Het is nu do maart 28, 2024 9:55 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Pearl Harbour, Hawaii, 2008 
Auteur Bericht
David
Bericht Pearl Harbour, Hawaii, 2008
Pearl Harbour.

Een indrukwekkende ervaring! We waren er al vroeg. rekening houdende met de massale drukte. We waren helaas niet de enigen...Busladingen toeristen werden eruitgegooid. Veel waren daadwerkelijk geinteresseerd in de gebeurtenissen van 7 dec. 1941, anderen moesten mee van hun reisgezelschap denk ik..

Als je binnen komt krijg je een kaartje met de tijd waarop je je moet melden bij het filmtheater. wachttijd ongeveer 1 1/2 uur. Later op de dag zou de wachttijd ongeveer 3 uur bedragen.
De tijd hiervóór gebruik je voor een mooi uitzicht op battleship row, het museum en de uitgebreide museumwinkel.
Eer waren diverse veteranen aanwezig. Auteurs en er werden rondleidingen gegeven. Vooral het gesprekje met de vet's en het museum waren leuk. De drukte maakte het echter lastig om alle display's goed te bekijken, maar het is gelukt.

Het filmtheater in. de film is uitgebreid en gedetailleerd. Mooie authentieke filmbeelden natuurlijk.
Aansluitend mocht je aan boord van de boot die je naar battleship row en het Arizona memorial brengt. Een leuk boottochtje van ongeveer 10 minuten. Oa langs US marineschepen. Pearl Harbour is nog steeds één van de grootste marinebasis ter wereld!

Aangekomen op het Arizona memorial wordt je wel even stil. Het schip steekt op diverse plaatsen boven het water uit. Wat ikzelf het meest indrukwekkend vind is dat het schip na al die jaren nog steeds olie lekt. Maar het meest indrukwekkend blijft natuurlijk het feit dat dit het zeemansgraf is van 1177 matrozen. Ze liggen nog steeds in het schip...

Afbeelding
De locatie van battleship row. Met het Arizona memorial, de USS Missouri en Ford island op de achtergrond.

Afbeelding
2 veteranen van Pearl Harbour.
Links; Herb Weatherway. Staff Sergeant. had een weekndverlof in Honolulu toen de Japanse vliegtuigen tot de bombardementen overgingen. Keerde nog tijdens de aanval terug naar de Schofield Barracks om hulp te verlenen tegen de aanval. Heeft later nog in Duitsland gezeten bij de 69th inf. division en heeft daar de Russen ontmoet. Is teruggekeerd naar Amerika via een Nederlandse haven vertelde hij. de naam ervan was hij vergeten.

Rechts; Sterling R. Cale.
Was net een uur van verlof toen de eerste Japanse vliegtuigen overvlogen. Hij dacht aan een oefening van US vliegtuigen totdat hij de Rising sun op de zijkanten zag. Heeft later doden geborgen uit de slagschepen. Oa uit de Arizona.

Afbeelding

Afbeelding
Indrukwekkend.

Afbeelding

Afbeelding
Geschutstoren nr. 3.

Afbeelding

[URL=http://img352.imageshack.us/my.php?image=s3500523ik7.jpg][IMG]http://img352.imageshack.us/img352/4885/s3500523ik7.th.jpg


za feb 23, 2008 1:48 pm
David
Bericht 
Afbeelding

Afbeelding
Scheepsbel en anker van de Arizona.

Afbeelding
Na al die jaren lekt het schip nog steeds olie. Een stille getuige van de "day of infamy".

Afbeelding
Het memorial bovenop het schip.


za feb 23, 2008 2:02 pm
David
Bericht 
Afbeelding

Schaalmodel van het Japanse vlaaggenschip van de aanval; de Akagi


za feb 23, 2008 2:19 pm
Rudi
Bericht 
Nogmaals machtig mooie foto's David.


za feb 23, 2008 2:28 pm
David
Bericht 
Afbeelding
Restant van een Japanse torpedo. Opgediept in de buurt van battleship row. Ik dacht in 1994.

Afbeelding
Bord van de USS Utah. Gezonken 7 dec. 1941.

Afbeelding
Overblijfselen van de aanval.

Afbeelding
Het is nog steeds een komen en gaan van US marineschepen in Pearl Harbour. Dit is de commandobasis van de US Pacific Fleet. Het hoofdkwartier is ongeveer tegenover de parkeerplaats van het museum.


za feb 23, 2008 2:47 pm
David
Bericht 
De goedkoopste manier?
Gewoon prijsvergelijkingen doen op internet. Ik had een totaalpakket voor 3 weken USA, dus ik durf geen exacte prijs te zeggen.
Vanuit de westkust van Amerika is het in ieder geval nog bijna 6 uur vliegen.
En dit is allemaal prima te combineren met een strand/surf vakantie op in Honolulu, Waikiki Beach 8) :wink:

@rudi, Bedankt!


za feb 23, 2008 3:35 pm
-Spitfire-
Bericht 
Leuk verslag, David! :D


za feb 23, 2008 5:37 pm
George S. Patton
Bericht 
Heel interessant! ik wil ooit ook wel naar Pearl Harbour om deze oude schepen te bekijken


za feb 23, 2008 8:25 pm
John S.
Bericht 
Indrukwekkende reportage !


zo feb 24, 2008 9:47 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Hoe groot is dit gebied eigenlijk David? Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het me vrij uitgestrekt.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma feb 25, 2008 10:52 am
Profiel WWW
David
Bericht 
Het is inderdaad nogal een groot gebied. Vergeet niet dat het nog steeds het hoofdkwartier van de US Pacific fleet is.

Toen ik op Honolulu landde vlog ik ook over Pearl Harbour. Had toen hetzelfde uitzicht als de Japanse duikbommenwerpers op 7 dec. '41. Vanuit het vliegtuig leek het ook best klein. Maar het is inderdaad vrij uitgestrekt.

Naast het Arizona memorial en museum heb je er nog 2 musea. De USS Bowfin. Een onderzeeér uit WO2. Aangrenzend heb je een herdenkingspark waar alle gezonken duikboten en hun bemanning vermeld worden.
Vlakbij de Missouri ligt het Pacific aviation museum. Deze heb ik niet bezocht omdat het vlieggebeuren mij niet zo heel veel interesseert en m'n vriendin het ok allemaal wel een keer had gezien..

Zal kijken of ik vanavond nog wat meer foto's heb.

Al met al kun je gerust een volle dag uittrekken om alles te bezichtigen in Pearl Harbour.


ma feb 25, 2008 11:48 am
Joey
Bericht 
Ziet er indrukwekkend uit. Toch ook wel een must om ooit heen te gaan!


ma feb 25, 2008 5:30 pm
David
Bericht 
Naast de entree van het Arizona memorial lag er ook de USS Bowfin. Een duikboot dus. Hier ben ikzelf niet in/op geweest omdat ik hetzelfde type ook in SF had bekeken.

Wat erbij was vond ik indrukwekkender.
Een soort van herdenkingspark voor alle matrozen en onderzeeërs die zijn gezonken. Iedere steen vertelt het verhaal van de duikboot en bemanning. Waar ze zijn ingezet, hun acties en natuurlijk hun laatste 'reis'. Een mooi initiatief.

Afbeelding


Afbeelding


za maart 01, 2008 11:41 am
David
Bericht 
Afbeelding


Ik vond nog een leuk fotootje... Een iets eigentijdsere uitvoering van de beroemde DUCKW :mrgreen:


wo maart 26, 2008 8:34 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group