Het is nu vr maart 29, 2024 1:41 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Toen & Nu 
Auteur Bericht
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Op ebay staat momenteel een foto van Café Restaurant de Seinpost in Noordwijk tijdens de bezetting. Grappig genoeg is er een foto van begin april 40 met een defilé voor Wilhelmina. Voorts is er een foto van vlak na de oorlog waarbij de door de Duitsers gebouwde tankmuur afgebroken wordt. Tegenwoordig bestaat het pand niet meer en als ik het goed heb is er nu een woeste leegte (een verschrikkelijk ongezellig plein).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


ma jul 09, 2012 8:15 pm
Vin1
Bericht Re: Toen & Nu
Ja in het afbreken van de sfeer ze goed helaas....


ma jul 09, 2012 10:11 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Op ebay staan momenteel vier foto's van Gouda. De Waag en hotel de Zalm:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stadhuis:

Afbeelding
Afbeelding

Heb deze locatie niet opgezocht:
Afbeelding

Is er trouwens iemand die wat meer info heeft over deze foto's (bij welke gelegenheid etc.) ?

Ik kon het niet laten om te zien of ik deze foto kon lokaliseren. Hij blijkt in Oosteeklo te zijn gemaakt, tegenwoordig is in dit pand Taverne Den Eikel gevestigd :mrgreen: . De ondergevel is vernieuwd maar het bovendeel is nog grotendeels origineel.

Afbeelding
Afbeelding

Arjan


di aug 07, 2012 9:53 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Momenteel veel foto's uit Tongeren op ebay. Ook een aantal van General der Flieger Wilhelm Wimmer. Veel van de foto's zijn in en rond de Ambiorixkazerne gemaakt. Deze kazerne is op het moment al gedeeltelijk afgebroken en het restant krijgt een andere bestemming.
http://www.ebay.nl/sch/koelsch333/m.htm ... 513&_pgn=3

Afbeelding

Opel Admiraal van Wimmer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Arjan


di aug 14, 2012 10:34 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Momenteel staan er een stel foto's op ebay van de 227.Infanterie Division. Dit is een interessante eenheid omdat deze gebruik maakte van allerhande Beutepanzer. Niet alleen Nederlandse pantserwagens maar ook gemechaniseerd geschut op het chassis van Britse en Franse tanks. De bedenker van laatstgenoemde was Major Alfred Becker. De volgende foto is niet bijzonder maar voor mij wel interessant omdat hij op nog geen 5 kilometer van mijn huis gemaakt is. De foto is gemaakt voor het voormalige gemeentehuis in Clinge (de grens loopt door dit dorp en het Belgische deel heet de Klinge).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


zo jan 26, 2014 4:57 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Toen & Nu
Hoe lukt het jou toch elke keer weer de locaties op de foto's te vinden? Erg knap! :)

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo jan 26, 2014 9:07 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Toen & Nu
En dan is hij nog eens mijn "hofleverancier" qua Schelde foto's :wink:

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo jan 26, 2014 9:40 pm
Profiel
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Hallo heren,

Kevin: het lokaliseren was eerlijk gezegd niet moeilijk, de verkoper gaf bij de foto al aan dat het om Klinge in België ging :wink: . Nu betrof het hier eigenlijk Clinge in Nederland maar zo groot is dit dorp nu ook weer niet en bovendien wist ik al vrij zeker waar ik moest zoeken (ben hier al erg vaak voorbij gereden).

Jean: Over Schelde foto's gesproken, tot vorige week stonden er twee foto's op ebay van herstelwerkzaamheden aan de Waasland tunnel. Mij niet helemaal duidelijk of die uit 40 of 44 stammen, maar ik denk 40.

Groet,

Arjan


zo jan 26, 2014 10:55 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
De laatste weken stonden er nogal wat foto's op ebay van een Zollgrenzschütz eenheid in Zeeuws-Vlaanderen. Heb de Grenzaufsichtsstelle in Terneuzen kunnen lokaliseren. Het betreft de Grenulaan te Terneuzen. Grappig genoeg woonde mijn vader in die tijd in deze straat, waarschijnlijk het grote herenhuis dat op de achtergrond staat maar misschien is het al afgebroken. Ik weet in ieder geval dat hij in een groot (en koud)= :wink: ) herenhuis woonde en vanuit de dakgoot de Schelde kon zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


ma feb 09, 2015 4:04 pm
reinaart
Bericht Re: Toen & Nu
Een 8.8cm Pak 43 "Scheunentor" in een muziekkapel te Nieuwland (bij Middelburg) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arjan


di sep 13, 2016 10:33 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group