Het is nu do maart 28, 2024 11:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Toen & Nu 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
Als we het toch over toen en nu hebben, gelijk weer even reclame maken voor mijn eigen toen en nu projectje http://wo2thenandnow.blogeiland.nl/


wo maart 07, 2012 10:30 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Vin1 schreef:
Je moet ook rekening houden met het juiste perspectief en standpunt


Bedankt voor je reactie maar ik heb dus geen enkele foto zelf genomen, de meeste foto's zijn schermafbeeldingen van Streetview en ook een paar van internet geplukt (historische monumenten/makelaars) . Het grote nadeel daarvan is dus dat je nooit de perfecte hoek krijgt, en sommige locaties zijn (nog) niet toegankelijk. Wat een berg mooie foto's heb je gemaakt, daar steekt duidelijk erg veel werk in :shock: . Mijn voorkeur gaat zoals duidelijk zal zijn uit naar Duitse voertuigen en dan bij voorkeur geen wrakken. Hier nog een stel foto's van Sturmgeschütz Abteilung 1019(L) van de 19.Luftwaffen Feld-Division te Eeklo. Allemaal gemaakt in de Markt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De volgende keer gaan we de hoek om en de Boelare in :wink: .

Groet,

Arjan


do maart 08, 2012 12:06 am
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
Leuk! Ik dacht dat je de foto's zelf genomen had. Dan was het ook nog niet eens verkeerd hoor :wink:
En nogmaals, blijft leuk om te zien.
Mijn project heeft zeker veel tijd gekost aan voorbereiding en nabewerking. Het weekend daadwerkelijk fotograferen was nog het minste werk. Alleen de tijdsdruk was niet echt prettig omdat het te veel foto's in een te korte tijd was.


do maart 08, 2012 12:23 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Ik was de vorige keer gebleven bij het hoekpand tussen de Markt en de Boelare. Dit is een foto uit de vijftiger jaren:
Afbeelding
Vervolg serie Stugfoto's:
Afbeelding
Het pand waar de tekst "rouwkronen" op stond is nog goed herkenbaar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tegenwoordig zijn alleen de huisjes aan het eind van de straat nog herkenbaar en natuurlijk de watertoren:
Afbeelding
De lage kleine huisjes zijn ook op de oude foto's te zien maar door het Streetview perspectief lijkt de watertoren op de laatste "nu"-foto verder weg te staan. Misschien een volgende keer meer.

Arjan


vr maart 09, 2012 10:14 pm
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
Leuk!


vr maart 09, 2012 10:37 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Ik was er nog een vergeten uit de 12.SS fotoserie. De locatie is Café Petit Paris te Oostende. Als ik het goed begrepen heb is dit pand vorig jaar gesloopt :( . De locatie van de foto is overigens door een kennis van me gevonden.
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


ma maart 12, 2012 6:36 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Nog maar een paar plaatjes, dit keer uit Italië. Locatie is Piacenza, meer bepaald de brug over de Po en Piazza Milano dat daar vlak voor ligt. Te zien zijn een MarderIII M en twee of drie Grilles (sIG-33 auf Geschützwagen 38(t) H) van LSSAH in september 43. De MarderIII van de eerste foto is ook weer links op de tweede foto te zien, op de nu-foto zou ie voor de Peugeot garage staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een screengrab van een Grille met vaag op de achtergrond het standbeeld dat op de Piazza Milano staat:

Afbeelding
Afbeelding

Tenslotte een foto genomen vanaf de brug naar het standbeeld toe. Nu is te zien dat de MarderIII achter een versperring stond:

Afbeelding
Afbeelding

Arjan


di maart 13, 2012 7:09 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Ik heb nog twee foto's van LSSAH voertuigen in Udine gelokaliseerd (ook Italië, september 44). De foto's komen uit dit boek van Stefano Di Giusto:
http://www.panzer-ozak.it/description_eng.htm
De foto's van de MarderIII H en de StugIII zouden volgens het boek op Piazzetta Marconi genomen zijn. Dit was een beetje een probleempje omdat deze naam intussen niet meer bestaat. Na behoorlijk wat zoeken heb ik de locaties toch gevonden en ze zijn nog verrassend goed herkenbaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


do maart 15, 2012 12:08 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Deze sites bevatten mooie toen&nu plaatjes uit Italië :

http://freeforumzone.leonardo.it/lofi/I ... 24272.html

http://www.ciociari.com/speciali/storieguerra.htm


Arjan


za apr 28, 2012 8:40 pm
Pieter F
Bericht Re: Toen & Nu
Wederom mooi werk Arjan!


zo apr 29, 2012 7:37 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Op het moment staan er vier foto's van generaal Christiansen op ebay, twee zijn volgens de verkoper in Hilversum gemaakt. De andere twee (waar ook Hermann Göring op te zien is) zijn zo te zien bij Kasteel Oud Wassenaar gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


ma jun 04, 2012 12:00 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
KMA Kasteel van Breda. Een foto uit 1900:

Afbeelding

Luftwaffe Sani-eenheid met twee Hollandse soldaten 1940 :

Afbeelding

Afbeelding

Arjan


do jun 21, 2012 11:19 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Voormalige Wilhelmina Kazerne (Veldartillerie) in Bergen op Zoom:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


vr jun 22, 2012 10:46 am
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Nog twee ebayfoto's die eenvoudig te lokaliseren zijn, Ortskommandantur Alkmaar in Huize Voorhout :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog wat info over dit gebouw:

http://www.ditisalkmaar.nl/foto/huize_voorhout

Arjan


vr jun 22, 2012 2:15 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Ik vroeg me af of het hotel op deze foto uit het album van de 22.Luftlande-Division nog te vinden zou zijn. Het Waldhotel Felsenkeller te Bad Iburg blijkt nog steeds te bestaan, het is er overigens niet mooier op geworden maar dat geldt voor de meeste toen/nu foto's :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


vr jun 29, 2012 1:39 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group