Het is nu do maart 28, 2024 4:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Easy compagnie ?? 
Auteur Bericht
janwo2
Bericht Easy compagnie ??
Hey,

Een paar weken geleden heb ik een foto gekregen van Amerikaanse para's. De para's zijn van de 101e divisie. De foto is gemaakt in Eindhoven in 1944. Zouden het misschien para's kunnen zijn van het 506e regiment ?

En zou er nog een manier zijn om er achter te komen wie de mannen op de foto zijn ?

Afbeelding

Alvast bedankt,
Jan

[edit: Jeroen]Foto stond niet meer op gratis account, maar wel op onze eigen server, link aangepast... en nu doet ie het weer dus 8)[/edit]


di jun 29, 2004 9:53 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Hoe weet je eigenlijk dat het para's van de 101e divisie zijn? Als het inderdaad para's van de 101e divisie zijn zou ik zeker het forum op de site van Mark Bando eens proberen.

Verder zou een betere en grotere scan ook wel helpen denk. Het is trouwens wel een hele mooie foto!


di jun 29, 2004 10:04 pm
Profiel
janwo2
Bericht 
barry schreef:
Hoe weet je eigenlijk dat het para's van de 101e divisie zijn? Als het inderdaad para's van de 101e divisie zijn zou ik zeker het forum op de site van Mark Bando eens proberen.

Verder zou een betere en grotere scan ook wel helpen denk. Het is trouwens wel een hele mooie foto!


Op de mouw van de rechtse man zit een embleem en als je goed kijkt zie je dat het, het embleem is van de 101e. En in Eindhoven is, volgens mij, geen 82e airborne geweest, maar dat weet ik niet zeker. Want ik weet eigenlijk niks van Amerikaans.


di jun 29, 2004 10:08 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Jan,

Ik heb je foto doorgezet naar enkele experts op het gebied van 101st airborne division.
Ook is hij door gestuurd naar vets van 101st airborne.

Als ik iets weet laat ik het je gelijk weten.

Groet

Ronald


wo jun 30, 2004 6:35 am
Rick
Bericht 
Ik weet niet of het wel para's zijn het wapen dat helemaal rechts staat is een M1 carabine en de Para's gebruikten voor het grote deel M1A1 carabine's (met inklapbare kolf).
Ook zie ik de screaming eagle patch en volgens mij jump boots en dubble bucklle boots.

Rick


wo jun 30, 2004 11:42 am
janwo2
Bericht 
Ronald Stassen schreef:
Jan,

Ik heb je foto doorgezet naar enkele experts op het gebied van 101st airborne division.
Ook is hij door gestuurd naar vets van 101st airborne.

Als ik iets weet laat ik het je gelijk weten.

Groet

Ronald


Héél erg bedankt.


wo jun 30, 2004 12:24 pm
janwo2
Bericht 
Rick schreef:
Ik weet niet of het wel para's zijn het wapen dat helemaal rechts staat is een M1 carabine en de Para's gebruikten voor het grote deel M1A1 carabine's (met inklapbare kolf).
Ook zie ik de screaming eagle patch en volgens mij jump boots en dubble bucklle boots.

Rick


Het zijn para's dat weet ik zeker. Kijk maar naar de jumpboots en de Eagle patch.

De M1 carabine met inklapbare kolf zijn volgens mij uitgereikt voor D-Day als ik me niet vergis.

Jan.


wo jun 30, 2004 12:26 pm
Rick
Bericht 
Degene die de screaming eagle patch draagt heeft volgens mij dubble bucklle boots aan.
Deze werden ook door infanterie gedragen en zonder de gaiters (beenkappen).
De M1A1 was tijdens market garden ook nog in gebruik.
Je zegt zelf dat je de foto van een Amerikaanse para hebt gekregen weet die er dan niet meer van?

Rick


wo jun 30, 2004 12:31 pm
janwo2
Bericht 
Rick schreef:
Degene die de screaming eagle patch draagt heeft volgens mij dubble bucklle boots aan.
Deze werden ook door infanterie gedragen en zonder de gaiters (beenkappen).
De M1A1 was tijdens market garden ook nog in gebruik.
Je zegt zelf dat je de foto van een Amerikaanse para hebt gekregen weet die er dan niet meer van?

Rick


Ik heb de foto niet van een para gekregen. Ik heb de foto gekregen van een vrouw die de foto heeft gemaakt tijdens de bevrijding van Eindhoven.

Maar wat bedoel je nu eigenlijk ? Bedoel je dat het geen para's zijn? Het kan ook aan mij liggen maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Sorry,

Jan


wo jun 30, 2004 12:45 pm
Rick
Bericht 
Ik zeg niet dat het geen para's zijn ik ben alleen even bezig met het indetificeren van verschillende uitrusting stukken.
Waarschijnlijk is degene die de screaming eagle patch draagt een nieuwe want de "veteranen" bleven liever hun jumpboots dragen en gebruikte liever de M1A1 ipv. de M1 carabine.
Volgens mij zie je bij de ander (die met zijn hand van de burger om zijn schouder) ook nog een stukje van zijn patch.

Rick


wo jun 30, 2004 1:42 pm
janwo2
Bericht 
Rick schreef:
Ik zeg niet dat het geen para's zijn ik ben alleen even bezig met het indetificeren van verschillende uitrusting stukken.
Waarschijnlijk is degene die de screaming eagle patch draagt een nieuwe want de "veteranen" bleven liever hun jumpboots dragen en gebruikte liever de M1A1 ipv. de M1 carabine.
Volgens mij zie je bij de ander (die met zijn hand van de burger om zijn schouder) ook nog een stukje van zijn patch.

Rick


Oke nu begrijp ik het :)

Jan.


wo jun 30, 2004 3:36 pm
David
Bericht 
De Buckle boots zijn na Normandie aan het hele leger uitgereikt. De leiding wilde dat het leger één standaarduniform ging dragen. Dat werd dus het M43 uniform. De para's pasten die echter gelijk aan en naaiden grote zakken op hun broeken om meer spullen de strijd in te nemen. Als je goed kijkt zie je het bij de rechter soldaat op zijn linkerdijbeen.
Ook de Jumpboots moesten vervangen worden en dat werden dus de Buckle boots. Zoals Rick al zei bleven de veteranen liever hun zuurverdiende Jumpboots dragen dan die nieuwe lompe dingen. Je ziet heel veel foto's van Jumpboots in Holland en tijdens Bastogne.

De M1 werd tijdens Normandie ook gebruikt ipv de M1A1. Dit omdat nog niet alle wapens gereed waren voor D-Day. Er zijn foto's van Normandie waarop de M1, bij para's, voorkomt.


do jul 01, 2004 7:10 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Vraag het ook hier eens: http://bandofbrothers.ontheweb.nl/ Die weet volgens mij nog wel wat van Eindhoven en de bevrijding.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do jul 01, 2004 7:20 pm
Profiel WWW
freekkilsdonk
Bericht 
Volgens mij zijn het wel Para's want vaak wordt beschreven dat ze er trots op ware dat ze hun broeken in hun kistjes mochten stoppen, enn nniet 1 of annder ding eromheenn, zoals de infantirie...

voor de rest, als dat een nederlandse foto is die in nederland gemaakt is, en die mannen zijn amerikaans, dan moeten dat wel para's zijn want er zijn geen infanteries naar nederland gegaan, alleen canadese of britse dan.


do jul 01, 2004 8:18 pm
janwo2
Bericht 
Hey,

Heeft nog iemand informatie over de foto ?

Jan


do jul 08, 2004 1:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group