Het is nu do maart 28, 2024 3:13 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
hulp gezocht!! 
Auteur Bericht
pedro
Bericht hulp gezocht!!
Beste stiwot forum bezoekers,

Ik ben opzoek naar wat tips/hulp omtrent het verleden van mijn vader.
Mijn vader is een paar jaar geleden overleden en voor die tijd had hij het maar weinig over de oorlog.
Daarom zijn er maar een beperkt aantal gegevens bij mij bekent, met deze gegevens heb ik rondgezocht bij div. Instantie`s waaronder niod en het ministerie van defensie wat oud engelandvaarders etc.

Bij het ministerie van defensie kreeg ik een uittreksel uit de registratieve gegevens, deze beginnen heleaas pas op het moment dat mijn vader is ingelijfd als dienstplichtige lichting `47 (mijn vader komt uit `27) echter mijn vader heeft in de 2de w.o. ook gevochten.

Uit de verhalen van mijn vader het volgende omtrent de tweede wereldoorlog
Is vertrokken vanuit bevrijd ned. gebiedt naar engeland
Heeft hier een oorlogstraining gevolgt van 6 weken (in gatwick)
Is hierna via antwerpen naar koch en cleve te duitsland gegaan

In de indie oorlog zat mijn vader in het 2de verkennings regiment 2de afdeling regiment huzaren van boreel 2de eskadron ingedeeld bij 7 december divisie x brigade mariniersbrigade
Mijn vader reed in een tank


Is er iemand die mij kan helpen bij het verduidelijke van het verleden van mijn vaders 2de wereldoorlog verleden

Alvast bedankt voor de moeite

Groetjes Peter


Laatst bijgewerkt door pedro op di sep 21, 2004 4:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di sep 21, 2004 1:20 pm
Hans
Bericht 
Peter, mocht je hier geen bevredigende reacties op krijgen, zou ik ook jou willen aanraden om deze oproep te plaatsen in het veteranenblad Checkpoint. Zij hebben speciaal enkele pagina's voor dit soort oproepen gereserveerd. Als je hierover (zoals email-adres) meer informatie wil, laat het me dan maar even weten.

Hans


di sep 21, 2004 1:26 pm
Erik_C
Bericht 
http://home.tiscali.nl/~ac23964/3-5RI/index.html behandelt o.a. de 7 dec. divisie, misschien vindt je er wat nuttigs.


di sep 21, 2004 3:50 pm
pedro
Bericht 
bedankt voor de reacties zover

aan hans: naar aanleiding van je pm ik wacht op je mail

aan ben: bedankt voor de links! erg leuk om te zien hoe meer info hoe beter, echter het gaat mij voornamelijk om de het 44 t/m 47 gedeelte en niet zo zeer om indie (deze google truc had ik ook ondekt :wink:)

aan ben: deze term [II-4-RI] is mij niet bekent kan je dat nog even toelichten?

aan eric: bedankt voor de link


Laatst bijgewerkt door pedro op di sep 21, 2004 4:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di sep 21, 2004 4:43 pm
pedro
Bericht 
ter aanvulling op mijn eerste bericht

uit contact met het instituut voo militaire geschiedenis;

"gezien de steden die u noemt (Goch en Kleve) kan het welhaast niet anders dan dat hier om operation veritable gaat"

de gevechten rondom het rijnland begin 45

is het bij iemand bekent welk onderdeel van de operation veritable nederlandse manschappen had?


di sep 21, 2004 4:48 pm
dvdhoven
Bericht 
Als hij in een Nederlands onderdeel heeft gezeten, dan kan het eigenlijk niet anders dan de Stoottroepen zijn. Die zijn nl meegegaan naar Duitsland.
De Prinses Irenebrigade heeft nl niet meegedaan aan operaties in Duitsland.

Als je in Google Stoottroepen ingeeft, vind je wat links met wat info.


di sep 21, 2004 6:13 pm
pedro
Bericht 
heb even met de stichting stoottroepen gebeld deze is echter pas in 46 opgericht
maar er bestaat wel een kans dat hij daar mogelijk bij heeft gezeten in 44/45

deze vereneging heeft ook een blad waar ik dus zeker even een oproep in ga plaatsen, mischien is er nog een enkele oudstrijder die mijn vaders naam herkend

bedankt dick.


di sep 21, 2004 7:14 pm
Hans
Bericht 
Peter, zojuist per PM de gegevens van Checkpoint naar je verstuurd. Gewoon je oproep even naar de redactie per mail/post versturen en veel succes.


di sep 21, 2004 7:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group