Het is nu do maart 28, 2024 5:57 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Bastogne memorial Walk 2009 ( 65 jaar na dato ) 
Auteur Bericht
Rednas
Bericht 
Wat ik erover gehoord heb is dat het deze keer groots wordt vanwege het 65 jarig "jubileum". Er worden 100.000 mensen verwacht en een flink aantal hoogwaardigheidsbekleders komen, waaronder Barack Obama en Sarcozy.

Maurice1976 schreef:
@Sky: ik vermoed, 3rd U.S. Army gezien de flyer...

Ik hoop wel dat ze dit jaar die re-enactors goed verdelen over de routes, afgelopen jaar was op de '16km' op bepaalde lange stukken niets te zien terwijl in het begin van de routes die re-enactors op elkaar geplakt zaten...

Bij het genoemde Assenois (iets onder Bastogne) zal er een 5 km lang display zijn door een aantal Nederlandse groepen (met oa ondergetekende ;)). Hier wordt de doorbraak uitgebeeld dat bij het bunkertje van Assenois gebeurde, door de 4th Armoured division met de linkup met de 101st Airborne.
Op andere punten langs de route zullen ook reenactors zijn, maar daar weet ik verder niet veel vanaf, zo zal er ook bij Vaux-sur-sure een schijngevecht zijn).

Grt,
Sander


ma okt 26, 2009 6:40 pm
Vin1
Bericht 
leuk! Ik ga voor de 16KM, als ik mijn vader ook zo gek krijg :lol:
Eerst nog voor die tijd even oefenen met wandelen.
Aangezien ik nooit wandel.......
In eerde was ik al blij dat ik weer terug was na 7,5 KM :oops:


di okt 27, 2009 10:45 am
Vin1
Bericht 
Kijk de echte die hard !
Zo ver ga ik niet hoor.
Maar goed, ik loop wel mee. Als het meezit de 16 KM
Dan ben je toch ook al snel een uur of 4 a 5 bezig als je rustig aan doet volgens mij?


di okt 27, 2009 3:35 pm
John S.
Bericht 
Ik zal er zijn. Over het meelopen denk ik nog even na....


di okt 27, 2009 5:55 pm
Vin1
Bericht 
@JohnS: Waarom overweeg je om niet mee te lopen?

En ik overweeg ook eventueel de 12 KM, maar dit is volgens mij alleen maar heen en terug lopen dezelfde route?


wo okt 28, 2009 9:49 am
Ronald S
Bericht 
Vin, ZO werkt het niet bij de BHW (Bastogne Historical Walk).
Ze zetten mooie routes uit en komen niet of nauwelijks op dezelfde plaats terug.

Groet

Ronald


wo okt 28, 2009 10:25 am
Vin1
Bericht 
Ik dacht dit te zien in het routekaartje op de site.
Ik kan het nu niet nakijken omdat de site er volgens mij even uit ligt.
(Ik krijg in elk geval een foutmelding....)


wo okt 28, 2009 10:30 am
Maurice1976
Bericht Vergeten we niet hier even langs te gaan!!
Afbeelding


wo okt 28, 2009 12:23 pm
Vin1
Bericht 
@FIWI: Bedankt voor je info. 4 a 5 uur lopen is best lang (voor mijn vader) Is er verder ook nog veel te beleven in Bastogne wat de moeite waard is. Anders pak ik een kortere afstand. En bedankt voor je tip voor Nuts Cave. Dat ga ik dan inderdaad ook maar even bezoeken. Ik wilde daar toch nog een paar Now&Then foto's maken. Zeker nu het pand bedreigd wordt. Al kan ik mij niet voorstellen dat dit echt plat gaat hoor....


wo okt 28, 2009 1:10 pm
David
Bericht 
Ga dit jaar ook voor het eerst meelopen. Het wordt de 12km denk ik..

Het 'centre sportif' waar je je moet inschrijven is ook het vertrekpunt?? Deze is op de weg naar het Mardasson meen ik.
Maar aangezien ik denk dat het dit jaar nog drukker als anders wordt schrijf ik me van te voren in.


do okt 29, 2009 9:29 am
Vin1
Bericht 
Rednas schreef:
Wat ik erover gehoord heb is dat het deze keer groots wordt vanwege het 65 jarig "jubileum". Er worden 100.000 mensen verwacht en een flink aantal hoogwaardigheidsbekleders komen, waaronder Barack Obama en Sarcozy.
Grt,
Sander


Weet je ook waar bijv. Barack Obama zal gaan spreken en wanneer om hoe laat? Lijkt me toch ook wel leuk om mee te maken?


do okt 29, 2009 10:24 am
Ronald S
Bericht 
Centre Sportif is ook het vertrekpunt inderdaad en ligt aan de weg van Bastogne naar het Mardasson, ook dat is correct.


do okt 29, 2009 11:23 am
David
Bericht 
Tijdens de 60-jarige herdenkingen was er op de zondag ook een optocht van alle reenacters met de daarbij behorende voertuigen als afsluiting. Daar waren toen ook een Stuart en enkele Shermans bij.
Zal dat dit jaar ook weer zijn?


do okt 29, 2009 2:34 pm
Rednas
Bericht 
Heb zojuist bericht gekregen dat de gemeente Bastogne veel dingen heeft geboycot rondom de wandeltocht mbt het reenactment gedeelte en het maar heel minimaal zal doorgaan.


ma nov 16, 2009 1:39 pm
Rednas
Bericht 
Blijkbaar dit keer dus wel, voor enkelen is een jaar werk in 1 keer weggewuifd. Zojuist op het Duitse forum gevonden, uit de mail van diegene die het reenactmentgedeelte regelde:

"-there will be no Mockbattle in the woods and on the Bogges Bunker
-there will be only the ceremony on the bunker
-there are not aloud "ANY RE_ENACTORS IN GERMAN UNIFORMS " in bastogne and all the area's around it !!!!!!!
-there are only US Troops aloud to display on the walk
-there are no trucks,jeeps,m8,halftracks ,etc aloud on the route of the walk from the chateau to the Bunker"


ma nov 16, 2009 6:59 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group