Het is nu do maart 28, 2024 11:58 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Museums in Duitsland 
Auteur Bericht
broeloe
Bericht Museums in Duitsland
Welke museums zijn er eigenlijk in Duitsland zelf te vinden over de oorlog?

Ik weet er zelf een paar:

- Panzermuseum in Munster (nooit geweest)
- U-boot museum in Kiel (zeker de moeite waard)
- In bremerhaven ligt nog een U-boot

Maar daar houdt het zo'n beetje wel op bij mij. Ik heb trouwens het gevoel dat die hele oorlog bij de Duitsers wordt ondergraven..

Anybody else? :roll:


ma sep 06, 2004 12:34 pm
Desiree
Bericht 
Al op www.oorlogsmusea.nl gekeken? :roll:


ma sep 06, 2004 12:39 pm
Ronald Stassen
Bericht 
En als je dan nog meer zoekt in een bepaalde plaats, stuur me dan maar even een mailtje.

Groet

Ronald


ma sep 06, 2004 4:29 pm
broeloe
Bericht 
Aaaaaah :oops: Danke :!:

Maar ik zie wel dat jullies site onvolledig is.
Het museum in kiel staat er niet op.
http://www.museen-sh.de/inst.php?inst=24


ma sep 06, 2004 5:03 pm
Harro
Bericht 
Broeloe, zie hier een deel van mijn stripverhaal...

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... 4&start=15


ma sep 06, 2004 5:10 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Klopt. Duitsland moet ik nog verder verwerken.
Maar ik heb in mijn archief nog ongeveer 50/60 monumenten en musea van Duitsland die nog niet on-line staan.

Groet

Ronald


ma sep 06, 2004 5:12 pm
broeloe
Bericht 
Desiree schreef:
Al op www.oorlogsmusea.nl gekeken? :roll:

Waarom wordt ik dan doorverwezen naar een onvolledige site :?: :(


ma sep 06, 2004 5:17 pm
Desiree
Bericht 
Je kan altijd kijken en aanvullingen geven.


ma sep 06, 2004 5:23 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Heel eenvoudig we kunnen niet eerst alle informatie bij elkaar zoeken en dan pas een website opzetten. Nee wij zijn van mening dat een website nooit af is, zeker niet met dit onderwerp. Dus verzamelen we een bepaalde basis van waaruit we samen met de bezoekers van die site aan verder kunnen bouwen.
Vandaar dat niet alle gegevens reeds on-line staan.
Tevens kan ik verklappen dat we de laatste periode met een nieuw team aan verder bouwen zijn aan een super mooie site. En dat daarmee de kwaliteit en kwantiteit stijgt is natuurlijk mooi en geweldig om te zien.

Even via deze weg mijn complimenten aan het gehele team achter Oorlogsmusea.nl


ma sep 06, 2004 5:28 pm
broeloe
Bericht 
Als ik zo vrij mag zijn: "waar gaat de site over?" :roll:


ma sep 06, 2004 8:27 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Met alle respect maar bij zo een vraagstelling vraag ik me ernstig af of je wel gekeken hebt en hoe je dan tenslotte tot je besluit kunt komen dat de site onvolledig is?


De site gaat over musea, monumenten en anderebezienswaardigheden die Tweede Wereldoorlog gerelateerd zijn.


ma sep 06, 2004 8:30 pm
Dennis
Bericht 
het Panzermuseum in Munster is niet alleen over de tweede wereldoorlog, daar staan meerdere tanks ook van nu, zoals het prototype van de leopard 2a5, ik bedoel maar, ben er zelf een 3 jaar geleden geweest, ben namelijk militair en er ligt een groot schietkamp in de buurt daarzo, bij bergen belzen. Of het de moeite waard is om te bezoeken? niet als je alleen maar voertuigen uit wo2 zoekt.
Dennis


ma sep 06, 2004 8:40 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Dat is inderdaad correct, niet alles is 100% WOII gerelateerd. Maar er zijn wel raakvlakken met WOII vandaar de opname op onze site.
Ik heb nu sinds kort een zogenaamde WOII gerelateerdheids meter in de nieuwe site laten opnemen maar dat is voor jullie nog niet zichtbaar. Die geeft met stappen van 10% aan hoeveel % WOII de bezienswaardigheid gerelateerd is.

Het schietkamp cq oefenterrein wat jij bedoeld is volgens mij Vogelenzang, waar ik zelf ook een aantalmalen een grote oefening heb meegemaakt.


ma sep 06, 2004 8:47 pm
Dennis
Bericht 
nee hoor, vogelzang ligt inb de buurt van Aken, het oefenterrein wat ik bedoel ligt bij Munster, een ontzettend groot schietgebied, wat grenst aan Bergen Belzen, aanstaande donderdag ga ik er weer naar toe. Kamp vogelzang ligt net achter Aken, is overigens een opleidingscentrum geweest in wo2, iets van officierenopleiding of zoiets. In vogelzang mag je trouwens alleen met klein kaliber wapens schieten en het oefenterrein in Munster is voor tanks en zo.


ma sep 06, 2004 9:24 pm
dvdhoven
Bericht 
Hoe het terrein precies heet, weet ik ook niet.
In mijn diensttijd zeiden we gewoon Lüneburger Heide.
Het wordt ook voor artillerie schietoefeningen gebruikt.
Maar ik denk dat de houwitsers (M109) van de eenheid waar ik bij zat, door de meeste mensen uitgescholden worden voor tank, maar dat zijn ze niet, het zijn echte houwitsers.
In mijn diensttijd ben ik er 2X geweest, 1X in mei 1971 en eenmaal in februari 1972.


ma sep 06, 2004 9:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group