Het is nu do maart 28, 2024 9:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Toen & Nu 
Auteur Bericht
jan
Bericht Re: Toen & Nu
Maliebaan Utrecht, Toen & Nu


Afbeelding


wo feb 22, 2012 6:44 pm
Pieter F
Bericht Re: Toen & Nu
Mooi Jan!


wo feb 22, 2012 7:48 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Een van mijn stokpaardjes, Panzerjäger Abteilung van de 19.Luftwaffen Feld Division te Eeklo België :
Afbeelding
Afbeelding
Duidelijk niet zo technisch verzorgd als de bijdrages van Jan, de nu-foto komt van streetview :) .

Arjan


do feb 23, 2012 10:31 am
jan
Bericht Re: Toen & Nu
Arjan verzorgd of niet, je heb de locatie weten te achterhalen :wink:


do feb 23, 2012 1:58 pm
Pieter F
Bericht Re: Toen & Nu
jan schreef:
Arjan verzorgd of niet, je heb de locatie weten te achterhalen :wink:

Inderdaad! En dat geeft al een mooi beeld. Zo vind ik het wel grappig om te zien dat de linkerhoek van het gebouw nog altijd plaats biedt aan een aanplak/mededelingenbord.


do feb 23, 2012 2:28 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Dit vind ik zelf mijn mooiste vondst van de afgelopen jaren. Het betreft het 12.SS-Panzer Regiment te Gistel (tijdens een oefening in de buurt van Oostende), voorjaar 1944. Intussen is er streetview in België dus ik zal binnenkort nog eens een nieuwe virtuele wandeling ondernemen in deze streek. Tot mijn spijt heb ik het ophaalbruggetje van de bekende foto uit de 12.SS serie toen niet kunnen vinden, waarschijnlijk bestaat ie ook simpelweg niet meer. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de meeste bruggen daar eind 44 zijn opgeblazen.
Afbeelding
Afbeelding

Nu moet iemand anders maar weer eens een foto plaatsen want ik kan nog wel even doorgaan :wink: .

Arjan


do feb 23, 2012 3:17 pm
rjajo
Bericht Re: Toen & Nu
Arjan doorgaan vooral doorgaan :)


do feb 23, 2012 3:18 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Ik heb er vandaag met behulp van streetview weer een gevonden (zelfde 12.SS fotoserie). Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ik indertijd over de locatie van de foto's getipt ben door een Belgische kennis van Axis History Forum.
Afbeelding
Afbeelding
Twee foto's die ik al eerder gelocaliseerd heb:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit bruggetje zou ik dus nog graag vinden (heb hier nog twee andere foto's van):
Afbeelding

Arjan


do feb 23, 2012 6:38 pm
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
Leuk om te zien!


vr feb 24, 2012 12:54 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Meer dan twee jaar geleden kwam ik er achter dat een bekende serie foto's van MarderI's (Bundesarchiv) gemaakt is in Bolbec en dat de voertuigen in kwestie toebehoorden aan de 346.Pz.Jg.Abt.. Vanmiddag heb ik denk ik 3 foto's kunnen lokaliseren. Alle drie zijn vanaf dezelfde plek genomen, de eerste met het viaduct op de achtergrond, de andere twee met de rug naar het viaduct toe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


di maart 06, 2012 6:39 pm
paul van de weg
Bericht Re: Toen & Nu
Bijna zou ik van verbazing een onwelvoeglijk woord gebruiken. Hoe flik je dat toch?
Fenomenaal!!!

Paul


di maart 06, 2012 6:50 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
paul van de weg schreef:
Hoe flik je dat toch?
Paul


Eh, kwestie van obsessief bezig zijn vrees ik :mrgreen: . Ik heb overigens intussen wel twijfels over de twee laatste foto's, iets klopt er niet... Natuurlijk moet je een beetje geluk hebben, liefst een duidelijk herkenningspunt zoals een kerk of in dit geval een viaduct. Ook tref je soms locaties waar alle oude gebouwen gesloopt zijn en dan valt er weinig terug te vinden. Zo heb ik meer dan 50 foto's van Stug III's in Eeklo maar men is daar de laatste decennia zo drastisch aan het slopen geweest dat ik er maar een handvol kan terugvinden.

Groet,

Arjan


di maart 06, 2012 7:38 pm
paul van de weg
Bericht Re: Toen & Nu
reinaart schreef:
paul van de weg schreef:
Hoe flik je dat toch?
Paul


Eh, kwestie van obsessief bezig zijn vrees ik :mrgreen: . Ik heb overigens intussen wel twijfels over de twee laatste foto's, iets klopt er niet...

Let op de bossage achter de huizen. Daar kloppen alle toppen van bomen.


di maart 06, 2012 8:39 pm
Pieter F
Bericht Re: Toen & Nu
Mooi werk Arjan!


di maart 06, 2012 8:45 pm
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
reinaart schreef:
paul van de weg schreef:
Hoe flik je dat toch?
Paul


Eh, kwestie van obsessief bezig zijn vrees ik :mrgreen: . Ik heb overigens intussen wel twijfels over de twee laatste foto's, iets klopt er niet... Natuurlijk moet je een beetje geluk hebben, liefst een duidelijk herkenningspunt zoals een kerk of in dit geval een viaduct. Ook tref je soms locaties waar alle oude gebouwen gesloopt zijn en dan valt er weinig terug te vinden. Zo heb ik meer dan 50 foto's van Stug III's in Eeklo maar men is daar de laatste decennia zo drastisch aan het slopen geweest dat ik er maar een handvol kan terugvinden.

Groet,

Arjan


Je moet ook rekening houden met het juiste perspectief en standpunt.
Voor de laatste foto had je eigenlijk iets meer naar rechts moeten staan.

En ik gok dat die foto daarboven, met het viaduct op de achtergrond, met iets meer tele (inzoom) gemaakt is.
Die kun je zien in de verhoudingen van het viaduct, de huizen op de achtergrond links en rechts. Dat lijkt op het origineel dichterbij te staan. En dat is het effect wat gebruik van een telelens creeert. Misschien 70 mm of zo?
In dat geval moet je wat meer naar achteren lopen en iets meer inzoomen met het zelfde kader als je nu hebt.

Maar het blijft lastig om met een slechte foto in het "veld" te staan en even snel te beoordelen of de match perfect is.....


wo maart 07, 2012 10:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group