Het is nu do apr 18, 2024 7:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Mag dit? 
Auteur Bericht
Marius Peter
Bericht Mag dit?
Best forum,

De acties van het Nederlandse leger zijn in mijn ogen onlosmakelijk verbonden met de gevolgen van WOII maar beslaan uiteraard een ander tijdvak.

Is het mij toegestaan om een Kris uit 1948 ter taxatie aan te bieden via dit forum of is dit over het randje.

Ik hoor het graag.


wo okt 26, 2011 8:56 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Mag dit?
Daar zullen de moderatoren over moeten beslissen, maar als we die kant op gaan tsja. Ik vind de Korea Oorlog een direct gevolg van Wo2 dus kan dat dan ook allemaal behandeld worden. De Oost-West deling is een direct gevolg van Wo2, dus kan alles over de koude oorlog dan ook hier behandeld worden. Ik zou het strikt scheiden. Maar nogmaals dat is slechts mijn mening, hier gaan de moderatoren over.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo okt 26, 2011 9:14 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht Re: Mag dit?
Marius, als ik het goed begrijp heeft deze Kris uit 1948 te maken met de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog. Hoewel de onafhankelijkheidsoorlog een direct voortvloeisel is uit de Tweede Wereldoorlog, valt het toch buiten de kaders van dit forum. Dit forum focust zich op de geschiedenis en actualiteit van de Tweede Wereldoorlog, de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog wordt daar niet onder gerekend.

Er zijn op het Internet diverse stichtingen en instellingen te vinden die zich bezighouden met de geschiedenis van de gebeurtenissen in Indië direct na de Tweede Wereldoorlog? Wellicht is het verstandig om van de expertise van deze mensen gebruik te maken?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo okt 26, 2011 10:55 pm
Profiel
Marius Peter
Bericht Re: Mag dit?
Egbert schreef:
Marius, als ik het goed begrijp heeft deze Kris uit 1948 te maken met de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog. Hoewel de onafhankelijkheidsoorlog een direct voortvloeisel is uit de Tweede Wereldoorlog, valt het toch buiten de kaders van dit forum. Dit forum focust zich op de geschiedenis en actualiteit van de Tweede Wereldoorlog, de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog wordt daar niet onder gerekend.

Er zijn op het Internet diverse stichtingen en instellingen te vinden die zich bezighouden met de geschiedenis van de gebeurtenissen in Indië direct na de Tweede Wereldoorlog? Wellicht is het verstandig om van de expertise van deze mensen gebruik te maken?


OK dat is helder . Dank je.

Heb je misschien een paar links voor me of kent iemand een persoon die met Ned. Indie bezig is qua verzamelen?


do okt 27, 2011 11:34 am
earlymb
Bericht Re: Mag dit?
Ik doe wel wat met Nederlands-Indië 1945-1950. PB maar als je iets moet weten, misschien kan ik je helpen.

Grtn

David


do okt 27, 2011 7:42 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht Re: Mag dit?
Goed om te zien dat er een forumlid is die je verder kan helpen. :)

Omdat dit verder buiten de kaders van het forum valt -> slotje.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do okt 27, 2011 10:39 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group