Het is nu do maart 28, 2024 10:23 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Onderstel Me109 
Auteur Bericht
Biggels
Bericht Onderstel Me109
Hoi,

Vraagje.
Tijdens baggerwerken werkzaamheden ten hoogte van bergen op de Noordzee. (p/m 6 tot10km westelijk uit de kust)
Zijn er onderdelen van een vliegtuig boven water gehaald. Het gaat om een Duits onderstel en waarschijnlijk om een Me109.
Tevens zijn er ook nog diverse onderdelen boven water gekomen.
Op het onderstel staan nummers. ( R8-2784.02.25<>A5) Maar wat ik begrepen heb zeggen deze nummer niks over het type toestel dan wel het serie nummer van het toestel.
Graag wil er achterkomen wat voor toestel, de type en wie de piloot was.
Hoe kan ik dit het beste doen.

Gr Biggles,


zo nov 15, 2015 11:23 pm
jw1985
Bericht Re: Onderstel Me109
De letters en cijfers R8 zeggen misschien toch wel wat.

De Messerschmitt 109 Turbo-Lader(Me-109TL) was namelijk een jachtvliegtuig dat in 1943 ontwikkeld werd maar nooit heeft gevlogen. Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109TL

Wel werd de motor van dit type gebruikt voor andere vliegtuigen. Deze motoren (versie TL of Turbo-Lader Strahltriebwerk) hadden zogenaamde modification kits. Een van deze modifications stond bekend onder de naam R8

Het ging hierbij om de installatie van een 300 liter "Irmer-Behalter" (brandstoftank).

Zie voor alle informatie deze link: http://www.luft46.com/mess/me109tl.html


Edit: Wikipedia heeft het bij de R8 over "R8: Addition of wing mounted MK 108 cannons and cockpit armour (as fitted to the FW 190A-8 and A-9 zie: https://en.wikipedia.org/wiki/R%C3%BCstsatz


di nov 17, 2015 5:04 pm
Biggels
Bericht Re: Onderstel Me109
Dank je wel voor reactie jw 1985.
Ben al druk bezig geweest om te kijken of ik verder kom.
Ik heb gezocht op het internet of daar een me 109 (ten westen van Bergen op de Noordzee) was terecht gekomen.
En dat was in 1941 een me 109-E7
Maar op andere sites geven weer een andere plaats aan.
Ik zou graag de foto's der op zetten maar dat lukt niet sorry :(


wo nov 18, 2015 10:33 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Onderstel Me109
viewtopic.php?f=22&t=6961

_________________
Ni dieu, ni maitre


do nov 19, 2015 4:02 pm
Profiel
Biggels
Bericht Re: Onderstel Me109
Hallo,
Hierbij de foto's van het onderstel van de me 109 hopelijk kan er nu meer duidelijk komen over de type werk nummer en ander gegevens.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


vr nov 20, 2015 10:11 am
dg1983
Bericht Re: Onderstel Me109
Je zou misschien eens contact op kunnen nemen met de gemeente van de dichtstbijzijnde woonplaats of hun misschien meer informatie hierover hebben van deze crash


vr nov 20, 2015 10:20 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group