Het is nu do maart 28, 2024 3:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Memorial Day 2009 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht Memorial Day 2009
Memorial Day 2009 - 23 en 24 mei

Dit weekend worden er op de Amerikaanse Begraafplaatsen Ardennes, Henri-Chapelle en Margraten de jaarlijkse Memorial Day ceremonies gehouden. Deze vinden zoals altijd plaats in het weekend voor Memorial Day in Amerika. De programma's vinden de ceremonies zien er als volgt uit:

Saturday, May 23 - 10am
The Ardennes Cemetery
Neuville-en-Condroz


Programma: http://www.aomda.org/htm/md/pr_ac.shtml

Saturday, May 23 - 4pm
Henri-Chapelle Cemetery
Aubel/Hombourg


Programma: http://www.aomda.org/htm/md/pr_hcc.shtml

Sunday, May 24 - 3pm
Netherlands Cemetery
Margraten


Programma: http://www.adoptiegraven-margraten.nl/prog2009.htm[/b]

Zijn er nog mensen hier die een of meerdere ceremonies zullen bezoeken?

Afbeelding


di mei 19, 2009 9:36 pm
John S.
Bericht 
Spitfire:
Citaat:
Zijn er nog mensen hier die een of meerdere ceremonies zullen bezoeken?



Wat denk je zelf?


di mei 19, 2009 9:56 pm
Dennis N
Bericht 
Ik ben zowiezo te vinden op Margraten, heb immers een officiele uitnodiging van de Amerikaanse ambassade op zak. ;)
Misschien pak ik een hotel in de buurt en ga ik zaterdag naar Henri-Chapelle.


wo mei 20, 2009 12:22 am
zwolle
Bericht margraten 2009
Ik zal ook op Margraten aanwezig zijn.Mijn tweede bezoek aan Margraten maar de eerste keer tijdens Memorial Day.
Ben van plan een bloemetje te leggen bij de graven van de bemanningsleden die in en rondom mijn woonplaats Zwolle zijn gesneuveld en waar ik het afgelopen half jaar druk bezig mee ben geweest (en nog steeds ben) om foto's en informatie van deze mannen te achterhalen.


wo mei 20, 2009 10:39 am
RainbowRob
Bericht 
Zaterdag ben ik de gehele dag in Belgie te vinden: eerst Ardennes daarna HC


wo mei 20, 2009 4:18 pm
struyf
Bericht 
Citaat:
Zondag 24 mei - 15:00 uur
Flanders Field American Cemetery (Waregem, België)
Zeer mooie plechtigheid !


Grote kans dak ook tot daar kom, alhoewel op hetzelfde ogenblik de Stampe en Vertongen Fly-In plaatsvindt (groot dilemma..) :?

Zaterdag op Ardennes en HC

Grt
Tim


do mei 21, 2009 3:40 pm
Let's Go
Bericht 
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om te komen. Ik kan geen vrij van m'n werk krijgen, en even voor een uurtje rij ik niet heen en weer. Ik ben een paar weken geleden gelukkig nog geweest, maar op Memorial Day helaas niet.


do mei 21, 2009 9:48 pm
Pieter F
Bericht 
Vanmorgen even op Margraten geweest om bloemen bij het graf van Robert Hull te brengen, aangezien ik zondag verhinderd ben.


vr mei 22, 2009 8:23 pm
John S.
Bericht 
Ik zal er zondagachtend zijn.

Heb even geen zin in de drukte en het lange luisteren naar het opnoemen van de namen van kransleggende organisaties. Hoewel ik het natuurlijk wel waardeer dat er zoveel kransen gelegd worden.

