Het is nu vr maart 29, 2024 10:44 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Informatie gezocht omtrent verzetstrijder 
Auteur Bericht
Knoc
Bericht Informatie gezocht omtrent verzetstrijder
Ik zit met een probleem waar hopelijk de lezers van dit forum mij mee kunnen helpen. Het probleem is als volgt. Al vanaf jongs af aan ben ik, mede door mijn vader, uitermate geintresseerd in alles wat met de 2de Wereld Oorlog te maken heeft. Er is altijd een verhaal in mijn hoofd blijven zweven wat ik nu toch wel verder wil gaan uitzoeken.

Het verhaal gaat over de broer van mijn oma (moeders kant). Op zeer jonge leeftijd is hij door de Duitsers opgepakt voor deelname aan het verzet. Volgens mijn moeder voor het verspreiden van voedingsbonnen. Het gerucht gaat dat hij na zijn arrestatie is omgekomen in een soort menselijke torpedo's waarmee de Duisters experimenteerde. Dit is echter ook gelijk alle informatie die ik heb. Persoonlijk vind ik het verhaal nogal vaag en vergegrepen. Naar mijn weten is er echter nooit echt onderzoek gedaan wat er nou precies met hem is gebeurt. Mede dankzij het feit dat zijn moeder dit nooit gewild heeft, of nooit de informatie heeft gedeeld met haar dochter (mijn oma dus).

Nu zou ik dus graag willen gaan uitzoeken wat er precies met hem gebeurt is. Ik heb al gezocht in de verschillende archieven die je via het internet kunt raadplegen (NIOD, Nationaal Archief, Documentatiegroep '40-'45). Hier heb ik echter niks kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie mij wat adviesen geven hoe ik resultaat kan bereiken.

De persoon in kwestie heette Peter Pluim (of Pluijm). Hij was woonachtig in Tiel en nog erg jong. Ik geloof tussen de 16 a 24. Bijkomend probleem is dat het onderwerp niet bepaald bespreekbaar is met mijn oma. Het hele gebeuren ligt namelijk erg gevoelig bij haar. Dus meer informatie dan dit heb ik dus ook niet.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Bij voorbaat dank.


vr jan 07, 2005 9:30 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Een dergelijke menselijke torpedo:
- http://www.uboatwar.net/neger.htm ?

Heb je misschien info over de data van de gebeurtenissen en de locaties ?


vr jan 07, 2005 11:54 pm
Profiel
Knoc
Bericht 
Nee helaas heb ik tot op heden geen verdere informatie. In neem echter aan dat alles zich rondom Tiel afgespeeld heeft. Vandaar dat ik denk ik ook morgen even contact ga opnemen met de gemeente Tiel. Misschien dat die mij geboorte informatie kunnen geven. En dat ik daarmee verder kan gaan zoeken.


zo jan 09, 2005 5:29 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Locaties en data zijn erg belangrijk bij dergelijke zoektochten. Zonder meer informatie zal het erg moeilijk worden om je verder op weg te helpen.


zo jan 09, 2005 5:37 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group