Het is nu vr apr 19, 2024 7:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
NSKK Schaal 
Auteur Bericht
Tanker
Bericht NSKK Schaal
Ik heb een schaal gekregen . ongeveer 24 x 24 cm
schuin aflopend naar onderkant van 14 x 14 cm
Hoogte is ongeveer 7 cm
Op een van de wanden staat de adelaar met hakenkruis
en er boven NSKK
En in grote letters Deutsche Kraftfahrt.
Aan de onderkant een stempel van Rhenania Duisdorf en een van een tandwiel met hakenkruis erin en eromheen de tekst :
model des amtes -- schönheit der arbeit
Weet iemand waar deze schaal voor diende ?
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik hem kan plaatsen
Mijn eerste gedachte was een soort fruitschaal


di dec 28, 2004 12:27 am
Roel R
Bericht 
Het is of een schaal voor dagelijks gebruik. Bv in een officiersmess van een NSKK kamp. Of een "ere-schaal" die als prijs of ereteken aan een NSKKér is gegeven.


di dec 28, 2004 12:23 pm
geert
Bericht 
als het een digitale foto is via http://www.imageshack.us/ van daaruit kan je hem hier plaatsen.


di dec 28, 2004 2:52 pm
Tanker
Bericht 
Als ik het goed gedaan heb zou die hier moeten staan
Afbeelding

[edit barry] afbeelding aangepast aan maximaal toegestaan formaat [/edit]


wo dec 29, 2004 1:27 am
Roel R
Bericht 
Leuk item, waarschijnlijk voor gebruik in een officieren mess. Vraag het eens aan Alex. Hij schrijft een boek over de NSKK. Hij zit misschien op dit forum? Maar ken hem op forum.wo2.nl als lexiebabe.


wo dec 29, 2004 1:44 am
lexiebabe
Bericht 
Hallo allemaal,

Roel, bedankt! Ik ben zeer vereerd! :oops:

Bij deze mijn antwoord. Allereerst, ik vind het een heel mooi ding. Zo worden ze niet meer gemaakt! :wink: Ik denk dat het een schaal is van voor de oorlog, als ik zo naar de adelaar kijk. Hebben wij tegenwoordig merchandise, toen wist men er ook wat mee te doen. Ik heb geen idee waarvoor het ding gebruikt is, maar ik weet wel dat er veel meer van dit soort dingen er zijn. Ik heb net even wat literatuur op na geslagen. Daar kwam ik van alles tegen: borden, plakaten, medailles, enz. Iedere NSKK-eenheid ontwierp en gebruikte zijn eigen ontwerp of onderwerp.

Ik denk dat dit waarschijnlijk een soort prijs is geweest, leuk voor thuis. Voor baanbrekend werk werden meestal wel aparte medailles uitgedeeld, zoals het KvK en zo.

Nogmaals, een mooi ding!

Groet,

Alex D.


wo dec 29, 2004 9:26 pm
Tanker
Bericht 
Alex bedankt voor de uitleg en Roel bedankt voor de tip


do dec 30, 2004 12:03 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group