
In het boek "NS in oorlogstijd" is op overzichtskaart bommenlijntje Deelen, duidelijk te zien dat iets ten oosten van het Noorse Huis een aftakking was tbv bouw Diogenes. Deze is nog tijdens de oorlog afgebroken. Het eindpunt lag tussen diogenes en huidige ingang zuid van de hoge veluwe. Dus dat stukje moet je ook nog lopen.
|
wo maart 01, 2006 4:53 pm |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Gaan we doen maar eerst iets beter weer afwachten.
Rijk.
|
do maart 09, 2006 1:01 am |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Bommenlijn
We hebben afgelopen zondag het gebied op de Hoge Veluwe verkend, maar tot onze teleurstelling is het gehele gebied ten zuiden van de Eikenhoutbergen een rustgebied voor het grofwild, dus verboden toegang.
We hebben nu een eenmalige toestemming gevraagd om dit gebied te betreden, zover ik weet zijn hier nog veel resten te vinden.
Ook hebben we een toestemming gevraagd voor de Heipol.
Rijk.
|
za maart 18, 2006 12:51 am |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Weer enkele foto's van het bommenlijtje nabij A12
Ingang viaduct bommenlijn noordzijde A12. Aan weerszijden van het oorspronkelijke viaduct is ongeveer 25 mtr aangebouwd in dezelfde stijl. Het oude gedeelte, midden het viaduct, is makkelijk te herkennen door de afgebladderde witte verf.
Vanaf A12 naar Konings Jagt
vanaf kruising Amsterdamseweg/Wolfhezerweg nabij WW-station Planken Wambuis
Halverwege Wolfhezerweg noordelijke richting
Halverwege de Wolfhezerweg richting dorp Wolfheze.
In het dorp zelf geen resten/sporen en bij huidige spoorbaan is de aansluiting niet te zien.
|
ma maart 20, 2006 2:24 pm |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Bommenlijn
Max,
In de bomenrij ten noorden van de spoorlijn te Wolfheze zijn een aantal bomen weggezaagd waardoor de aftakking naar Deelen doorheen gelopen heeft. dit gat in de bomenrij is nog duidelijk te zien.
De toestemming voor de verkenning van de noordelijke aftakking ziet er zeer positief uit.
Rijk Ploeg.
|
di maart 21, 2006 11:31 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Rijk,
Je zegt weggezaagd? maw is dat recent gebeurt of in het verleden? Vreemd als daar een spoorbaan heeft gelegen in 1945 dan hebben op die plek geen bomen gestaan. Of zie ik dat verkeerd. Toen ik daar liep is me dat niet opgevallen. Ik keek meer naar een eventuele oneffenheid in de huidige spoorbaan waar de aftakking moet hebben gelegen. Dan moet ik er toch weer eens heen gaan!
Voorwaar chapeau als je die toestemming krijgt. m'n complimenten.
Max
|
wo maart 22, 2006 10:37 am |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Bommenlijn
Max,
Ik heb vanmiddag de ruimte tussen de bomen gefotografeerd en op mijn site geplaatst.
Het is wel mijn persoonlijk vermoeden dat hier de plaats is waar de bommenlijn doorging, het moet dus nog wel door ooggetuigen of andere bronnen worden bevestigd.
Rijk.
|
ma maart 27, 2006 11:42 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Rijk,
Ik vind het leuk dat je er zo me bezig bent. Je foto is genomen richting de spoorlijn.
.
Volgens mij liep de spoorlijn wat westelijker vanaf de plek waar jij de foto hebt genomen. Zie overzichtskaartje uit 1945
Volgens een andere kaart, die ik mijn bezit heb met maataanduiding, begon de aftakking ongeveer rond de 260 mtr westelijk vanaf de huidige spoorwegovergang tot 500 mtr. Maw vanaf 260 mtr liep die pal langs het huidige spoor tot de 500 mtr waar ongeveer de aansluiting was.
Jouw foto zou heel goed kunnen, maar gerekend vanaf de huidige spoorwegovergang zal die nog 100 mtr westelijker liggen vanaf het punt waar jij de foto hebt genomen
Max
|
di maart 28, 2006 1:55 pm |
|
|
RijkPloeg
RijkPloeg
|
Max,
Ik heb afgelopen zondag op een luchtfoto van de RAF staan kijken in de OO mess op de kop van Deelen, deze opname was van de landingstereinen aan de Telefoonweg en de Duitsekampweg, maar hierop staan ook de stichting en het station dus ook het trace, zover ik me de foto nu voor de geest haal liep het trace anders dan op jouw kaartje.
Eerst een scherpe bocht vanaf de hoofdlijn daarnaa een land recht stuk waarna de weg werd opgepikt halverwege Wolfheze en het bos bij het Hazeleger, maar ik zou eigenlijk weer naar de kop van Deelen moeten om opnieuw te kijken.
Wordt vervolgd,
Rijk.
|
di maart 28, 2006 11:13 pm |
|
|
maxbo3
maxbo3
|
Rijk,
Vandaag nog even op locatie geweest in Wolfheze. E.e.a. uitgemeten en volgens mij liep de spoorlijn op ongeveer 210 mtr door het huidige hekwerk langs de spoorlijn. Sta je met de rug tegen het hekwerk op die plaats dan zie je onderstaande foto waar volgens mij de spoorlijntje heeft gelopen. De aansluiting op de lijn klopt wel gezien de situatie ter plekke. Ik kan er natuurlijk naast zitten.
Max
|
wo apr 12, 2006 1:25 pm |
|
|