Ik heb trouwens van Frenk begrepen dat de organisatie er naar streeft om het aantal kransleggers af te bouwen, om zo de ceremonie qua tijd in te korten.


vr mei 22, 2009 8:41 pm
John S.
Bericht 
En natuurlijk hoop ik ook enkele 17th-Airborne vrienden te ontmoeten.


http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 696&ref=mf


za mei 23, 2009 8:53 am
wo2-freak
Bericht 
Gisteren was ik een oude man tegengekomen op de begraafplaats in Henri-Chapelle, hij vertelde over een herdenking van alle dode Amerikaanse militairen.
Ze waren al druk aan het voorbereiden daar, vlaggetjes neerzetten, gras maaien, stoelen + tafels neer zetten :D


za mei 23, 2009 11:28 am
struyf
Bericht 
Citaat:
Zondag 24 mei - 15:00 uur
Flanders Field American Cemetery (Waregem, België)
Zeer mooie plechtigheid !


Ik ben er daarstraks naartoe gereden, maar het zal toch wel de laatste keer geweest zijn... :(

Ik heb nu toch al wel enkele Memorial Day ceremonies bijgewoond (waaronder gisteren Ardennnes en HC), maar hier heb ik mij toch serieus zitten ergeren.

Van de ceremonie niks dan goed, maar zelden zoveel ongeïntresseerde mensen onder elkaar gezien... :x
Terwijl dit zo'n mooie plechtigheid kan worden door het ietwat intieme karakter van dit kerkhof...

Grt
Tim


zo mei 24, 2009 9:32 pm
Dennis N
Bericht 
Zojuist terug van weekendje Memorial Day op HC en Margraten, klein fotoverslag volgt morgen. Eerste indruk, HC was heel magertjes, weinig volk, nagenoeg geen bloemen bij de graven, paranoia beveiliging, ben ook eerder weg gegaan.
Margraten was warm, heel warm.... Wel heel druk, veel bloemen, relaxte sfeer, mooie ceremonie, alleen jammer dat die kranslegging toch wel erg lang duurt. Mooie plaatsen, 4de rij van voren bij de genodigden, alleen omdat er paraplu's werden uitgedeeld voor de zon heb ik eigenlijk niets van de sprekers kunnen zien....


zo mei 24, 2009 10:00 pm
zwolle
Bericht 
Ik was gisteren aanwezig op Margraten.Mijn eerste bezoek aan Margraten tijdens Memorial Day.Ik moet zeggen het heeft wel indruk gemaakt.Inderdaad veel bloemen.Aangezien ik 's morgens al om 09.30 op de begraafplaats was heb ik het middaggedeelte gelaten voor wat het is.Ook nog een Amerikaan gesproken van de 381e Bomb Group Association.Hij was samen met een paar veteranen naar Margraten gekomen en had ook als taak alle ruim 100 graven van 381th BG bemanningsleden op de foto te zetten.Gezien de warmte hoop ik dat hij zijn taak heeft kunnen volbrengen.Kwam hem om 12.30 nog tegen toen ik wegging en toen zag de arme man er al behoorlijk bezweet en vermoeid eruit.Maar een mooie en bewonderingswaardige missie waar hij mee bezig is.Hij gaat namelijk de foto's opsturen na nabestaanden van de gesneuvelden.


ma mei 25, 2009 9:33 am
RainbowRob
Bericht 
Dennis N schreef:
Zojuist terug van weekendje Memorial Day op HC en Margraten, klein fotoverslag volgt morgen. Eerste indruk, HC was heel magertjes, weinig volk, nagenoeg geen bloemen bij de graven, paranoia beveiliging, ben ook eerder weg gegaan.
Margraten was warm, heel warm.... Wel heel druk, veel bloemen, relaxte sfeer, mooie ceremonie, alleen jammer dat die kranslegging toch wel erg lang duurt. Mooie plaatsen, 4de rij van voren bij de genodigden, alleen omdat er paraplu's werden uitgedeeld voor de zon heb ik eigenlijk niets van de sprekers kunnen zien....


Op hc liggen zelden bloemen. Altijd als ik kom (1 keer per maand) ligt er misschien bij 5 andere graven bloemen. Helaas maar blijkbaar is het in Belgie anders dan in Margraten.

Wat bedoel je met paranoia beveiliging? Ik vind het op hc net altijd een stuk (misschien verkeerde woordkeuze gezien het een kerkhof is) relaxter dan Margraten.


ma mei 25, 2009 4:19 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group