Het is nu za apr 20, 2024 12:41 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
William Guarnere 
Auteur Bericht
Sylber
Bericht William Guarnere
Hallo,
Ik heb een vraag leeft William Guarnere nog?
Er stond ook eerst op band-of-brothers.nl een lijst met de dode van de Easy Company maar die krijg ik niet gevonden kan iemand mij daar aan helpen.

Syber


vr feb 11, 2005 1:20 pm
Desiree
Bericht 
Voor zover ik weet is William Guarnere nog springlevend.
Ik weet niet of je deze website al kent?
http://www.wildbillguarnere.com


vr feb 11, 2005 1:34 pm
Sylber
Bericht 
Desiree schreef:
Voor zover ik weet is William Guarnere nog springlevend.
Ik weet niet of je deze website al kent?
http://www.wildbillguarnere.com

Bedankt,
Want ik wil brieven naar de personen die het echt hebben meegemaakt van de easy companie ik leef gewoon met de film mee ik kan gewoon niet tegen dat de film zo goed is en ik wil echt zo graag naar dick winters en William Guarnere een brief schrijven.


Sylber


vr feb 11, 2005 1:37 pm
Desiree
Bericht 
Voor zover ik weet, beantwoord Dick Winters geen brieven meer i.v.m. misbruik.
Bill Guarnere schrijft binnen 3 weken terug.

Maar kijk ook eens verder dan Easy companie, er zijn nog meer indrukwekkende verhalen die gelezen moeten worden.


vr feb 11, 2005 1:39 pm
Sylber
Bericht 
Desiree schreef:
Voor zover ik weet, beantwoord Dick Winters geen brieven meer i.v.m. misbruik.
Bill Guarnere schrijft binnen 3 weken terug.

Maar kijk ook eens verder dan Easy companie, er zijn nog meer indrukwekkende verhalen die gelezen moeten worden.


Welke website over de Easy Companie
Dit vind ik triest je gaat toch geen misbruik maken met mensen die de oorlog hebben overleefd..
heel triest. :cry:

Sylber


vr feb 11, 2005 1:46 pm
Maj.Cain
Bericht 
Mag ik vragen wat je allemaal weet over de 2e werled oorlog en hoe oud je bent?
Dank je :wink:


vr feb 11, 2005 8:10 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Vergeet de andere US Airborne Divisions niet en alle anderen die vochten voor onze vrijheid.

Groet

Ronald


vr feb 11, 2005 9:55 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Maj.Cain schreef:
Mag ik vragen wat je allemaal weet over de 2e werled oorlog en hoe oud je bent?
Dank je :wink:

Dergelijke persoonlijke vragen die weinig tot niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken hebben zie ik liever via PM/Email.


vr feb 11, 2005 10:31 pm
Profiel
Sylber
Bericht 
Ik ben 13,
Ik weet niet zo heel veel van de WOII maaar ik ben heeeeeeeel veeeeeel geintereseerd over de WOII,
Je kunt je gewoon niet voorstellen dat het echt is gebeurd,
toen ik band of brothers had gekeken ik stond verstelt ik allemaal op interenet zoeken over band of brothers ik vond het echt meesterlijk de film/serie staat op nr 1 bij mij.
Ik word erg emotioneel ik weet hoe ze zich voelen in de WOII want ik heb de oorlog in Kosovo ook zelf meegemaakt want ik kom uit kosovo.
Hoe ze de WOII hebben overleefd op het nippertje zeker in bastonje ik word erg emontioneel als ik band of brothers kijk ik vind dat je echt respect moet hebben voor de mensen die de 2e wereld oorlog hebben meegemaakt zowie zo moet je eigelijk voor iedereen respect hebben.

