Het is nu vr maart 29, 2024 12:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Laatste overlevende 'voorproever': "Hitler was vegetarier" 
Auteur Bericht
Paul Siemons
Bericht Laatste overlevende 'voorproever': "Hitler was vegetarier"
Laatste overlevende 'voorproever' bevestigt: "Hitler was vegetariër"

Margot Woelk (95) is wellicht de laatste overlevende van een team jonge vrouwen dat Hitler inlijfde om zijn eten te testen en zo zijn risico op vergiftiging te minimaliseren. Woelk doorbreekt een decennialange stilte en onthult nu details over Hitler in The Times. .


Elke dag tussen elf en twaalf uur 's middags moest Woelk het eten van de Führer proeven voordat zijn maaltijd naar zijn Wolvennest werd gebracht. Er moest telkens een uur zitten tussen het tijdstip waarop het voedsel was getest en het moment waarop Hitler begon te eten. Zo zouden de effecten van eventueel gif in zijn eten bij de voorproevers duidelijk worden.

"Ook geen vis"
"Alles was vegetarisch, heerlijk verse zaken, van asperges tot paprika's en bonen, opgediend met rijst en salades. Alles lag op één bord, zoals het ook voor hem werd geserveerd. Vlees was er niet en ik herinner me ook geen vis".

"Uiteraard was ik bang. Mocht zijn eten vergiftigd geweest zijn, ik zat hier niet meer. We werden gedwongen zijn eten te proeven, we hadden geen keuze".

Bratwurst
Het verhaal van Woelk bevestigt wat al lang aangenomen werd, namelijk dat Hitler vegetariër was. Toch wordt vaak gesuggereerd dat hij geen vegetariër was in de moderne zin van het woord, hij lustte namelijk af en toe wel een Bratwurst. Of, zoals Jeroen Meus ons leerde, een gebakken forel.

Gevlucht
Woelk werd aangesteld als voorproever van Hitler nadat haar man naar het front was vertrokken. Aanvankelijk mocht ze van de SS bij haar schoonmoeder blijven wonen, maar na een aanslag op Hitler in juli 1944 werd ze gedwongen in een schoolgebouw vlak bij Hitlers hoofdkwartier in te trekken. Nadat Hitler zijn Wolvennest had verlaten en de Russen het hadden veroverd, vluchtte ze. Een nazi-officier hielp haar naar Berlijn terug te keren. Volgens de bejaarde vrouw verdwenen de andere voorproefsters, allemaal jonge vrouwen, toen de Russen arriveerden.


Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... medium=RSS


do feb 14, 2013 11:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group