Het is nu do aug 22, 2019 4:29 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Beste tank WO II ? 
Auteur Bericht
Mario

Bericht Beste tank WO II ?
Ik ben geen echte die hard fan die alle boeken koopt/leest dus voor sommigen kan deze vraag lachwekkend zijn, maar ik vraag me eigenlijk al een hele tijd af wat nu eigenlijk de beste (all round) tank van WO II genoemd mag worden.

Ik persoonlijk twijfel tussen de T34(-85), de Panther en de Pershing, maar deze laatste werd pas zo laat in de strijd geworpen dat ik veeleer voor een van de eerste twee zou gaan.

Iemand een mening over of andere types in gedachten ?

Alvast bedankt bij voorbaat.

ma aug 09, 2004 9:28 am
Profiel
Mario

Bericht 
Euh, sorry, heb dit onder de verkeerde rubriek gepost heb ik de indruk. Hoort blijkbaar meer onder "Techniek" thuis :? .

ma aug 09, 2004 10:03 am
Profiel
Barry

Bericht 
Ik ga voor de Panther Ausfurung G, omdat de eerdere modellen volgens mij nogal wat kinderziektes hadden.

[EDIT] verplaatst naar "techniek"[EDIT]

ma aug 09, 2004 1:13 pm
Profiel
Davide

Bericht 
Ik ga ook voor de T-34 want deze tank was wel oppermachtig tijdens de russische campagne :D :D

ma aug 09, 2004 2:33 pm
Profiel
Rick

Bericht 
Ik ga ook voor de T34 de panther is hier immers van afgeleid.

Rick

Across that angry or that glimmering sea

ma aug 09, 2004 7:26 pm
Profiel
IA002

Bericht 
T34 .... is algemeen omschreven als de beste tank... (de Duitsers probeerde hem na te maken!)

ma aug 09, 2004 8:30 pm
Profiel
Davide

Bericht 
lol :D :D

ma aug 09, 2004 8:32 pm
Profiel
Antwerp X

Bericht 
Echt comfortabel schijnt een T-34 toch niet te zijn, ik denk dat zoiets wel de kunde van een tankbemanning aantast (probeer maar eens goed te mikken als je niet goed zit).

Als de Tiger I maar eens een krachtigere motor had gekregen...

Gezien dit niet is gebeurd zal ik mij toch moeten aansluiten bij barry. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de beste tank de Panther II was /had kunnen zijn, maar buiten een schmallturm is van dat type niet veel meer bewijsmateriaal overgebleven....

ma aug 09, 2004 9:13 pm
Profiel
Wilco_Vermeer

Bericht 
Altijd moeilijk om appels met peren te vergelijken. Een T34 kan je moeilijk vergelijken met een Panther II enzovoorts. Het blijft dan ook moeilijk om een tank te kiezen. Ieder type heeft vaak in een bepaald tijdsvak zijn beste.

Van de kleinere denk ik dat ik ga voor de Amerikaanse Stuart, van de middelzware kies ik voor de PzKpfw III vanwege zijn veelzijdigheid en langdurig gebruik en de zwaardere tsja ik denk dat de T34 dan toch de keuze wordt.

ma aug 09, 2004 10:34 pm
Profiel WWW
Mario

Bericht 
Ik zal even snel mijn keuze toelichten : T34 vanwege de onloochenbare invloed die hij heeft uitgeoefend op latere tankontwerpen en zijn -toen- revolutionaire concept (schuin aflopend pantser, brede rupsbanden, zware bewapening en waarschijnlijk nog wat).

De Panther (eens de kinderziekten van de baan waren) vind ik eigenlijk de betere tank, maar dus zwaar beïnvloed door precies de T34.

Louter technisch bezien is de Panther waarschijnlijk beter, maar ben zelf geneigd de T34 op 1 te zetten, want ben persoonlijk van mening dat mede door deze tank de oorlog anders verlopen is èn omdat de Panther er eigenlijk op gebaseerd is.

Dus eigenlijk weet ik het nog steeds zelf niet goed :lol:.

Ivm de Pershing nog een anecdote : naar het schijnt werd die als een soort Tijger-killer afgeschilderd. Heb uit het boek van Jean Restayn over het gebruik van de Tijger op het westfront geleerd dat in ten minste 1 confrontatie de Tijger er als overwinnaar uit kwam, maar dat de Tijger-bemanning haar tank wat later heeft moeten achterlaten in de ruïnes van een huis...

di aug 10, 2004 9:02 am
Profiel
Bestuur STIWOT
Frank

Bericht 
Ik weet wel dat ik in een boek heb gelezen dat de enige directe Kill van een pershing tank op naam van een gemotorizeerd stuk geschut staat, geloof een Hummel...

toevoeging...
Het is een Nashorn bron: Encyclopedie van Duitse tanks van Chaimberlin

di aug 10, 2004 12:49 pm
Profiel WWW
Art

Bericht 
JagtTiger 2, groot sterk krachtig, weinig van gemaakt.

di aug 10, 2004 2:00 pm
Profiel
Leroy

Bericht 
de laatste tank van de Duitsers

da gigantisch ding waar enkel Prot. van waren
als ze die een jaar of 2 eerder hadden hadden ze de oorlog mss wel gewonnen.... :roll:

di aug 10, 2004 6:25 pm
Profiel WWW
Mario

Bericht 
Frank schreef:
Ik weet wel dat ik in een boek heb gelezen dat de enige directe Kill van een pershing tank op naam van een gemotorizeerd stuk geschut staat, geloof een Hummel...

toevoeging...
Het is een Nashorn bron: Encyclopedie van Duitse tanks van Chaimberlin
Argh een aantal toetsen werkt niet meer bij mij. Zal moeilijk typen worden. In mijn boek staat dat er op 25 februari 1945 een Tijger van de Hummel Kompanie een Pershing uitschakelde en daarna in een ruïne werd achtergelaten. Weet ook niet wat nu de juiste versie is :? .

di aug 10, 2004 9:03 pm
Profiel
Rick

Bericht 
De laatste tank was de maus hier hadden ze twee echte exemplaren van.
Het probleem van deze tank was dat hij niet beschikte over nabij verdediging zodat het voor infanterie vrij makkelijk was om erop te klimmen en granaten naar binnen te gooien.
De Duitsers hadden ook nog genoeg tanks in ontwikkeling de zogenaamde E modellen.

Rick

Across that angry or that glimmering sea

di aug 10, 2004 10:28 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende