Het is nu di apr 16, 2024 9:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vragen over 'levenswerk' 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Laat ook ik dan maar niet achterblijven

-Hoeveel tijd besteden jullie hieraan op weekbasis ?

Ik denk dat ik gemiddeld toch wel 30 uur besteed aan STIWOT wat ik wel als mijn levenswerk beschouw. Dit is heel breed aangezien ik toch wel aan bijna alle projecten een bijdrage probeer te leveren.

-Bezitten jullie een eigen bibliotheek,of waar haal je de informatie ?

Mijn informatie komt deels uit mijn uitgebreide bibliotheek en arcchief, maar daarnaast bezoek ik regelmatig de vele archieven die we in Nederland, Belgie en Duitsland tegenkomen.

-Van waar komt de aandacht voor een bepaald onderwerp ?

Wo2 zal ik dan maar als onderwerp aangeven, is al vanaf zeer jonge leeftijd mijn interessegebied. Dit heeft voor een groot deel te maken met het feit dat ik als kind ben opgegroeid op Walcheren en al heel jong speelde tussen de vele Wo2 overblijfselen die daar te vinden zijn. Naarmate je ouder wordt ga je jezelf dan meer en meer afvragen wat daar gebeurd is en waar dat alles voor gediend heeft. En als je dan eenmaal met dat onuitroeibare virus bent aangestoken ..................

-Hoe wordt het 'levenswerk' ervaren door de naaste familie ?

De familie staat er gelukkig positief tegenover en steunt me over het algemeen wel. Zo nu en dan moeten ze me wel wat afremmen.

-Is het 'levenswerk'betaalbaar voor een modale mens ?

Mijn ervaring is dat je het zo betaalbaar kan maken als je zelf wil.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do dec 02, 2004 5:15 pm
Profiel WWW
Erik_C
Bericht Re: Vragen over 'levenswerk'
Hoeveel tijd besteden jullie hieraan op weekbasis ?
Nu, vanwege studie wat minder. Heb tijden gehad dat ik dagelijks 1 a 2 uur documantaires keek en een paar uurtjes in de boeken dook.



-Bezitten jullie een eigen bibliotheek,of waar haal je de informatie ?
Bibliotheek is een groot woord, maar de collectie groeit gestaag.


-Van waar komt de aandacht voor een bepaald onderwerp ?
Door van alles; andere boeken, artikelen, tips etc.


-Hoe wordt het 'levenswerk' ervaren door de naaste familie ?
Zijn verbaasd dat ik ineens zo leergierig ben



-Is het 'levenswerk'betaalbaar voor een modale mens ?
Alle vragen zijn beantwoord m.b.t. geschiedenis in het algemeen, echter militaire geschiedenis en vooral beide wereldoorlogen, daar ligt voornamelijk mijn interesse. Een levenswerk is het niet; gewoon een leuke hobby.


Laatst bijgewerkt door Erik_C op vr dec 03, 2004 12:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.



do dec 02, 2004 6:09 pm
Desiree
Bericht 
-HOEVEEL TIJD BESTEDEN JULLIE HIERAAN OP WEEKBASIS?
Weekbasis geen idee, maar op een dag (momenteel) een uur of 5.

BEZITTEN JULLIE EEN EIGEN BIBLIOTHEEK, OF WAAR HAAL JE DE INFORMATIE?
Ik bezit zeker nog geen bieb (ik kan bij lange na nog niet tippen aan Gustav) maar een precies aantal weet ik niet. Anders Internet, fora, website's of andere personen.

VAN WAAR KOMT DE AANDACHT VOOR EEN BEPAALD ONDERWERP?
Meestal lees ik er wat over, of hoor andere mensen er over praten.


HOE WORD HET 'LEVENSWERK' ERVAREN VOOR DE NAASTE FAMILIE?
de een dolenthousiast, de ander wat minder en andere worden er horens dol van.

IS HET 'LEVENSWERK' BETAALBAAR VOOR DE MODALE MENS?
Op zich wel, je moet alles rustig opbouwen. Je kan nou eenmaal niet alles in 1 keer kopen.


do dec 02, 2004 11:37 pm
Bart Geraerts
Bericht 
-HOEVEEL TIJD BESTEDEN JULLIE HIERAAN OP WEEKBASIS?
Pfoe... op een week toch ruim 16 uur, per dag kan ik het niet echt zeggen wegens school, die af en toe toch ook aandacht vraagt.

BEZITTEN JULLIE EEN EIGEN BIBLIOTHEEK, OF WAAR HAAL JE DE INFORMATIE?
Ik begin nu al een behoorlijk 'bibliotheekje', nuja, maak daar maar van boekenhoopje, te krijgen. En voort van de rest zit ik in de openbare bib op zoek naar boeken die me enigzins interessant lijken. En als ik het daar niet vind, speur ik het internet nog een keertje af :)

VAN WAAR KOMT DE AANDACHT VOOR EEN BEPAALD ONDERWERP?
Ach, zoals dat wel meestal gaat denk ik. Je ziet ergens een bepaald woord, geraakt er door geboeid, je leest verder, je vind nog wat leuks, en zo zijn we weer een aantal uurtjes verder.


HOE WORD HET 'LEVENSWERK' ERVAREN VOOR DE NAASTE FAMILIE?
Over het algemeen zeer positief, al krijg ik soms wel te horen dat ik voor school ook nog wat moet doen :mrgreen:

IS HET 'LEVENSWERK' BETAALBAAR VOOR DE MODALE MENS?
Jazeker, ik heb de afgelopen maanden enkele forten bezocht, en op 3 euro voor een inkomkaartje val je nu ook niet echt dood, ook niet voor de studenten onder ons ;) Als je je dan wat boeken wilt gaan aanschaffen, mja... Dan begint het al wat op te lopen. Maar zoals Desiree al zei: "Je kan nou eenmaal niet alles in 1 keer kopen." En daar ben ik het mee eens! ;)


do dec 02, 2004 11:50 pm
Leo
Bericht 
Bedankt voor jullie oprechte antwoorden.
Ik weet nu waar ik mij moet aan houden als ik in dit selecte clubje wil meedraaien.
Geen probleem,denk ik.

bedankt.

...-


wo dec 29, 2004 9:06 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group