Het is nu vr maart 29, 2024 2:04 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Herdenking Market Garden 
Auteur Bericht
marc
Bericht 
Zonde is dat, dat de meeste herdenkingen alleen voor die gasten (dan heb ik het natuurlijk niet over de veteranen) zijn en niet voor de gewone mens :x


do apr 15, 2004 10:34 am
Philip,ABRG
Bericht 
Je hoeft voor bijvoorbeeld de Ginkel, geen pasje te hebben, maar het zal wel ontzettend druk zijn, voor de kransleggingen idem.
De Willem III Barracken zijn zoals gewoonlijk voor genodigden, het programma in Geldredrome is dacht ik ook voor iedereen toegankelijk


do apr 15, 2004 10:59 am
Brianlinden
Bericht 
marc schreef:
Bobo's


Mis ik wat, ik snap de uitdrukking bobo's niet.


do apr 15, 2004 11:07 am
Jesper
Bericht 
Wat een mazzel dat ik in Oosterbeek mijn vriendin heb wonen, hopen maar dat ik iets kan regelen! Ik ga gewoon hard mijn best doen en allemaal contacten af in de hoop iets te kunnen regelen zodat ik toch door de massa heen kan komen. Wel balen, maar ja!


do apr 15, 2004 11:13 am
Timberwolf
Bericht 
Hans schreef:
Ik ben ik 1994 een aantal dagen bij de herdenkingen in Oosterbeek en Arnhem geweest, maar voor een gewone tourist was er bijna geen doorkomen aan hoor, en dat zal dit jaar in Normandië en Arnhem / Oosterbeek wel weer zo zijn.


Nog erger dit jaar denk ik zo met het 60 jarig jubileum. Ik denk dat er weinig te zien valt door de massa's mensen.


do apr 15, 2004 12:57 pm
marc
Bericht 
Brianlinden schreef:
marc schreef:
Bobo's


Mis ik wat, ik snap de uitdrukking bobo's niet.


Hiermee bedoel ik de politieke figuren en de mensen daaromheen, die allemaal denken hoger te staan dan de gewone mens en verwachten goed behandeld te worden.


do apr 15, 2004 5:37 pm
Tessa85
Bericht 
Ik weet wel dat ik op 30 mei een krans mag leggen op Margraten en dan gaan we ook uit repect airborne vlaggetjes neerzetten op de graven van paratroopers van de 101ste airborne divisie.


do apr 15, 2004 6:49 pm
Philip,ABRG
Bericht 
Het beste wat je voor zondag kan doen is de video instellen, en als je een beetje bij wilt blijven kan je natuurlijk als je buiten arnhem woont zorgen dat iemand in Arnhem of Oosterbeek,de lokale kranten voor je koopt, staan meestal leuke items in gedurende die dagen.


do apr 15, 2004 8:52 pm
MarXell
Bericht 
Heren,

Zie voor meer aangaande de 60e herdenking.

http://www.airborne-herdenkingen.nl/

Gr,

Marcel


do apr 15, 2004 9:15 pm
Jesper
Bericht 
Bobo's zijn de hoge piefen!

Jesper


do apr 15, 2004 9:16 pm
LHek
Bericht 
Tessa85 schreef:
Ik weet wel dat ik op 30 mei een krans mag leggen op Margraten en dan gaan we ook uit repect airborne vlaggetjes neerzetten op de graven van paratroopers van de 101ste airborne divisie.


Niet op die van de 82nd airborne division? Die deden ook mee aan operatie Market Garden en die hebben dus ook gesneuvelden.
Ikzelf ga in september naar de herdenkingen in Eerde en misschien ook Best. Weet iemand misschien meer over de dingen die daar gaan gebeuren?


di apr 20, 2004 8:22 pm
Paul de Weerd
Bericht 
dropping op de ginkelse heide, race to the bridge, march to the bridge :roll: allemaal in het oosterbeek/arnhem gebied


di apr 20, 2004 9:33 pm
LHek
Bericht 
Ja maar ik had 't over het Eindhoven-Veghel gedeelte. :wink:


di apr 20, 2004 10:02 pm
Paul de Weerd
Bericht 
ach so :)

nee sorry daar heb ik geen idee van


wo apr 21, 2004 12:22 am
Erwin Janssen
Bericht Herdenekingen Market Garden
In de corridor (Einhoven-Veghel) zal in september het een en ander geregeld worden. Ik kan alleen over Eerde en Veghel spreken, alhoewel ik wel weet dat in Best op 18 september het een en ander georganiseerd zal worden. Op 17 september zal in Eerde de normale herdenking bij het Geronimo monument bij de molen worden gehouden. Deze herdenking zal hoogstwaarschijnlijk door een militaire erewacht opgeluisterd worden. Maar op 19 september wordt het FEEST! Het exacte programma is nog in de maak maar hier een aantal highlights: paradroppings op de Vlagheide (dropzone A). Re-enactment groepen, medewerking van Wheels, static shows met voertuigen. In de molen verzameling uniformen, grote feesttent, big band, mischien wel de Andrew sisters. Afgesloten wordt met een gigantisch vuurwerk. Dit alles zal plaats vinden bij de molen. Het programma start 's morgens in Veghel en verplaatst zich om 15:00 uur naar Eerde.
Voor de liefhebber: Hou volgende intenet pagina in de gaten: www.airborne-eerde.tk
Hier worden alle ontwikkelingen bij gehouden.

Erwin Janssen,
Eerde


di apr 27, 2004 1:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group