Het is nu di apr 16, 2024 8:29 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Onderhandelingen Sovjet-Unie - Nazi-Duitsland 
Auteur Bericht
Mario
Bericht Onderhandelingen Sovjet-Unie - Nazi-Duitsland
Ik heb ooit eens opgevangen dat Stalin in 1943 bereid zou zijn geweest om in het grootste geheim vredesbesprekingen aan te knopen met Duitsland. Hitler zou dit aanbod echter hooghartig hebben afgewezen zonder het zelfs maar te overwegen.

Klopt dit verhaal eigenlijk en was het gewoon iets dat Stalin overwoog of waren er al concretere eisen/toegevingen ? En is hierover iets te vinden in boeken of op het net ?


do nov 18, 2004 9:51 am
Joel
Bericht 
Ik heb dezelfde vraag al eens gesteld op een engelstalig forum. mischien leuk om ff te lezen

http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... highlight=


do nov 18, 2004 11:44 am
Mario
Bericht 
Joel schreef:
Ik heb dezelfde vraag al eens gesteld op een engelstalig forum. mischien leuk om ff te lezen

http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... highlight=


Bedankt. Blijkbaar komen onze data niet overeen, maar niettemin interessant.


do nov 18, 2004 3:53 pm
WorldWideBlue
Bericht Re: Onderhandelingen Sovjet-Unie - Nazi-Duitsland
Mario schreef:
Ik heb ooit eens opgevangen dat Stalin in 1943 bereid zou zijn geweest om in het grootste geheim vredesbesprekingen aan te knopen met Duitsland. Hitler zou dit aanbod echter hooghartig hebben afgewezen zonder het zelfs maar te overwegen.

Klopt dit verhaal eigenlijk en was het gewoon iets dat Stalin overwoog of waren er al concretere eisen/toegevingen ? En is hierover iets te vinden in boeken of op het net ?


Wat je dan moet lezen is:

"De Koude Oorlog 1917-1991" van Y. Vanden Berge, (2003), ACCO. ISBN 90-334-4869-6. p45-76.

Antwoord op je vraag: ja, er waren onderhandeling, van 1941 tot 1944, in het boek staat waarom en onder welke voorwaarden.

Mvg.


zo jan 16, 2005 11:23 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group