Het is nu do maart 28, 2024 6:14 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Een metalen knoop met leeuw, bodemvonst in Belarus 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik kan nog een andere verklaring geven. Een heel plausibele.
Na de Burgeroorlog, tussen Wo1 en Wo2 en ook nog na Wo2 zijn verschillende West-Europese "Communisten", veelal idealisten naar de Sovjet-Unie getrokken om daar mee te helpen de Sovjet/Communistische "heilstaat" op te bouwen. Daar hebben zeker ook Nederlandse en ook Belgische mensen bij gezeten. Ik kan me voorstellen dat deze personen bijvoorbeeld dumpkleding of misschien wel door henzelf gedragen legerkleding hebben meegenomen daar naartoe. Misschien???????

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma maart 01, 2010 9:38 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Guy schreef:
Maar denk als men zelf geen bijdrage kan leveren, dat men dan beter niet reageert op zulke onderwerpen.

Wat ben jij een zuur ventje zeg. Uiteraard is duidelijk dat het een Belgische knoop betreft MAAR hoe en waarom die knoop in de Wit-Russische bodem verdween is volstrekt onduidelijk en daar at random allerlei theorieën tegenaan gooien is koffiedik kijken en weinig wetenschappelijk. Daar doe ik dus niet aan mee. Maar veel plezier met jullie spelletje theorietjes maken.


ma maart 01, 2010 10:10 pm
Guy
Bericht 
Bedankt voor het compliment, Harro :D
Ook bedankt voor U positieve bijdrage tot dit onderwerp. :lol:

Ik tracht een antwoord te geven op de vraagsteller.
En niet kort door de bocht te gaan met allerlei mogelijkheden voor wat de knoop eigenlijk staat.

Ik ga verder hierop niet reageren, want met historici :mrgreen: ga in niet in twistgesprek

Guy


ma maart 01, 2010 10:25 pm
Harro
Bericht 
LOL, en wat is jouw antwoord? Dat je het niet weet.


ma maart 01, 2010 11:35 pm
maximus-ww2
Bericht 
Geen ruzie maken mennen :lol:

Voor mij is het al voldoende dat ik met (dank aan jullie) zekerheid weet dat het een Belgisch knoop is.

Voor de rest, jah... het werd gevonden in bos bij Brest (tegen Poolse grens) en van daar tot Rusland is nog wel even rijden hoor.

In ieder geval kan hier een hele tak geschiedkundige informatie ontstaan over Belgen in "Rusland" en omgekeerd, maar ik denk niet dat het de bedoeling is, hoewel... ik hou niemand tegen! :D


di maart 02, 2010 12:16 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group