Sylber


za feb 12, 2005 1:56 am
Harro
Bericht 
WO2 was niet alleen Band of Brothers. Er vochten duizenden andere Amerikaanse, Britse, Canadese, Poolse, Belgische, Nederlandse, Russische, Australische, Indiase, Zuid-Afrikaanse eenheden en dan vergeet ik vast de helft. Nog los van de duizenden Duitse, Italiaanse, Roemeense, Hongaarse en Finse eenheden.


za feb 12, 2005 5:45 pm
Edward
Bericht 
soms kan ik ff niet begrijpen waarom ze hun levens hebben opgeofferd voor ons, stelletje mafketels, die gaan huilen omdat er maar 6 soorten chips in de kast liggen. zij zagen hun vrienden doodgaan, en wat doen wij? wij zijn boos omdat we zoveel huiswerk hebben. word er nog weleens terug gedacht, aan hoe het zou zijn als jij diegene was, die al z'n vrienden zag sneuvelen. wedden dat je het leven dan heel anders ging bekijken. ik heb het allergrootste respect voor hun. ook voor mijn opa, die verplicht in dienst moest en in japan heeft gevochten. ik ben heel erg dankbaar dat hij nog steeds met ons mag zijn. ik ga eens in de twee jaar naar Normandie, naar saint-mere L'eglise om kaarsjes aan te steken voor de soldaten die hun leven hebben gegeven, voor ons. sorry hoor, maar ik word er gewoon erg kwaad van dat mensen zeuren om de kleine dingen. :cry: :x ik vind dat we respect moeten hebben voor die generatie. :mrgreen:


ma feb 21, 2005 6:14 pm
sobel
Bericht 
ja hij is nog springlevend ondanks zijn ''vermiste been''


vr feb 25, 2005 4:56 pm
Salieri
Bericht 
Edward schreef:
soms kan ik ff niet begrijpen waarom ze hun levens hebben opgeofferd voor ons, stelletje mafketels, die gaan huilen omdat er maar 6 soorten chips in de kast liggen. zij zagen hun vrienden doodgaan, en wat doen wij? wij zijn boos omdat we zoveel huiswerk hebben. word er nog weleens terug gedacht, aan hoe het zou zijn als jij diegene was, die al z'n vrienden zag sneuvelen. wedden dat je het leven dan heel anders ging bekijken. ik heb het allergrootste respect voor hun. ook voor mijn opa, die verplicht in dienst moest en in japan heeft gevochten. ik ben heel erg dankbaar dat hij nog steeds met ons mag zijn. ik ga eens in de twee jaar naar Normandie, naar saint-mere L'eglise om kaarsjes aan te steken voor de soldaten die hun leven hebben gegeven, voor ons. sorry hoor, maar ik word er gewoon erg kwaad van dat mensen zeuren om de kleine dingen. :cry: :x ik vind dat we respect moeten hebben voor die generatie. :mrgreen:


Ik heb ook erg respect voor hun. Ik probeer in sommige verhalen in te leven wat ik zou doen in zo'n situatie... :oops: :)


wo maart 30, 2005 6:39 am
Leo
Bericht 
Sylber,

Ten eerste vind ik het positief dat u zich interesseerd in WO2.
Toch zou ik je willen aanraden,zeker wegens je jeugdig entoesiasme, te beginnen met degelijke lektuur open te slaan. Begin, bijvoorbeeld, met wat er in Kosovo is gebeurt tijdens WO2. En je zal vaststellen dat het één het andere meebrengt. Dan begin je automatisch andere feiten of oorzaken op te zoeken.
Het is echter een hobby van lange adem over een zeer complexe materie.

Laat je zeker niet beinvloeden door mooi gefilmde of emotioneel geacteerde serie's.

...-


wo maart 30, 2005 1:34 pm
swankhuizen
Bericht brieven van de 101
Desiree schreef:
Voor zover ik weet, beantwoord Dick Winters geen brieven meer i.v.m. misbruik.
Bill Guarnere schrijft binnen 3 weken terug.

Maar kijk ook eens verder dan Easy companie, er zijn nog meer indrukwekkende verhalen die gelezen moeten worden.


Ik heb nog verschillende brieven mogen ontvangen van Wild Bill, Dick Winters en Don Malarkey
kijk op http://get-me.to/september1944 ->18th U.S Airborne Corps.


vr apr 22, 2005 8:33 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group