Het is nu do maart 28, 2024 11:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Waar is deze foto gemaakt? 
Auteur Bericht
Vin1
Bericht Waar is deze foto gemaakt?
Hierbij wil ik een algemeen topic openen om de locatie van oude onbekende foto's te achterhalen.

Waarom alle foto's in 1 topic plaatsen?

De voordelen zijn:
- minder vervuiling op het forum.
- de foto's zijn gebundeld in 1 topic. Het topic zal waarschijnlijk steeds weer boven komen en onder de aandacht blijven. Nieuwe forumgebruikers komen dan ook eerder met dit topic in aanraking en gaan misschien toch alle foto's die geplaatst zijn bekijken. Daardoor wordt de oploskans ook weer groter.

Heb je dus een foto of meerdere foto's waarvan je de locatie niet weet, maar dit wel graag wilt weten? Plaats dan de foto in dit topic.

Echter lijkt het mij wel verstandig om wat kleine richtlijnen in te voeren:

1) Plaats boven het nieuwe zoekplaatje een volgnummer. Dit nummer moet opvolgend zijn op het zoekplaatje die de gebruiker voor jou heeft geplaatst. hierbij hou je het overzichtelijk voor anderen en met reageren van andere gebruikers is dit ook handig omdat ze kunnen reageren aan de hand van het fotonummer die geplaatst is.

2) Bij het reageren op een zoekplaatje, zet er dan altijd even bij op welk fotonummer je reageert zodat het overzichtelijk blijft.

3) zodra een fotolocatie is geïdentificeerd, zet die gegevens dan in de betreffende post bij de foto waar het om gaat. Dan weet gelijk iedereen dat die foto is geïdentificeerd.

4) Probeer on-topic te blijven en begin geen andere discussies die niet meer over het foto-oplossen gaan.

(Mocht er nog iemand anders tips hebben om dit topic tot een succes te maken, geef dit dan even door. bij voorkeur met een persoonlijk bericht om dit topic on-topic te houden)


do sep 30, 2010 12:12 am
Vin1
Bericht 
Laat ik dan gelijk maar de spits afbijten met een serie (opgeblazen) bruggen foto's................

Foto1: Opgeblazen verkeersbrug bij Arnhem - 1940
Opgelost door Wilco Vermeer

Afbeelding

Foto2
Afbeelding

Foto3
Afbeelding

Foto4
Afbeelding

Foto5: Rijnbrug tussen Chalampé en Neuenburg
Op 7 oktober 1939 bliezen de Fransen de Rijnbrug op

Afbeelding

Foto6 = Vlakebrug t.h.v. Hansweert / opgelost door Rudi
Afbeelding

Foto = Brug t.h.v. Zaltbommel / opgelost door Vin1
Afbeelding

Foto8
Afbeelding

Foto9
Afbeelding

Foto10 = Opgelost
Tenaard (Belgie) De bloemmolens aan het Kempens Kanaal. De foto is in spiegelbeeld afgedrukt.
Zoeken op Google met "de bloemmolens Tenaard" geeft direct resultaat
.

Afbeelding

Foto11
Afbeelding


do sep 30, 2010 12:18 am
Vin1
Bericht 
Heb jij ook nog een paar oude foto's waarvan je de locatie graag zou willen weten? Deel deze dan in dit topic en zet deze in dit topic. Altijd leuk als een zoekplaatje opgelost kan worden......Wie volgt met plaatsen :wink:



[EDIT barry] Goed topic en goede topics hebben geen schreeuwerig TT's nodig ;). [/EDIT]


do sep 30, 2010 12:23 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Goed idee Vincent, wel een tip, zodra een fotolocatie is geïdentificeerd, zet die gegevens dan in de betreffende post bij de foto. Dan weet gelijk iedereen dat die foto is geïdentificeerd.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do sep 30, 2010 8:56 am
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Bedankt voor de goede tip Wilco, ik zet het er gelijk bij!


do sep 30, 2010 9:02 am
Rudi
Bericht 
Foto 6 is de Vlakebrug. Brug over het kanaal van Zuid-Beveland thv Vlake/Hansweert.
(Zeeland) Opgeblazen in mei 1940.


za okt 02, 2010 10:37 am
Vin1
Bericht 
Rudi schreef:
Foto 6 is de Vlakebrug. Brug over het kanaal van Zuid-Beveland thv Vlake/Hansweert.
(Zeeland) Opgeblazen in mei 1940.


Bedankt voor de oplossing. Via google zie ik inderdaad meer foto's van deze zelfde brug. Alleen waar lag / ligt deze brug precies?
Betreft dit de locatie Oude ryksweg / Kanaalweg. Waar nu een boogbrug is?


za okt 02, 2010 1:21 pm
Rudi
Bericht 
Hij lag op de zelfde plaats als waar nu de huidige (boog) brug ligt.
Lokatie is inderdaad Oude Ryksweg / Kanaalweg. N289


za okt 02, 2010 2:06 pm
Vin1
Bericht 
Foto 7 is de brug bij Zaltbommel. Eigenlijk 2 bruggen.


zo okt 03, 2010 11:51 am
Vin1
Bericht 
Hierbij weer een foto ter indentificatie.
Betreft een foto van het 53e infanterieregiment van de 14e infanterie divisie. Weet iemand waar deze versperring precies gestaan heeft?
Misschien herkent iemand de huizen?

Foto12
Afbeelding

Foto12A (Detail huizen)
Afbeelding


za nov 06, 2010 1:28 am
kronieker
Bericht 
Foto 5 is waarschijnlijk de spoorbrug over de maas tussen Cuijk en Mook. Deze werd opgeblazen in 1940. Indien mijn aanname klopt dan is de foto genomen aan de Brabantse zijde van de Maas.


di feb 01, 2011 12:13 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor je reactie.

Lag er wel een brug tussen Cuijk en Mook? De brug bij Mook is het op zeker niet?
Lijkt mij niet zo logisch 2 overgangen zo dicht bij elkaar?


di feb 01, 2011 1:46 pm
IA010
Bericht 
Foto 10: brug te Turnhout. Ik heb daarvan een foto uit een andere hoek. Opgeblazen op ik meen 13 mei 1940. Daar lag de Belgische 18e Divisie en het Franse 1.DLM. Na de Franse geleidelijke terugtrekking werd door Belgische of Franse sappeurs deze brug (en alle andere nabij) opgeblazen.


di feb 01, 2011 2:04 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tussen Cuijk en Mook lag en ligt alleen een spoorbrug. De Duitsers hebben daar later een pontonbrug tussen Middelaar en Cuijk neergelegd.
De spoorbrug ligt in beide plaatsen hoog, de foto kan mijns inziens nooit dichtbij de brug genomen zijn. Wat overigens niet weerlegt dat de foto niet in Cuik of Mook/Middelaar genomen zou kunnen zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di feb 01, 2011 2:23 pm
Profiel WWW
IA010
Bericht 
Dat is de brug bij Mook - Katwijk niet hoor Wilco. Ik mis de boogelementen die juist over de rivier lagen, terwijl de lage hoekige elementen boven de uiterwaarden lagen.

De brug op de foto is van hetzelfde type als bij Roermond lag.


di feb 01, 2011 3:08 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group