Het is nu vr maart 29, 2024 12:05 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Hitlergroet tijdens huwelijksgala Juliana en Bernhard, 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht Hitlergroet tijdens huwelijksgala Juliana en Bernhard,
Is iemand bekend met de op onderstaande link beschreven beelden?

http://groups.msn.com/BekijkHetMaar/dos ... ssage=3638


wo dec 22, 2004 1:12 am
svdwal
Bericht 
Ja en nee,

Ik heb toen de miniserie Wilhelmina gezien.
Hier kwam dit ook in voor.
Wilhelmina was er niet echt blij mee.

Sjoerd


wo dec 22, 2004 8:02 am
Hans
Bericht 
Nee Roel, ik heb al aardig wat foto's/filmbeelden gezien m.b.t. de 2e Wereldoorlog, maar deze zijn dus echt compleet nieuw voor me.


wo dec 22, 2004 8:04 am
dvdhoven
Bericht 
Uiterst dubieus stukje. Duidelijk anti Prins Bernhard. En nog wat onjuistheden op de koop toe.


wo dec 22, 2004 8:11 am
Roel R
Bericht 
Het stukje is natuurlijk uitermate gekleurd, maar de beelden schijnen echt van het gala te zijn!


wo dec 22, 2004 10:34 am
Jesper
Bericht 
Maar zo raar is het niet. Voor de inval van Hitler, toen Hitler gewond raakte bij een bomaanslag (welke is me even ontschoten) stuurde Wilhelmina Hitler ook een telegram om hem beterschap te wensen als bevriend staatshoofd.


wo dec 22, 2004 12:28 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Dit is een heel bekend beeld dat voor zover ik weet is genomen vanaf een journaalfilmpje.
De groet werd gebracht door Duitsers omdat het Duitse volkslied werd gespeeld. In de tijd dat Nederland neutraal was, was dit een heel normaal gebeuren. Ook bij internationale sportwedstrijden tussen NEderlanders en Duitsers voor WO2 werd het Horst Wessel gespeeld of het Duitse Volkslied en werd door aanwezige Duitsers de nazigroet gebracht.
Bernhard was overigens nog bozer dan Wilhelmina over dit voorval (diverse intevieuws met hem hebben hierover al gesproken.
HEt bericht bij de foto's is overigens zeer tendentieus en op veel vlakken totaal onjuist of ongefundeerd.
Ik ben niet bevooroordeeld, zelfs anti-koningshuis, maar dit soort berichten vind ik zelfs zeer slecht.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do dec 23, 2004 3:22 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Citaat:
Wapenfeiten
a. lidmaatschap voor (en waarschijnlijk ook tijdens) de oorlog van de NSDAP en de SS.
b. poging tot staatsgreep (toen hij uit ballingschap terugkwam vond hij dat de democratie niet in ere hoefde te worden hersteld)
c. staatsgreep 2 (hofmans affaire, proberen om zijn eigen vrouw op te laten sluiten)
d. Lokheed (corruptie/wapenhandel)
e. betrokkenheid bij doodseskaders in zuid Afrika (zijn privé legertje van wildreservaat beschermers werd maar wat graag aan de apartheid regering uitgeleend om ANC leden af te schieten)
f. zijn vriendschap met dictators wereldwijd
g. verknallen van operatie market garden


ja hoor het is de schuld van Bernhard dat MG mislukt is.

wat een onzin site zeg net alsof Bernhard een of andere crimineel is.


ma dec 27, 2004 1:40 pm
dvdhoven
Bericht 
ErnstJan schreef:
wat een onzin site zeg net alsof Bernhard een of andere crimineel is.


In de ogen van sommige mensen was hij dat ook. En kennelijk is degene, die die pagina heeft geplaatst, er een van. :evil:


ma dec 27, 2004 7:59 pm
ErnstJan
Bericht 
dat vind ik nou crimineel!!! :mrgreen:


ma dec 27, 2004 9:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group