Het is nu do maart 28, 2024 12:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Must see's herdenkingen Ardennenoffensief 
Auteur Bericht
Linda
Bericht 
David schreef:
De inschrijving stopte de avond ervoor meen ik.

Ben net terug uit Bastogne. Geweldige tijd gehad daar. Woensdagavond in de dichte mist aangekomen bij het Best Western hotel in het centrum van het stadje. Donderdagochtend de noordelijke kant van de perimeter bezocht, oa Foy, Recogne, Bois Jaquis, en Noville. Later naar het grote museum. Behoorlijk koud die dag trouwens.. In de middag naar Diekirch gereden waar ik mooiste museum omternt de slag heb bezocht. Moest op tijd weer terug want in de mist en donker over die heuvels rijden vind ik maar niets.
Toen ik mijn hotel binnenkwam herkende ik meteen 2 "bekenden". Wild Bill Guarnere en Babe Heffron van E-comp. 101st ABN. Uiteraard effe handtekeningen en foto's gescoord (lijk wel een klein kind :wink: ) Daarna lekker gegeten en een biertje gedaan.

Vrijdagochtend een drukte van jewelste in de ontbijtruimte. Nog veel meer veteranen aanwezig. Van Easy Shifty Powers, Don Malarkey, Buck Compton en Bill en Babe. Verder nog mensen van het 401 GIR en het 377th FAB. Ook 2 Duitse veteranen van de 26. Volksgrenadierdivision en de Panzer Lehr ontmoet die ochtend. Een bijzondere ontmoeting moet ik wel zeggen. Toen ik trouwens een krantje ging halen zag ik Bill en Babe op tenminste 3 versillende voorpagina's staan trouwens. Die dag ben ik verder nog naar het museum in La Gleize geweest en veel "toen en nu" foto's gemaakt in La Gleize zelf en Stoumont.

Zaterdag de hele dag in Bastogne gebleven. Heb niet gelopen ivm een enkelblessure dus ik heb de hele dag op en om het plein gebivakkeerd. Veel veteranen gesproken, gekiekt, en een handtekening laten zetten. Waaronder 2 veteranen van de Filthy Thirteen en meerdere van 506th en 501st. Verder veel reenactment groepen en 2 rijdende Shermans op het plein.

Ik heb super genoten. Zijn er trouwens nog andere mensen heengeweest?
ik heb een ganse dag naar bill en babe gezocht maar niet gevonden? Ben jij een reporter of zo. Blijkbaar is dat bij jou gemakkelijk


zo dec 26, 2004 11:37 am
David
Bericht 
Linda, ik had al antwoord gegeven op pagina 2 van dit topic!


zo dec 26, 2004 11:47 am
Harro
Bericht 
Linda, kun je antwoord geven op mijn vragen in de Major Winters topic?


ma dec 27, 2004 6:31 pm
-Sniper-
Bericht 
heb er ook 2 gezien heb alleen geen namen
de ene noemde de andere Patton voor de gein de rest was niet te verstaan door de sherman tank waar ze bij stonden


do dec 30, 2004 12:29 am
-Sniper-
Bericht 
ok heb foto's van ze stonden nog op de camera
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:twisted:

wie weet nu wie het zijn?


do dec 30, 2004 1:08 am
David
Bericht 
De grotere man is volgens mij A. William Jasper, behorende tot de US 87th Infantery Division.
Deze man zat ook bij mij in het Hotel (echt waar..). En ik was de eerste ochtend dat ik daar was met hem op de foto gegaan. Alleen omdat het de eerste foto van het rolletje was is deze helaas niet gelukt...
Zaterdagochtend kwam ik hem weer tegen en heb ik gevraagd of hij nog een handtekening wilde zetten. Maar omdat het zo druk was en er meerdere van het 87th aanwezig waren weet ik niet voor de volle 100% of het werkelijk de Jasper is die im mijn boek staat.


do dec 30, 2004 10:19 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group