Het is nu do maart 28, 2024 8:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
diorama 1:72 / 1:87 
Auteur Bericht
Chase
Bericht diorama 1:72 / 1:87
hallo allemaal.

Ik zal eerst mijn plan vertellen en daarna mijn vragen stellen.

Ik ben van plan om een diorama te gaan maken in de schaal 1:72 / 1:87.
het is de bedoeling dat de " plaat " ongeveer 3 meter bij 1,20 meter wordt
Ik wil gebruik gaan maken van voornamelijk roco minitanks ( 1:87 ) en vliegtuigen van verschillende fabrikanten ( 1:72 ).
Ik wil op mijn diorama een gedeelte bos , weiland , dorp , rivier en een klein duits vliegveld maken.
ik weet dat het een hoop is op een betrekkelijk kleine ruimte , maar dit is wat ik eigenlijk wil proberen voor elkaar te krijgen.

nu volgen mijn vragen :

is er hier iemand die ook al eens een diorama van die grote heeft gemaakt en met de zelfde schalen?.

is er iemand die nog goede ideeen en/of suggesties heeft voor het diorama met of zonder beeldmateriaal?.

ben ik nog iets essentieels vergeten te vragen of te betrekken in mijn diorama ideeen?.

alvast hartelijk dank voor eventuele reacties en met vriendelijke groet , Marco


zo nov 13, 2005 4:58 pm
alois
Bericht 
In het oorlogsmuseum in overloon staat een groot diorama/maquette die Overloon laat zien net na de slag. Deze zal wel ongeveer 1:87 zijn.


zo nov 13, 2005 8:55 pm
-Sniper-
Bericht 
volgens mij is die 1:35
ik ben 99% zeker :twisted:


ma nov 14, 2005 9:02 pm
alois
Bericht 
Sorry sniper maar 1:35 is deze maquette 100% zeker niet. De voertuigen zijn maar zo'n 5รก 7 cm groot. Er staan echter in de vitrines van het museum wel veel 1:35 modellen, veelal geschonken door modelbouwers, om toch een zo compleet mogelijk overzicht van de gebruikte voertuigen te geven. Want helaas zullen ze die wel nooit allemaal in schaal 1:1 bij elkaar krijgen :(


di nov 15, 2005 6:14 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group